Credor only

Wat mooi dat die secondewijzer is ‘afgedekt’. Jeetje, daar kick ik eigenlijk best wel op, dat wist ik niet eens. :joy: Is me nog nooit eerder opgevallen, zijn er meer horloges die dit hebben? De mesh band die doorloopt op de kast hoef ik eerlijk gezegd niet zo nodig, dus ik zou deze uiteindelijk toch aan mij voorbij laten gaan. :innocent:
image
Ik zie nu dat die van @SybrenAnne het ook heeft.
image

2 likes

Hier moet een naam voor komen.
Yildriz-secondewijzer ? :joy:

1 like

Als de kroon met cabochon een Yildriz-kroon is, laten we dan van de secondewijzer een kroonkurkwijzer maken. Heinekenwijzer. :joy:

Ook raar, want een kroonkurk heeft juist alles weg van een loeigrote ongesigneerde kroon. :joy:

1 like

Het is niet mn favo biermerk, maar ik snap m !
Heinekenwijzer it is !

1 like

Het is jouw horloge dus jij mag het biermerk kiezen. :wink: Ik denk niet zo merkgeoriënteerd. :stuck_out_tongue: Het beste bier is gratis bier, het één na beste bier is koud bier. :slight_smile:

Eerlijk gezegd is de leidende overweging bij mij of het nog in standaardpijpjes zit. Ik wil niet flesjes in verschillende kratjes hoeven steken, daarom viel Heineken bij mij een paar jaar geleden af. Nu dus voornamelijk Warsteiner, Gulpener en Hertog Jan. Als het énkel op de flesjes aankomen zou, dan kon Amstel ook, maar daar vind ik niets aan.

1 like

Volgens mij heeft mn incoming ook een Heinekenwijzer…

1 like

Dan zou ik gaan voor Westvleterenwijzer,
maar jij was eersie !

Tijd voor “Het grote show-hier-je-horloge-met-een-[biermerk]wijzer-topic”. :joy:

Idealiter is het een merk waarvan de kroon niet helemaal geverfd is. Is er nog een merk dat geblauwde kroonkurken gebruikt? Dan kunnen de eigenaars van een dergelijk horloge al helemaal een eliteclubje vormen. :rofl:

edit: ik ben al even aan het zoeken naar een GS met een geblauwde kroonkurkwijzer als ‘vloeken in de kerk’-toevoeging aan dit berichtje, maar ik kan het niet vinden. Allemaal van die wijzers met een gaatje erin. :no_good_man: De nieuwe Credors brengen het er niet beter vanaf. :nauseated_face:

1 like

GS is niet echt vloeken in de kerk hoor. Credor en GS zijn broertjes… :grinning:

1 like

jaaaaaaa, te mooi! was een top middag!

1 like

Gaaf!

NA. Seiko Credor Pacifique 4M71 OA30 kinetic.
SS met witgoud.

uiteindelijk wil je toch een Credor

14 likes

Schitterend! Wat een plaatje! :ok_hand: Gefeliciteerd.

1 like

Restaurant kan ook gewoon…

5 likes

Wat een lekker ding zeg! Wat gaaf dat de lugs als het ware doorlopen in de band, dat moet ook comfortabel wezen, zo afgerond. En de kroonbeschermer in spiegelbeeld op de negen. :relaxed: Half gekartelde lunette. Kinetic uurwerk. En natuurlijk de kroonkurkwijzer! :heart_eyes:

Duidelijk een kind van z’n tijd, maar wát een energie hebben ze in het ontwerp gestopt! :open_mouth:

1 like

Wel op de pols, helaas niet de mijne…

10 likes

En? Is het wat of zit de schoonheid vooral onder de kap ?

Mij bevalt het enorm maar ik begrijp dat geen horloge is naar ieders smaak. De filosofie erachter, het handwerk, de afwerking en de discrete verschijning doen het hem bij mij.
Waardevastheid valt moeilijk in te schatten, nog nooit een tweedehands Eichi II gezien. Er worden hooguit 20 stuks per jaar gemaakt.

3 likes

Na 2 komt…

5 likes

Credor smaak te pakken :+1:

1 like