Al een tijd geleden de Tag Heuer Cs3111 gekocht en op de originele Racing strap gezet. Prachtig mooi, maar ik draag m alleen af en toe in vrije tijd. Uiteindelijk ook een bruine Racing gekocht, maar daarmee ben ik m niet meer gaan dragen…
Ik wil het horloge eigenlijk ook wel wat vaker zakelijk dragen (ik weet het, het is een chrono, maar heeft wel een mooi formaat en kan onder de mouw van een overhemd.
Ik heb nu als proef een “normaal” bandje gekocht en ik vind het eigenlijk best aardig staan. Op internet is bijna geen plaatje op een zakelijk/net bandje te vinden.
Ik weet dat ik vooral moet dragen wat ik zelf wil, maar ben toch benieuwd of jullie het een beetje vinden staan of dat op een dergelijk historisch horloge toch gewoon een Racing moet…
Je zit er alvast lekker zakelijk bij Het ligt er een beetje aan of je echt in driedelig pak gaat, of alleen een goed overhemd en een pantalon. In het laatste geval vind ik eigenlijk alles kunnen wat netter is dan een GShock, ik zou in het geval van je TAG Heuer dan persoonlijk eerder kiezen voor de racing band.
Als je echt strak in pak, met stropdas gaat zou ik eerder voor een dresser gaan, met een band die matcht met je riem en schoenen.
Je weet zelf het beste wat je allemaal om je heen ziet als je zakelijk bezig bent, bij collega’s en klanten. Als die allemaal voorzien zijn van een stijlvol dressertje bij een net iets te saai kostuum is dit wellicht iets overdone maar ik vind dit wel een redelijk “dressy” chrono dus kan wat mij betreft al gauw.
Zou er dan persoonlijk wel een zwarte band op zetten in plaats van deze toch wel vrij opvallende bruine band
Ik vind hem prima kunnen naar werk. Je zou eventueel kunnen experimenteren met andere leren banden. Vind dat persoonlijk geen vloeken in de kerk.
Ter aanvulling: ik vind deze ook nog wat dressier dan een speedmaster, die de meesten wel vinden kunnen op de werkvloer. Dan zou de cs3111 al helemaal passend zijn.
Aanvullende: Denk dat een Molequin nubuck of grained calf heeeeeeel mooi zal staan op deze Heuer. Heb zelf al een paar keer naar dit model gekeken, voor mij helaas net 2mm te klein, maar echt super mooi!
En geen zorgen maken of dit horloge kan op werk, zeker weten dat dit kan!
Ik vind het prima kunnen!!!
Zou 'm zakelijk in ieder geval gewoon aan “durven” doen hoor!
Maar wat je zelf ook al zegt, gewoon dragen als jij zelf vindt dat het kan.