Die is prachtig
Op alie staan ook van die horloges alleen dan 17 euro ipv 17k.
Die is prachtig
Op alie staan ook van die horloges alleen dan 17 euro ipv 17k.
Er staat er ook eentje op Chrono van 191.000. Dus ik begin me nu af te vragen wat de echte waarde is. 17 euro, 17.000 euro, of 191.000 euro. Wat de liefhebber er voor geeft denk ik!
Opmerkelijk. Toch? Is COSC niet uitsluitend voor Zwitsers fabricaat?
Exclusively Swiss watchmaking | COSC
Het is wel een officieel COSC formulier. Ik heb er ooit eentje voor mijn toenmalige Seamaster 300 opgevraagd en dat zag er exact zo uit.
Naar mijn beste weten zou een COSC certificatie niet moeten kunnen.Voor 1973 was een chronometer certificatie in Zwitserland ook mogelijk voor niet Zwitserse merken. COSC is daarna gekomen en in die actie werden niet-Zwitsers uitgesloten.
Seiko heeft faciliteiten in Zwitserland.
In de 90’s heeft Seiko namelijk aldaar Lasalle opgekocht.
Er zijn hele series Lasalle horloges “Swiss made” met Seiko quartzuurwerkjes erin. Het vergulden en polijsten van sommige delen gaf al voldoende meerprijs om aan de eisen van Swiss made te voldoen.
Via die route kan zo een uurwerk ingezonden worden naar de COSC.
Als ik het me goed herinner is Seiko ook de partij achter super luminova… Dat spul dat ook Rolex enz. inkopen…
EDIT: Nemoto uit Japan zit achter Super Luminova, dat om obvious reasons in Zwitserland gevestigd is.
Het uurwerk serienummer staat ook op het COSC formulier en ook volgens deze website klopt het verhaal, dus seems legit. Mooi horloge, alleen ietsje klein met 35mm.
Deze kan mij minder bekoren, misschien dat het de top is maar voor mij is dit zoveel kitsch dat het een Ali werkje zou kunnen zijn, sorry voor het vloeken
Ik was daar, maar ik kom ook niet verder dan ‘knap’. Mooi kan ik die tierlantijnen niet echt vinden. Maar knap.
Ik zou het merendeel ervan zo willen hebben, maar dragen? Nope.
Gefeliciteerd! Kun je wat meer vertellen over het type, uurwerk e.d.?
In het kort:
Het is de Seiko Credor GCBP993 uit de Seiko/Credor Phoenix serie.
De Credor Phoenix lijn bestond volgens mij tussen 1995 en 2005.
Het uurwerk is de 6s78 deze deelt de basis volgens mij met het 9s55 uurwerk van Grand Seiko. Uiteindelijk heeft Seiko het ontwerp van deze chrono’s verkocht aan TAG Heuer, die zij gebruikten voor hun 1887 calibre.
Super!
Zijn er ook liefhebbers van vintage Credors? Op de een of andere manier vind ik dit een mooie dress watch met een 18k gouden bezel. Ik ben benieuwd wat het addertje onder het gras is.
Er is geen addertje, het is gewoon een oud klein 32mm Japans quartz horloge met een gouden bezel. Maar eerder goudkleurig dan goud denk ik. Niet alle Credors zijn upmarket horloges, er zijn heel veel eenvoudige quartz Credors.
En iemand heeft dit gekregen bij zijn 30 jarig dienstjubileum.
Ik had al een vermoeden dat het om een persoonlijk horloge ging.
Ik lees op het internet echter verschillende berichten dat Credor ook in de jaren 80/90 horloges voor het hogere segment heeft geproduceerd. In dit geval zou het gaan om een HAQ-uurwerk met een nauwkeurigheid van ongeveer ±10 seconden per jaar