Voor die 3 geel omcirkelde zou ik een Staudt British Racing Green aanschaffen, die twee blauw gemarkeerde zou ik vervangen voor een vintage Yema Rallygraf (zo’n kunststof plaat met houteffect is fraai) en dan voor die twee groen omcirkelde daar links een vintage Navitimer. Die zalmroze 5 lijkt daar geenzins op natuurlijk, maar de overlap met je DD is wel groot vind ik persoonlijk.
Die Longines zou ik vervangen voor een andere dresswatch met iets beter geproportioneerde indices. Geen idee welke, maar de keuze is reuze. Die met die zwarte plaat rechtsonder is absoluut mijn smaak niet dus voor dat geld zou ik bandjes halen, bijleggen op die andere nieuwe horloges indien nodig of anders (geprefereerde optie) je avatar eer aandoen en een mooie bonsaiboom scoren. Maar dat laatste zou natuurlijk ook in plaats van enige nieuwe horloges kunnen. Stiekem is bonsai wel zo’n ontzettend schitterende en verslavende hobby/passie dat het voorkomt dat je collectie ooit nog eens uit de klauwen loopt
De rest van je horloges zijn te leuk om weg te doen. De Save Daocean mod is gaaf en de Tudor ook. Alpinist en zwarte Sarb zou ik ook niet wegdoen. Veel bang for buck.
Dan heb je een leuke budget om iets tofs te kopen. Een Omega Seamaster 300M bijvoorbeeld of een datejust uit de jaren 70/80.
Ik wilde ook zeggen een Max Bill voor de Dan Henry / Meistersinger, maar dan wel de chrono van 40mm. Ik meen 42mm lug to lug, dus dat kun je denk ik wel hebben.
Verder zou ik een Damasko of Sinn voorstellen als verbreding van de collectie in een nog enigszins betaalbaar segment. Ik weet dat ik kussentjes aan het vullen ben in plaats van leeg maken, maar er is al zat advies over wat er weg kan
Gewoon van je collectie genieten maar bij twijfel horloges weg doen, die ga je meestal toch niet missen. En bij sellers remorse is aan het meeste toch wel weer te komen, dat is m.i. ook een relevant criterium bij verkoop met twijfel.