Credor only

Waanzinnig die. Mooi voorbeeld van een understated kunstwerk. Niks opzichtigs, maar kijk goed en je ziet een waazinnige kwaliteit en ultiem vakmanschap.

4 likes

NA:
Credor 2F70 0490

Proost !

7 likes

Zo, je gaat hard man! Er zijn niet veel mensen die 3 Credors in 2 maanden tijd kopen :smile:
Zal er zelf niet snel een aanschaffen, maar wel erg mooi :+1:t2:

Kan er niks aan doen Dennis, NA-afhankelijk, heet dat zo ? :sunglasses:

1 like

Mooi gezegd :smile:
Volgens mij kan het, bij sommige, zeker zo worden genoemd :grin:

Wil iemand nog een mooie Credor kopen? Ik spotte deze op Watchuseek:
https://forums.watchuseek.com/f29/fs-credor-signo-automatic-gcbw995-4l75-excellent-condition-blued-hands-box-grand-seiko-4929673.html

1 like

Supermooi deze !
Jammer dat het in de VS is…

Dooie boel hier :sunglasses:

Nieuwe Credor gezien op GSOC. GLCP995.

4 likes

Die heb ik vandaag toevallig in het echt gezien. Mooi, maar ik was toch niet extreem onder de indruk.

Die datum is overigens echt een misser naar mijn smaak en de gangreservewijzer mag ook naar de achterkant.

4 likes

De datum kan ik net hebben. Eens v.w.b de power reserve.

Ik blijf Credor maar een vage lijn van Seiko vinden. De Eichi is prachtig, maar in het algemeen is de stijl niet zo sterk als bijvoorbeeld Grand Seiko, of andere Seiko goedkopere lijnen.

Deze frusteert me ook. Goed formaat. Handwound Spring Drive uurwerk met prachtige achterkant. De kast is dan weer niet bijzonder. En de wijzerplaat? Tja, chocoladebruin met een apart datumfont. Helaas niet mijn ding, want een handwound Grand Seiko Spring Drive voor deze prijs zou lang niet zo lang te koop staan.

ik heb het topic niet helemaal terug gelezen… maar er zit toch een enorm verschil tussen de eerdere credor;s en de meest recente? de Eichi lijn is wel echt een totaal anders dan de eerdere modellen… volgens mij kun je dat eigenijk niet vergelijken.

Als je nu op de credor website kijkt, dan is het meeste ook niet echt fijn gestyled. Vind ik. Eigenlijk is alleen de Eichi mooi.

1 like

had ik eigenlijk nog nooit gedaan… maar als je dan de eicri kent verbazen me de andere horloges wel. lijkt toch een beetje alsof ze niet weten wat ze willen…

Ach, smaken verschillen gelukkig.
Ik vind deze met door Ando Cloisonné middels Bastille techniek drie maal gebakken cloisonné emaille wijzerplaat bijvoorbeeld erg mooi, wat zeg ik, héél erg mooi.
Maar ja, je moet de schoonheid en het vakmanschap ook wel willen zien…

Zodra het over Credor gaat op HF wordt het een soort theoretische ‘discussie’ die altijd op Eichi II uitkomt, die is dan nog wel mooi, maar verder…
Ik zeg theoretisch, want als hier op HF twintig mensen zijn die wel eens IRL een Credor gezien hebben, dan is het veel.
Ik ken er eigenlijk maar eentje die Credors heeft, maar over die Credors weten we allemaal dat het goedkope kermisrommel is…

6 likes

ahhhh, goed reactie. snap wat je bedoeld!

Ik heb zelf inderdaad alleen de Echt II gezien, maar dat is echt werkelijk wel top class. dat verschilt nog wel van de horloges die ik verder op de site zie.

daarmee wil ik niks zeggen over de andere horloges hoor, nooit echt goed naar gekeken. maar was gewoon verbaast over het verschil.

ik heb de volkswagen Phaeton ook nooit begrepen (en blijkbaar volkswagen zelf ook niet :smiley: )

1 like

Eindelijk mn Credor Pacifique 4M71 terug !
Bracelet van deze JDM was tekort.
Heel Japan gemaild, maar de oplossing kwam van dichtbij : de Horlogedokter op de Blaakmarkt hier in 010 is het gelukt twee passende schakels te vinden !
Zó blij !

7 likes

@SybrenAnne

Deze dan??? :heart_eyes:

2 likes

erg gaaf deze inderdaad! En een prachtig uurwerkje.

1 like

Zit net elders Credor Phoenix te volgen, toeval bestaat niet, maar ik wil eigenlijk geen chronograaf

Dit is een mooi horloge voor een mooie prijs!

1 like