Crepas

De welbekende spaanse horlogemaker Crepas komt met een historisch model, namelijk de Hydrographer 1942, gebaseerd op de Longines uit die periode die werd gedragen door de Britse elitesoldaten bij hun bemande torpedomissies tegen de Italianen. Constructie is dat bij minimaal 100 stuks pre-order ze gaan bouwen. Bestellen dus! Plaatje:

3 likes

Na de Le Grand, El Buzo, Tektite en Cayman ben ik ze (Crepas) kwijtgeraakt.
Zeker na het debacle met de Tactico Anko.
Ook dit vind ik helemaal niets, mijn mening maar hoor. :wink:

2 likes

Helemaal met je eens. Ik snap niet helemaal wat je met die opmerking over de Anko bedoelt. Niet mooi of is er nog wat anders aan de hand?

Vond hem niet echt mooi geworden, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Bovendien was de uitlijning niet bij alle klokken goed.
En dat scheen weer te liggen aan het ontbreken van een uurwerkhouder.
Ik ben er vanaf de lancering op het spaanse forum bij betrokken geweest.:wink:

Kort en goed het kwam bij lange na niet aan de kwaliteit van de - door mij- eerder genoemde modellen.
Heb de Tektite en de Cayman gehad en dat waren topaanbiedingen.

4 likes

Crepas moet het lekker bij dikke duikers houden :wink:

Ben ik inderdaad ook benieuwd wat er met het debacle van de tactico bedoeld wordt…

3 likes

Ja dit is eerder een militair horloge dan een duiker en daar moet je van houden. Deze heeft meer een Ennebi-achtige uitstraling en dat vind ik net mooi.

1 like

Aha. Goed om te weten. Had laatst bijna een Anko gekocht. En inderdaad jammer dat Crepas niveau Cayman niet heeft weten vast te houden.

Groeten Tecco

Maar dan bij voorkeur minder lelijk dan dit “kermis ding”

2 likes

Prima klok verder, zeker voor de prijzen waar ze tegenwoordig voor worden aangeboden.
Ik bedoel alleen te zeggen dat deze de eerder uitgebrachte modellen niet heeft kunnen evenaren.

1 like

Ieder zijn smaak! Bedankt voor het delen ook. Ik vind het niks, maar wel leuk om het merk Crepas te volgen.

Ach kermis, Rolex is veel meer kermis dan dit. Dit is authentiek, zir het origineel uit ww2

1 like

Bedoelde die veelkleurige die Thijs liet zien hoor. Over Rolex zijn we het eens :wink:

Ja ja thanks… gelukkig vind ik hem zelf wel mooi

2 likes

misschien kun je voor jezelf een stuk of -tig bestellen?

Ding spreekt mij totaal niet aan.

1 like

Die is gaaf! :speak_no_evil:

1 like

Ik gok op 55mm?

Ik ben blij voor je :grinning:

3 likes

L’Ocean please.

9d196771bf643642b64cac6a949101b9c42e3b53_1_689x459

5 likes

Nee 45mm ex kroon, de kroon is wel 8mm dus als je die meetelt kom je aardig in de richting van die 55mm

Ik hoopte hier wat zieltjes te winnen want de 100 zijn nog niet bereikt, ik vind dat eigenlijk ook wel veel als drempel. Zeker met zo’n controversiele kroon.