Credor only

Ik vind hem niet mooi. Het ziet er uit als een te klein dameshorloge op een band die er niet bij hoort.

Er zijn best wat aardige elementen, maar ik vind dat Genta ontwerpen in het algemeen overgewaardeerd worden. Ok, de Nautilus en Royal Oak zijn aardig, maar de rest van zijn ontwerpen zijn esthetisch dubieus.

Welke referentie is dit?

Ik vind 'm geweldig.

1 like

Is er iemand hier die deze Kuon in levenden lijve heeft gezien? Overigens weet ik niet wat dat voor pols is in die laatste foto, want het is een 39mm horloge. Foto’s uiteraard van internet.

Damn son. Ik wil 'm.

8 likes

Dit is er vermoedelijk precies zo een die pas in het echt tot z’n recht komt.

Ik zie niet eens of dit een rechter- of linkerpols is…

1 like

gbaq970

2 likes

En dit kost nu (in staal) ~€8000,- ipv de 30 a 50k (in platina) voor een Eichi II (?)

Dat begint ergens op te lijken dan!

In het filmpje: ‘the features of this clasp … it’s very minimal, you know, it’s litterally just to open and close, no micro adjust’ … :rofl:

(Meest gehoorde klacht over GS is de ‘eenvoudige’ kwaliteit van de banden en het niet aanwezig zijn van een fijnafstelmogelijkheid).

3 likes

Ding is mooier dan het origineel…

Altijd hetzelfde gezeik. Laat even gaan dat de gemiddelde Cartier hier in huis een povere sluiting heeft, maar dan zonder halve schakels, en nooit kritiek krijgt, maar altijd, altijd datzelfde punt wat terug keert bij alles van de Seiko corporatie.

Ik hoop dat GS en Credor de schare prospects straal blijft negeren, want die rommel draagt zeldzaam comfortabel zo lang je er maar geen vette clasp onder slingert. :slight_smile:

1 like

Dat anderen dezelfde fout maken praat het nog niet goed. Ik heb niets met of van Cartier, maar ben wel redelijk uitgebreid klant van het Japanse merk. Ik ben een, misschien kennelijk kritische, drager van horloges en ik vind jammer dat GS zijn product op dit punt niet verbeterd. Ik zie dat ik horloges draag die goed zitten, in uiteraard verschillende omstandigheden. Ik draag wat lekker zit, en iets dat in bepaalde omstandigheden te strak of te los zit omdat het niet verstelbaar is draag ik maximaal een dag. En dat vind ik jammer en een ‘flaw’ van het product. Een snel verstelbare sluiting, ieder tweede horlogemerk en z’n moeder heeft het, dus zo moeilijk is het kennelijk niet.

Het kan zijn dat jij geen belang hecht aan bovenstaande feature en / of hier minder gevoelig voor bent, maar anderen dus kennelijk wel.

Cartier is trouwens natuurlijk een dress-achtig merk dat niet gedragen wordt door mensen met een actieve levensstijl. Zittend achter je bureautje in een klimaatbeheerste ruimte snap ik dat je het niet merkt als je klokkie een beetje los om de pols bungelt.

(laatste zin is een grapje)

2 likes

Ik heb al mijn GS-en uiteindelijk voornamelijk om die reden weggedaan. Kreeg nooit een lekkere fit.

Mijn Seiko duiker heeft gewoon fijnverstelling in de sluiting, dan werkt het wel.

2 likes

Hoe zit dat dan met je Ebel? Die heeft volgens mij ook geen fijnafstelling en alleen volle schakels, toch?

3 likes

Absolute must bij staal.
Heb m’n UX en m’n SpeedMaster geupgrade, totaal andere horloges nu. :100:

1 like

Mijn Santos is gewoon een sporthorloge op staal, natuurlijk, die voor een avonturier en piloot ontworpen is, ooit, in 1904, en die gewoon keurig 100m waterdicht is en zo. Die kan ik goed om hebben tijdens het motorrijden en zwemmen en zo, maar wel altijd graag wat losjes bungelend. :slight_smile:

Nee, je bedoelt “actief een teringhekel hebt aan deze feature”… Wat mij betreft moeten clasps zo klein, onopvallend en niet-voelbaar mogelijk zijn. Alles wat ik ooit vast heb gehad met een grotere en verstelbare clasp heeft me zodanig geïrriteerd dat ik het binnen no-time op leer, nato of rubber slingerde. Of gewoon weg deed.

Dat is uiteraard een zeer, zeer persoonlijke voorkeur. Dat besef ik. Hoe dan ook hoop ik dat GS hier geen grotere clasp gaat fabriceren.

Tja. :slight_smile:

Maar goed, ik draag mijn horloges met een bracelet als een absolute gangster, zo halverwege de middenhandsbeentjes, zeg maar, dus ik heb het liever niet. :slight_smile:

Als het ooit gebeurt hoop ik dat het een keuze blijft.

1 like

Tsja, het GS “sluitings-/fit probleem” heeft, kort door de bocht, mijns inziens meer te maken met het feit dat men niet even wat extra tijd wil investeren om de juiste fit te zoeken.

Ik heb met alle mogelijke varianten:

• schuiven met plaats van de vouwsluiting op de pols,

• spelen met de net-niet halve schakels aan beide kanten van de sluiting,

• één, twee of geen halve sluiting per kant,

• etc.

Altijd de juiste fit kunnen vinden.

Ook zo dat, welk model GS dan ook onder alle omstandigheden voor langere tijd achter elkaar perfect passen gedragen werd.

6 likes

Hier op m’n verstelbare sluitingen minstens 8,5 millimeter variatie en die komt gedurende de dag goed van pas.
Is er geen verstelling dan wordt het ‘gangster-los’.
Alles beter dan te strak.

2 likes

Klopt, maar die past perfect. Toeval denk ik.

1 like

Correct

1 like

:grin:

1 like

Ik kan me in die filosofie goed vinden, want na vele GSsen heb ik voor mijn pols met een schroevendraaiertje zo de juiste fit gevonden. Ik weet per kastmaat gewoon hoeveel schakels ik aan welke kant moet hebben, maar dat heeft me wel een jaar experimenteren gekost. :slight_smile:

Hou je teveel water vast of heb je hoge bloeddruk? :slight_smile: Niet antwoorden, maar indien ja, dokter op zoeken. :slight_smile:

2 likes

Ach, jouw voetjes variëren ook, bij normaal gebruik, een halve maat minstens tussen ochtend en avond.
Daarom ook de regel om rond de middag nieuwe schoentjes te passen.
Ga je hardlopen +20K dan is het verstandig de schoentjes minstens een maatje groter te nemen.
Even terug naar de polsomtrek. Die varieert ook per dagdeel, bij normaal gebruik al.
Ga je de spiertjes gebruiken dan is de variatie in polsomtrek nog groter.
Komt nog bij dat de huid, bij warm weer en/of inspanning, zweet waardoor een wat lossere band weer prettiger zit dan een passend maar plots klevend exemplaar.
Leve de Comfort Clasp derhalve.
Zit zo’n stalen band te los dan is het bovendien vervelend dat het horloge richting de elleboog strak komt te zitten of dat het horloge om de pols draait en je er plotsklaps a la John Wick bijloopt.
Ik ben reuze blij voor je dat je je Santos en GS’en vlak boven de knokkels draagt maar ik besteed m’n centjes maar wat graag aan verstelbaar staal.

Nee hoor, kerngezond en topconditie.

1 like