Introducing The Credor Goldfeather Tourbillon Limited Edition GBCF999
Ik heb net dit bericht gepost in het Grand Seiko topic. Maar omdat hier de echte Credor die hards te vinden zijn, hierbij ook voor hier de link:
Super mooi. Hoe heb je 'm gekocht, nieuw bij de dealer? Of in Japan?
Had ik deze al laten zien hier?
Dikke week geleden mogen passen, eigendom van een vriend.
..
.
Was voor mij de eerste maal met een credor in mijn hand. Prachtig afgewerkt en ik was onder de indruk van de dial.
Ja, maar dan heb je ook gelijk de Micro Artist Studio Eichi II in de hand, dat is natuurlijk wel gelijk de absolute top. Ik heb zelf de versie met de witte wijzerplaat ![]()
Ook mooi!
Wil je zeggen dat er bij credor onderscheid is?
Ik dacht dat ze allemaal tot de top behoorde ![]()
Geweldig mooi!
Wel ben ik even helemaal confuus over hoe dat ie om de pols zit. Is het nou om de rechter pols, met de boven/onder bandjes verwisseld?
Hoeft niet.
Hij zit om rechts en de vouwsluiting naar mij toe. Dito zoals de meeste vouwsluitingen.
Dus om links zou die ook naar mij toe zitten.
Ah, check; bij een vouw sluiting zie je meestal dat lipje niet zo, maar dat komt nu ws door het rechts dragen.
Nee dat zie je normaal juist wel.
Het maakt niet uit of je je horloge links of recht draagt.
Kijk bij mijn horloge is dat ook. Zie je het lipje op links?
.Ik wil het topic niet derailen, maar dat hoeft dus helemaal niet. Hangt af van waar het lipje zit en de hoek van de foto. Voorbeelden:

Hoe dan ook, Credor rocks!!
Ik begrijp je niet meer.
Bij een vouwsluiting (geen vlinder) is het normaal dat de korte deel van de band op de 6 bevestigd is. Dan maakt het niet uit of je je horloge links of rechts draagt.
Wellicht enkele uitzonderingen daar gelaten.
Wat je met die foto’s van die longines bedoelt begrijp ik niet. Ik zie geen lipje en geen vouwsluiting.
Er is zeker onderscheid bij Credor. Het is eigenlijk een heel vreemd merk vind ik binnen de Seiko groep. Volgens mij zijn er vier groepen te onderscheiden:
- Ze voeren heel veel voor mij discutabele horloges, Aziatische smaak, die worden hier ook niet verkocht en zijn alleen te vinden op hun Japanse site.
- Dan is er de normale serie, die zijn heel netjes, van Grand Seiko kwaliteit, met vaak ook Grand Seiko uurwerken. Prijs 4.000-10.000.
- Dan hebben ze de wat meer bijzondere handwerksseries met geemailleerde wijzerplaten, inleg van parelmoer, lakwijzerplaten etc, allemaal Japans handwerk, erg mooi, maar je moet ervan houden. Prijs 6.000-15.000.
- En dan zijn er de Micro Artist Studio Credors. Maar Micro Artist Studio is ingehuisd bij Grand Seiko, dus er zijn ook Grand Seiko’s van de Micro Artist Studio. Dit is het hoogst haalbare vakmanschap binnen de Seiko groep. Van de Eichi II zegt men wel dat er 20 per jaar van gemaakt worden. Prijs vanaf 50.000 en hoger. Dat kost die blauwe die je om had van je vriend ook.
Dus nee, niet alle Credors zijn van gelijke kwaliteit en prijs.
Dit is een Credor van wat ik bovenstaand onder de derde bullet beschrijf, bijzonder handwerk met een spring drive handopwinder, maar geen Micro Artist Studio.
Wat leuk je uitleg @amusicar Dank je wel!
Ja! Zo mee eens!
Als ik even op chrono24 kijk blijkt dat ook meteen:
Zo’n uitleg en onderverdeling had ik nog niet gezien.
die is ook wel echt heel mooi!
Maar jij hebt de witte dial? Dat is de geelgouden variant dan he?
Er zijn twee met een witte wijzerplaat. De gouden variant heeft de witte wijzerplaat met grijze indices. Maar ik heb de platina versie met de witte wijzerplaat en de blauwe indices. Dat is het origineel. De andere versies zijn later gekomen.
Ik zeg wel “witte” wijzerplaat, maar omdat het porcelein is, zit er een glow in. Ja hij is wit, maar met een twist. Heel anders dan gewoon een “witte” wijzerplaat.