Cursus onderhoud voor beginners oproep

Er komt een nieuw topic :wink:

1 like

Als het effe kan doe ik mee! Alleen om te kijken en te bewonderen. Het lukt mij echt niet om iets te prutsen: " dikke vingers" en 'n pietsje reuma in de vingers plus een zeldzame vorm van erfelijke onhandigheid spelen mij parten. (Dat laatste gelooft mijn lief tot op heden en dat is reuze fijn!).

2 likes

Mooi initiatief, ik ben wel geĆÆnteresseerd in deze kennis verrijking.

Top idee. Aangezien ik 2 linkerhanden heb (wanneer het fijn mechaniek betreft), zal ik na deze dag nog steeds alles uitbesteden :wink:, maar het geeft wel meer inzicht.
Ik hoop dat ik kan op de datum welke zo wordt voorgesteld.
Ben benieuwd!

Dat past niet binnen bij @koen als alle 60-65 man inschrijven.

Ben heel benieuwd naar de nieuwe post en wellicht verdelen naar het zuiden en het noorden waar @HorloG een ruimte kan regelen ?

De laatste keer dat ik het checkte woonde ik nog steeds in het oosten… :wink:

Maar nu we het toch over het noorden hebben, een workshop van de keizer van quartz @MartijnV zou ik zelf heel graag bijwonen!

1 like

Ik meld mij ook graag aan! Ik ga dit dan inderdaad ook niet doen om zelf ergens aan te leren prutsen, maar meer ter verdieping van hoe een horloge werkt.

En ik heb in het verleden al eens tijdens een bijna vier uur durende sessie bij Koen mogen meekijken, bijna letterlijk op zijn vingers, terwijl hij een handopwinder van mij een service gaf. Dat was een zeer gave en aan te raden ervaring!

Heren goed bezig met deze initiatieven!

Dat wordt een volle bak, count me in er leuk idee! Ik leg de droge worst en het bier alvast koud…

Kan Koen zijn draadje morgen (laten) pinnen?

Heb vanavond weer even zitten schrijven, morgenochtend zal ik het even opnieuw lezen en plaatsen.

2 likes

@Koen: Met zoveel kandidaten kan dit praktisch moeilijk worden, ik denk aan plaats, gereedschap en werkbank enz.

Wordt een powerpoint presentatie denk ik :wink:

Ik dacht in eerste instantie, gaaf wat leuk ik wil erbij zijn.

Maar als ik de ā€œtellingā€ zie dat er al zo’n 65 man willen komen word het voor de organisatie wel een enorme uitdaging…

Interessant, zeker voor een oud klokje waar de servicekosten ver boven de waarde zit is het handig dat je zelf de basis kan doen. Durf er nooit aan beginnen omdat ik steeds schrik heb moest het halverwege mislopen ik alles kan weggooien. Volg het zeker op :slight_smile:ļø

Online seminar / thuiscursus :stuck_out_tongue: … Met de mogelijkheid live vragen te stellen :grin:

Vaak valt het wel mee hoeveel mensen er daadwerkelijk gaan. Roepen is vaak makkelijker dan daadwerkelijk opdagen :smiley:

Dit, ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Graag wil ik ook meedoen, indien Belgen dat ook mogen natuurlijk! :yum:

2 likes