Custom made betaalbare bandjes

Zoals de topictitel al zegt. Handgemaakte bandjes. Uiteraard veel persoonlijker dan strakke fabrieksbandjes, en geeft in mijn optiek het horloge meer karakter. Maar waar vind je nog betaalbare bandjes? Ome Zulu heeft er op zijn zoektocht enkele gevonden die ik u zeker niet wil onthouden. De vereisten: personaliseerbaar en onder de 50 euro per setje. Verzendkosten en douanekosten heb ik niet meegenomen.

Ik help jullie, en jullie helpen mij uiteraard: mocht een van jullie het in zijn hoofd halen om bij eerstgenoemde shop iets te bestellen, dan verwacht ik een PB en kunnen we de verzend en BTW kosten samen delen:

Via Etsy: Dodoleather uit Oekraine

Handgemaakte leren bandjes in de range van 25 - 80 euro. Personaliseerbaar, kleur en stiksel tot gestansteinitialen. Jonge gast uit OekraĆÆne met een oog voor vakmanschap: review.
4,90 verzendkosten + 13 euro inklaringskosten en nog eens 21% BTW. Take a look:

2D Straps uit Italiƫ:
Bandjes in de range 35 - 49 euro. Deze boys doen het anders, ze werken met kant en klare banden, waarbij je de maat, stiksel en hardware kunt kiezen. Geheel custom kan op bestelling. Inclusief verzendkosten. Facebook en website.

Steveostraps uit de UK:
Bandjes in alle soorten en maten in de range van 35 - 70 euro. De meest creatieve straps van NATO tot canvas. De meeste inclusief verzenden maar zonder hardware. Wederom inklaring en BTW exclusief. Website.

Cloverstraps uit Kroatiƫ:
Creatieve baas die bandjes maakt in de range van 30 - 100+ euro, afhankelijk van wat je wil. Inclusief verzending en hardware. Website en facebook.

KO uit Nederland:
De legende. Kleinschalig en op verzoek voert hij jouw ideeƫn uit. Laat jezelf verassen. Contact.

GasGasbones uit de UK:
Eenmansbedrijf met leren en nylon bandjes tussen de 35 - 70 euro. Custom vanaf 40 euro. Wegens teveel vraag tijdelijk geen levering mee. Behoorlijk gehyped in de UK met een eigen forum. Inclusief verzending en hardware, exclusief inklaring en BTW. Website.

Murtu straps uit Chili:
Leuke mevrouw die standaard handgemaakte bandjes verkoopt in de range van 30 tot 80 euro. Ook reptielenhuiden en custom op verzoek. Inclusief hardware en verzending, exclusief douanekosten.
Website en Ebay winkel.

Diaboliq straps uit Duitsland:
Meneer die al een tijdje custom made bandjes maakt en vooral los is op leer en canvas. Alles is te customizen. Geen prijzen op de site, maar kan bandjes maken aan de hand van budget en inclusief verzending. Website en Facebook.

Zo zijn er enkele andere forumleden die bandjes maken, maar daar ken ik de prijscategorie niet van, en aldus ook niet genoemd in bovenstaand rijtje. Aanvullingen zijn altijd welkom!

42 likes

En laten we het best bewaarde geheim @Gnik niet vergeten :relaxed: :thumbsup:

Behoorlijk ruw van snit maar na jaren nog steeds prima draagbaar
en natuurlijk met een mooie patin, top band :thumbsup:

Grt.

2 likes

Volgens mij zitten zijn reguliere prijzen flink boven de 50 euro.
Wel heel goed spul en mooi gemaakt.

1 like

Leuk en handig. Ik lees inklaring en btw bij de UK makers? Dat is (nu nog) gewoon EU, geen btw enzo

2 likes

@Mimoza maakt ook banden binnen deze prijscategorieā€¦
Mooie banden die je volledig zelf kan samenstellen.
Op zijn Facebookpagina staan voorbeelden van wat hij doet https://www.facebook.com/TrappedLeatherworks/

En natuurlijk @anon94081762EV wiens banden de pilot one sierden.
Zijn Facebookpagina https://www.facebook.com/7t2straps/

5 likes

Lionstraps uit Duitsland

http://www.maddog-straps.com/



http://www.vintagerstraps.com/

Onze eigen @paulfrank94 !!, zijn, werk is te zien op instagram: pz_watchstraps, is momenteel bezig aan een vintage racing band voor mā€™n nieuwe poljot 3133, vlot mailverkeer en echt maatwerk

3 likes

Abp-paris.com kan ook alles maken.
Is wel niet ā€œbetaalbaarā€.:nerd:
Maar als je voor Ć©Ć©n keer es gek wil doen :wink:

3 likes

Bij ā€˜importā€™ uit een EU-land betaal je btw aan de leverancier en geen importheffingen of inklaringskosten.
Zolang het VK lid is van de EU blijft dat zo.

linkje naar de Douane

Zou een stickkie moeten zijn topics als deze :+1:

1 like

Favoriet maken.

2 likes

Voor de een is betaalbaar wat anders dan voor de ander. Lijkt me beter om alle custom made strapmakers die goed zijn in dit topic op te nemen, met een range van bijvoorbeeld 0-50, 50-100, 100+

Ik heb er een aantal geprobeerd en vind tot nu toe Toshi uit UK het beste. Die zijn wel relatief ā€˜duurā€™ (Ā± 120 eur) maar zijn zacht, comfortabel, heel netjes afgewerkt, sterk en gaan lang mee. https://toshi-straps.co.uk/

1 like

Ja precies, dat zeg ik ook en vandaar mijn vraag/opmerking.

1 like

@JamStraps

Vers uit Nederland.

2 likes

@WHStraps

Wannahave straps (Sandra Visser)

Leuk topic!

Zeker, goed topic dit! Staat in mijn favorieten - ik ga zeker iets bestellen!

Jose Maria Aguilar a.k.a. CB straps
Eenvoudigste manier om hem te contacteren is via FB: Jose Maria Aguilar. Toevoegen als vriend, hij post veel fotoā€™s van zijn werk. Een welkome afwisseling tussen alle kattenfilmpjes, zeikende huisvrouwen en mijn-gras-is-groener-aandachtsh**ren.
Ik heb een canvas strap van de beste man, En ben diep onder de indruk. Volgens mij was deze ergens tussen de 60-80 euro.

1 like

Keep em coming heren! Zitten inderdaad wel enkele hogere prijssegmenten tussen. Bedankt voor de tips!