Als gij dat wil wel…
Bulgari 102028 : Octo Finissimo Platinum » WatchBase Bulgari 102028 : Octo Finissimo Platinum » WatchBase
Maar goed, appels met peren vergelijken. Heb jij aandelen bij Credor ofzo? ![]()
Als gij dat wil wel…
Bulgari 102028 : Octo Finissimo Platinum » WatchBase Bulgari 102028 : Octo Finissimo Platinum » WatchBase
Maar goed, appels met peren vergelijken. Heb jij aandelen bij Credor ofzo? ![]()
O.k., ik ben dus helemaal niet van de dressers. Niet dat ik ze nooit mooi vind. Maar ik draag ze gewoon nooit. En eerlijk gezegd hoeft een horloge van mij helemaal niet heel erg plat te zijn. Mijn horloges mogen best een beetje aanwezig zijn.
Dat gezegd hebbende. Ik vind deze nog wel het aangluren waard. Zelfs op een render, als deze. Kan ook even zo snel geen real-life foto vinden, hiervan. Dus moet het hiermee doen.
O.k., maar dan: als je dan dus 39K betaalt voor een horloge (een bedrag dat ik niet snel zou neerleggen voor iets als een horloge -maar goed, die discussie hebben we onlangs al gehad), zijn de specs dan niet meer een soort excuus, om de prijs te kunnen ‘rechtvaardigen’. Ik bedoel, zelfs het meest geavanceerde mechanische horloge moet het, qua bijvoorbeeld accuratesse en gangreserve, altijd afleggen tegen 'n zeer betaalbare Citizen Ecodrive?
Áls ik dit horloge al zou kopen, omdat ik af en toe een gelegenheid had om zoiets te dragen (heb ik niet), dan zou ik het kopen omdat het gewoon wel een aardige dresser is, die ik misschien drie keer per jaar een avondje draag. Maak ik me dan zorgen over afwijking (secondewijzer ontbreekt, wat ik eigenlijk wel mooi vind) of gangreserve? Nee, niet echt. Nou ja, zo sta ik erin. ![]()
Nee, wel een afkeer van roeptoeteren.
Btw, die platina bugari was 25k in 2015 oid? Ben benieuwd wat een nieuwe in 2026 zou kosten. Denk zo ook 40k.
Btw, dat bulgari movement is 10% dikker, en de case 50%.
Credor wil duidelijk meedoen met de grote jongens (pun intended) in het ultra-thin segment. Maar juist daar doen ze concessies op de kernfunctie van een time-only horloge: accuratesse.
Dat doet voor mij echt afbreuk aan het merk.
You had one job, Credor.
Misschien zegt het uiteindelijk meer over merken als Lange, JLC en Patek, dat het dus écht een knap staaltje techniek is om zulke dunne horloges te maken die óók gewoon doen wat ze moeten doen.
Dus gaat het om de totale dikte @ruud.
Kijk naar de nieuwe rexhep. Supermooi vlak uurwerk, maar nog beter, de dikte van het totale horloge ![]()
Alleen een uurwerk dikte hebben we niks aan.
Nee, het gaat in mijn ogen niet om de totale dikte.
Een horloge met veel glas zoals de ZEP draagt heel anders dan een seike duiker ookal zijn ze beiden 38mm en 12.xmm dik.
Die seiko heeft volgens mij een bol glaasje dus die is direct dikker en verfijnder dan zo’n platte gekartelde patek
Ik zou m in het echt moeten zien wellicht. Op render is dat heel erg slappe kak. Maar ik geloof wel dat als ze bij het Seiko groep merk dat boven GS zou moeten staan, een speciale editie wijzerplaat maken, die wel mooi moet zijn dan als je die in het echt en met natuurlijk licht mag bepotelen en bekijken.
Qua specs inderdaad wel matig voor die prijs, maar je koopt zoiets niet voor de specs gok ik. ![]()
Met alle respect maar je kunt dit horloge niet beoordelen aan de hand van deze vlakke suffe foto. Dit zal in het echt een totaal ander horloge zijn. Qua specs lijkt dit wel echt underwhelming en dat is heel jammer.
Wat jij nu schets over het draagcomfort staat haaks op een uurwerk dikte.
Dus het gaat om de totale dikte. Een horloge met een dun uurwerk kan ook kut dragen.
Daar ging het mij om.
Nee, ik riep dat de ene dikte van t horloge de andere niet is. Omdat bewatched riep dat de patek dunner 8.05 om 8.1mm (geloof ik) is ondanks dikkere patek uurwerk. Imho komt dat door t glas dat bol lijkt en de patek is plat.
Dit uurwerk is <2mm. Kennelijk had seiko daar compromissen voor nodig, die ze desondanks wilden maken.
Ik wacht wel op de quartz-versie xD
Zo’n bedrag neerleggen voor een degelijk horloge is complete waanzin IMO.
Er worden veel, véél hogere bedragen neergelegd voor horloges die veel, véél minder mooi zijn. Tot zelfs ronduit afzichtelijk kuchRICHARDMILLEkuch. Elk bedrag is waanzin als je het geld niet hebt, en elk bedrag te verantwoorden als het pocket money is. ![]()
Ik ben wel benieuwd ergens. Ik zou er eens een moeten om de pols zien, misschien snap ik dan de aantrekkingskracht plots wel.
In de praktijk zal hij vast beter lopen dan dit. Maar voor dit geld verwacht je grand seiko specificaties in nauwkeurigheid en een gangreserve van tenminste 60 uur (beetje eraf vanwege de vereiste maximale dikte). Niet die van een seiko 5.
Maar zoals ik eens in het Credor topic heb geduid is Credor een vreemd merk binnen Seiko met meer aandacht voor afwerking dan voor techniek. Het zijn soms meer sieraden dan horloges.
Zelf heb ik een Credor Eichi II, en die heeft de voor mij ideale combi van een geweldige wijzerplaat, een prachtige eenvoudig lijkende kast, een top afgewerkt uurwerk, en is waanzinnig nauwkeurig binnen de huidige Grand Seiko ultra fine adjusted standaard. Maar is hij dun? Nee, ik vind hem juist de perfecte dikte hebben. Als ik dun had gewild dan had ik wel zo’n Citizen quartz van 1mm ofzo dik gekocht.