HF Café Deel II... Daar is altijd wat mee!

Goed bezig!
Fijne vakantie @Sandy!

1 like

Bedankt Henk en die vakantie komt vast goed. (Hij is al fijn ;))

1 like

Ah, de vakantie editie :beach_umbrella::parasol_on_ground:. Haha, hij is weer top! Dank @Sandy :pray:

Luxe werkplek heb je weten te creëren, maar nu niet de hele tijd werken!

Fijne vakantie nog!

Graag gedaan. De werkplek komt met voldoende licht, droog en af en toe wat voorbij rennende kinderen :wink: heel luxe inderdaad. Er zit zelfs een koffiejuf bij (laat mijn vrouw dat maar niet horen).

2 likes

:+1::joy:

1 like

En toen waren we weer 14 dagen verder. Dus weer tijd voor een café, alleen ergens durf ik het café niet aan. De vorige keer (voor de vakantie) waren er wat leden die toch wel af en toe moesten slikken bij het zien van @MonsterT in het portret in de hoek. Heel begrijpelijk, iemand die uit ons midden gerukt wordt. Aan de andere kant, is mijn grootste wens achteraf nog af en toe herdacht te worden, dus ik vind het zelf wel een mooi eerbetoon. Daarom heb ik wel besloten om deze keer even geen café te doen en even te bedenken wat ik nu zelf wil. Ted is er al een tijdje niet meer en er zijn inmiddels heel wat nieuwe leden, die hem niet kunnen herinneren. Aan de andere kant, wat is een café zonder Ted? En wat maakt het uit als niet iedereen hem kent? Die zien gewoon een beer, vragen er misschien een keer naar en dat is het dan.

In elk geval, nu even naar de tekening van deze keer. Geen Café, maar net als vorige week, even in grijstinten een tekening op papier. Toen ik na het scannen begon het toch wat donker te krijgen, kreeg ik een mooie gerimpeld resultaat. Per ongeluk een mooie verwijzing waar ik aan moest denken, De HFLE 2021 van Brunmontagne.

Verder waren er uiteraard wat toppers deze week, zoals een topic van onze @bordewolf die Het leven van een Flipperaar illustreert in maar liefst 100 foto’s. Het deed me denken aan het gifje wat je wel eens ziet;

En we hadden natuurlijk onze Chille Held op sokken die naar Zwisterland was geweest. Druk op zoek naar het Patek Museum. Dat hij er in kwam met zijn invicta :wink: (Is er eigenlijk geen invicta museum @Chillekasper? Of is dat gevestigd op jouw woonadres? Held die je bent met je vasthoudendheid aan dat merk).

Denk je aan Zwitserland, dan kom je een vlag tegen op de horlogeberg. Een kort verhaal over een prachtig horloge, met leuke plaatjes en een leuk weetje over de “vlag”.

Dan was er nog een topic over een Baltic Aquascape. Altijd als ik het woord Baltic hoor, moet ik denken aan een Bathyscape (wiki link). Ergens een rare kronkel in mijn hoofd.

Dan is er het plafond van Eise Eisinga. Een juweeltje van jewelste in de Nederlandse geschiedenis. Ik vond het magisch om te zien toen ik klein was en stiekem, heel stiekem, zou ik van binnen ook wel willen dat ik zo’n mechanisch gevaarte in mijn huis mocht bouwen. Helaas, mijn vrouw is het er vast niet mee eens.

Last but not least, de muis. Die is het niet er mee eens dat het zo’n jugendstil bende is geworden. Daar moet hij niets van hebben.

27 likes

Haha mooie tekening en dan vooral onze held Kasper die een Invicta het Patek Philippe museum binnen weet te smokkelen😀, het is weer geweldig! Bijna van de bank opgestaan om een Invicta 1953 om te doen. Fijne zondag Sandy!

4 likes

Hiermee geef je zelf al aan waarom deze beer in het café moet blijven. Bij voorbaat dank!

6 likes

Ik wil me doorgaans niet al te veel bemoeien met de strip, maar ik vind dit wel erg mager.
Wanneer je jezelf als striptekenaar van een forum wil presenteren moet er wat beters komen dan een kladje wat je maakte in een uurtje wat over was lijkt me?

