Credor only

:slightly_smiling_face::+1:t2::boom:

Er staat een Eichi 2 te koop! Slechts bijna 50k. Maar ja, je kunt hem kopen:

3 likes

:heart_eyes::star_struck::heart_eyes: Heb je m ???
:+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2:
Gefeliciteerd !
Enne, ik wil nadenken over ruilen met mn Invicta !

Nou zit ik hier met een harde pl*ssert…

1 like

Heel mooi :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Haha, het zijn gewoon foto’s van de ablogtowatch pagina

1 like

Hè, jammer…
Wat een schoonheid zeg ! :heart_eyes:

5 likes

Zeker een schoonheid, aan de achterkant. Van de voorkant zou ik er geen 7k ofzo voor geven…

Bijzonder, ook best een mooie wijzerplaat. Maar de dikte, de zijkant, hmmm, nee.

http://forumamontres.forumactif.com/t242803-vends-credor-node-gcll997-moonphase

6 likes

Nog maar even The One and Only op de HF

7 likes

Dit zielige draadje eens nieuw leven inblazen :wink:

30 likes

Misschien interessant voor mensen die Credor volgen? Een 18k Credor handopwinder met COSC certificaat voor 4.000 euro in Frankrijk:

https://cda.chronomania.net/forum_entry.php?id=261387

1 like

Ook heel bijzonder trouwens:

1 like

Die is prachtig :ok_hand:

Op alie staan ook van die horloges alleen dan 17 euro ipv 17k. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Er staat er ook eentje op Chrono van 191.000. Dus ik begin me nu af te vragen wat de echte waarde is. 17 euro, 17.000 euro, of 191.000 euro. Wat de liefhebber er voor geeft denk ik!

1 like

Opmerkelijk. Toch? Is COSC niet uitsluitend voor Zwitsers fabricaat?
Exclusively Swiss watchmaking | COSC

1 like

Het is wel een officieel COSC formulier. Ik heb er ooit eentje voor mijn toenmalige Seamaster 300 opgevraagd en dat zag er exact zo uit.

2 likes

Naar mijn beste weten zou een COSC certificatie niet moeten kunnen.Voor 1973 was een chronometer certificatie in Zwitserland ook mogelijk voor niet Zwitserse merken. COSC is daarna gekomen en in die actie werden niet-Zwitsers uitgesloten.

2 likes

Seiko heeft faciliteiten in Zwitserland.
In de 90’s heeft Seiko namelijk aldaar Lasalle opgekocht.

Er zijn hele series Lasalle horloges “Swiss made” met Seiko quartzuurwerkjes erin. Het vergulden en polijsten van sommige delen gaf al voldoende meerprijs om aan de eisen van Swiss made te voldoen.

Via die route kan zo een uurwerk ingezonden worden naar de COSC.

Als ik het me goed herinner is Seiko ook de partij achter super luminova… Dat spul dat ook Rolex enz. inkopen…

EDIT: Nemoto uit Japan zit achter Super Luminova, dat om obvious reasons in Zwitserland gevestigd is.

2 likes

Het uurwerk serienummer staat ook op het COSC formulier en ook volgens deze website klopt het verhaal, dus seems legit. Mooi horloge, alleen ietsje klein met 35mm.

2 likes

Deze kan mij minder bekoren, misschien dat het de top is maar voor mij is dit zoveel kitsch dat het een Ali werkje zou kunnen zijn, sorry voor het vloeken :pray:t2: