Custom watch cases santé castignani

Beste hf-ers,

Al een tijdje geleden ben ik verliefd geworden, ken je dat gevoel er zijn een hoop mooie vrouwen maar net die ene vrouw die zo nu en dan weer terug door je gedachte gaat, het mooiste meisje van de klas. Nu heb ik dat ook met de horloges van onderstaande watch case maker.

Hij maakte hele stijlvolle art deco horloges. En ben er na gisteren van overtuigd er 1 te willen gaan aanschaffen na het zien van dit filmpje.

Het enige wat ik zelf moet aanleveren is een uurwerk met wijzerplaat, nu ben ik stiekem wel gek op vierkante wijzerplaten maar wil wel iets bijzonders of sprekends hebben. Ik ga nog opzoek naar iets moois, misschien een rolex cellini zoals deze, of een vaceron constatin, of een Jlc, daar ben ik nog niet over uit en wat er op mijn pad komt.
hq720

Nu ben ik benieuwd of iemand ook iets dergelijks eens het laten maken, en ook of er ervaringen zijn met wat zoiets mag/kan kosten. Ik denk dat je het voor de waarde niet hoeft te doen, alleen maar omdat jezelf het mooi vind.

En misschien een klein oproepje, heeft er iemand nog een leuk vierkant of rechthoekig uurwerkje liggen welke ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

3 likes

Deze kastvorm doet me toch sterk denken aan de Rolex Cellini Prince

2 likes

Ik volg ‘m ook al lang (ook op WOI, Watches of Italy); mooie creaties!

1 like

Ja daar heeft hij inderdaad veel van weg, alleen deze lijnen zijn vele malen harder/scherper ,maar misschien wel een goede hommage dan. :slight_smile:

1 like

Ben er niet ondersteboven van.

Ja, misschien creatieve armoe om het te vergelijkenmet een eiersnijder, maar toch ik vind het vet, het is voor mij en combinatie van de american diner met bauhaus artdeco. Beetje jaren 30 :slight_smile:

2 likes

Man wat een omschrijving :joy:
Doe je iets in de marketing, zo niet, doen !

Wél een leuk horloge trouwens.

1 like

Nee geen marketing gestudeerd, maar weet er wel het e.a. vanaf :rofl: , maar dit is nou precies de moodboard die ook voor mij bij het horloge past

1 like

Eindelijk kan het feest gaan beginnen :grin:, het heeft door ziekte en andere prioriteiten bij mij even stil gelegen. Begin 2023 word er begonnen aan mijn horloge bij sante castignani.

Nu heb ik nog wel wat customization mogelijkheden en eigenlijk wil ik er een levens horloge van laten maken. Ik wil graag de geboorte data of namen van mijn 3 kinderen “cryptisch” in het horloge laten verwerken, wellicht op de achterzijde van het horloge of klein rondom de wijzerplaat. Nu ben ik opzoek naar ideeën, kunnen jullie mij inspireren met leuke ideeën?

2 likes

Of in de zijkant ( dieper ingefreesd) zodat het niet kan vervagen of snel beschadigd wordt. Oid :grin:

1 like

Ja daar had ik ook aangedacht, maar ik wil dit toch hoog gepolijst laten, mij. Initiële voorkeur zou uit gaan maak de achterzijde of iets langs te wijzerplaat

En in de chapter ring is dat een optie? :thinking:

Heb ik ook aan gedacht, maar de wijzerplaat is vierkant dus dat is ook niet erg handig

Met de cijfers 1 t/m 12 zijn alle data toch al “cryptisch” verwerkt in de wijzerplaat?

1 like

Ja zo kan je het bekijken :slight_smile: maar ik kan er nu iets bijzonders van maken . Ik zit nu te denken aan 3 ingegraveerde ringen op de achterzijde met precies op het jaartal een gouden puntje of iets dergelijks.

Gisteren heb ik eindelijk mijn Rolex Cellini uurwerkje opgestuurd. Nu nog even kijken naar de customization opties die ik wil. Ik ben nog steeds opzoek naar een mooi referentie niet te opvallend van de kinderen

Vandaag maar weer even een schetsje gemaakt , hoe hij kan gaan worden. Eerdaags zullen de eerste stappen worden gezet voor mijn nieuwe horloge :wink:

Het lijkt me tof om een grote verzonken kroon te laten plaatsen,maar dat schijnt nog wel uitdagend te zijn, onderstaand de basis :smiley:

Voor de achterzijde van het horloge wil ik een gouden muntje laten maken met daarin een gravure zoals onderstaand, dit vertegenwoordigt:
-100 streepjes mijn leven,
-de goudenstipjes is de geboorte van mijn kinderen
-De sterren, is de stand van de sterren dat ik geboren ben

Ik ben alleen nog opzoek naar een goede Graveur dit dit zou kunnen maken in iets minder detail.

1 like