CVDK Planetarium Eise Eisinga

Ik kwam het volgende stukje tegen op LinkedIn en vond het wel mooie plaatjes om hier te delen.

Kunstwerkje!

:slightly_smiling_face::+1:

82 likes

Heel bijzonder!

1 like

Wauw :star_struck: wat een Kunstwerk .

1 like

En heel exclusief…

Voor de gewone sterveling is een bezoek aan het Planetarium van Eise Eisinga overigens zeer aan te bevelen!

5 likes

Gaaf! Het planetarium is ook heel bijzonder. Dat een man zonder opleiding dat in de 18e eeuw allemaal kon bedenken en in zijn plafond kon bouwen is echt heel bijzonder.

1 like

Op hun website staat deze blauwe “plafond” versie niet. Dat is dan wel degene die ik zou willen!

Ik was ook al aan het zoeken :grin:

Prachtig!

Zo dat is wel een nier waard zeg. Wat een topper. Jammer dat allinnich echte Fryske minsken dit horloge mogen kopen :wink:

Hij kost 44k trouwens (in staal)

Worden er 6 in goud gemaakt en 6 in staal. Ze krijgen allemaal een naam, Ă©Ă©n van de zes planeten die in de CvdK EE te zien zijn.

1 like

Prachtig horloge met een mooi verhaal, wil zeker nog eens dat planetarium bezoeken.

Bloedstollend mooi. Kan ik heel lang naar kijken.

Wauw, wauw, wat een kunstwerk! Prachtig om te zien en wát een vakwerk zit daar in. Zeer begeerlijk.

Wat een gaaf horloge. Ik vind dit nou werkelijk prachtig. Totaal zinloos maar prachtig. En bij dergelijk uurwerk kun je er denk ik wel vanuitgaan dat in-house ook echt in-house is :wink:

1 like

Wauw, dat is wel een kunststukje zeg. :+1:

Heb de stalen versie om mijn pols gehad, echt een beauty … :heart_eyes:

Zeker mooi stukje techniek :ok_hand: maar qua vormgeving kan ik er niks mee :grin:

Zeer gaaf :heart_eyes:
Qua prijs vind ik het nog meevallen, niet dat ik hem kan kopen maar had het 10 dubbele ook gelooft.
Wat is eigenlijk de dikte van het horloge?

Inmiddels is bekend dat dit horloge de GPHG-prijs heeft gewonnen. Wat een kunstwerk!

4 likes

Wat een kunstwerk…betoverend mooi. :ok_hand:

1 like