3 likes

Er staan op elke hoek in dat museum bewakers. Foto’s en video’s maken mag geloof ik niet. Vraag mij niet hoe ik dat heb gedaan. :shushing_face:

2 likes

:shushing_face: misschien ooit dat ze wel te zien zijn in een expositie

Het resultaat is altijd hetzelfde. Het klapvee klapt en roept alsnog altijd dat iets top is.

Maar ben het wel met je eens. Het niveau was al niet best, maar damn dit is wel echt heel erg…

Het is niet het beste wat hij heeft gemaakt… ik vond dit wat hij onlangs gemaakt heeft heel goed gedaan:

Onvrede uitspreken lijkt mij prima. Maar ik ben ook voorstander dat je iemand mogelijkheid geeft om ergens in te groeien. :slightly_smiling_face:

99% van dit forum staan als de “beste” stuurman aan wal. Met name die popie jopie lui. Die weten het beter als het gaat om YT, Podcast, Tekenen, Foto’s… etc etc
Maar behalve kritiek en haantjes gedrag hebben ze niet veel in te brengen.:man_shrugging:t3:

7 likes

De personages zijn idd prachtig over getrokken. En de lineaal lijnen kaarsrecht :+1:t2:

Daarnaast hoeft niet iedereen meteen een geweldige tekenaar te zijn, Jurk is ook flink gegroeid, maar er mag ook een ander geluid zijn dan alleen het eeuwige geklap. Daar kun je alleen maar beter van worden, er is al een hele tijd geen commentaar geweest, dat lijk je te zien in de tekeningen…

4 likes

Het is een leuk horloge. Fijne zondag Hans! :slight_smile:

Helemaal eens. Maar ik begrijp ook mensen die het elke keer heftig vinden. Het geeft wat twijfel bij mij.

Eens. Zoals gesteld, ik had twijfels over een café. Daarnaast kost een tekening veel tijd. Deze week had ik zoiets van, ik teken een keer vooral voor mijzelf. Mijn uitdaging was vooral 1 potlood en geen gum gebruiken en vooral lekker tekenen zonder al teveel druk. Ik ben geen forumtekenaar maar vooral hobbyist, de huiscartoonist is @jurk.

Volgende keer beter :wink: en anders, ik zie graag een tekening van jouw hand. Wil je het een tijdje overnemen? Serieuze vraag overigens. Lijkt me ook wel een tijdje weer leuk, alleen maar kijken wat anderen maken.

8 likes

Inderdaad:

6 likes

Nou ik vind hem top gedaan @Sandy :+1:

2 likes

Als je mij hier mee bedoeld: ik draag vooral bij met foto’s, vragen en gesprekken van/over horloges. Wanneer ik heel goed was in cabaret had ik mezelf wel geprofileerd als grappenmaker vh forum. Dit doe ik echter, met een reden, niet.

Dit vind ik zo’n dooddoener. Zei het NLe elftal na de wedstrijd tegen Tjechie tegen het Nederlandse volk hadden gezegd ‘Doe het dan zelf!’.
Wanneer je een bepaalde rol/taak/functie op je neemt dan gaat dit gepaard met verantwoordelijkheid in mijn ogen.

6 likes

Wie de schoen past… nee, was eigenlijk een algemene opmerking. Niet zozeer gericht naar jou toe :slightly_smiling_face:

Helemaal mee eens!

Dank! Iedereen loop zijn eigen weg. Vanaf dag 1 heb ik openbaar feedback gezocht. In het begin was @SwedishChef en @HanDavinci ook kritisch en dat zijn nu zelfs buiten het forum mijn vrienden geworden :sunglasses:.
Ik gun @Sandy zijn eigen weg.

Ik gun je minder twijfels :kissing_heart:
En met een paar trucjes is het al gelijk een stuk strakker op het forum. Pennetje, inscannen, wit-rand en het is gelijk strakker.

Jammer. Het is ook heel veel tijd. Vertel mij wat. :joy:
Het kost echt wel opofferingen qua tijd.

Ik waardeer je tekeningen heel erg! En klap :clap:t2: voor je, omdat ik je mag en omdat ik m zie hoeveel tijd je er in stopt! Hopelijk hou je het vol en vind je de lol weer terug!! :facepunch:

7 likes