Dao wil minder willen

Dag lieve forumkijkertjes. Vandaag in ‘white people problems’… Dao die eigenlijk minder horloges wil, maar verliefd is op elk stuk dat hij nu in zijn collectie heeft!

Ja wat moet ik zeggen. Ik vind mijn collectie echt geweldig. En er is een MAAR. Namelijk dat ik het nogal overdreven vind eigenlijk om 14 horloges te hebben. Het is erger geweest, maar ik zou wel eens naar max. 10 willen, dan pas het in één van mijn horlogeboxen. Enigszins jaloers op mensen die zich kunnen beperken tot 3, maarja. Ik hou van variatie.

Hieronder mijn collectie.

De vraag: welke tips heb je bij deze collectie?

• Roepen welke weg moet… kan.
  • Suggesties voor welke meerdere horloges samengenomen weg kunnen en vervangen door 1 in hoger segment (zonder al te veel bijleggen) is beter!!

Ik zal jullie (dit keer) niet vemoeien met welke Echt Niet Weg Kan, ook al zitten die er wel tussen.

Het geheel:

In delen:

En nog onderweg, maar dan met oranje wijzer en zonder datum:

:pray:t2:

36 likes

:popcorn:

IN elk geval submariner en speedmaster erbij :stuck_out_tongue:

De rest kan exit.

8 likes

Okee bedankt Ruud.

Ik wil ieder volgend lid vragen de lat iets hoger te leggen :joy:

6 likes

Ik zie 3 lege spots! Ik zeg vullen die box!

12 likes

Ik zou deze eruit doen… en kiezen tussen de Sarb en presage…

Persoonlijk heb ik niets met Meistersinger, maar tis wel een uniek ding in je collectie en als je dan toch een einzeiger moet… dan maar een meistersinger. Je houdt 2 divers over, wat dressers… lijkt me prima… en met de Dan Henry heb je een leuk chronootje over.

3 likes

Alpinist, Presage en die chrono eruit.

1 like

033 vervangen voor een GS is stap 1 voor mij

1 like

Mooie collectie. Ik snap ook dat je ze allemaal wilt houden. En waarom niet? Het zou zonde als je er een weg doet en er spijt van krijgt. Je kan altijd bijhouden welke je bijvoorbeeld een jaar niet draagt en die dan weg doen. Of het bij 14 houden en pas een andere kopen zodra je er 1 verkocht hebt.

1 like

die two-tone dingen eruit. of je moet het wél mooi vinden natuurlijk…

3 likes

Dit gewoon niet meer als een probleem zien. Waarom zou je geen 14 horloges mogen hebben?
En als je er dan een paar uit zou willen gooien ben jij de enige die kan zeggen welke, het komt allemaal neer op smaak.
Persoonlijk zou ik geen enkele van deze horloges zelf gekocht hebben. Dus alles er uit en opnieuw beginnen is mijn advies.

5 likes

Meestal is het te categoriseren onder dress, sporty (casual), beater. En dan kan je nog verder categorieën maken: dure dress, goedkoper dress, dure beater, goedkoper beater etc. etc.

Je kan sowieso beginnen met het verkopen van de horloges die niet zo veel meer voor je betekenen of jij niet meer vaak draagt, die je met moeite pakt. Mijn mening welke er kunnen blijven en weg moeten is compleet anders zelfde als dat ik niet weet wat je wilt in het hogere segment.

Ik hoop dat het helpt, succes.

1 like

Even de boel sorteren op hoe vaak gedragen, en dan vanaf achteren per stuk bedenken wat het je doet als ie vertrekt, tot je 7 over hebt

4 likes

Mogelijk, dat een ervaren en nuchtere therapeut jou verder kan brengen. Het zit tussen je oren, echt waar. Er is niets, herhaling: NIETS mis met veertien horloges of meer. Dit draadje kan gewoon worden gesloten.

3 likes

Als je echt eentje weg zou willen doen, misschien een keuze maken tussen de Sarb017 en de Certina DS? Allebei groen/goude kleurstelling, bijna zelfde kastbreedtte. Verder een erg leuke collectie!!

1 like

Even ‘(toch stiekem niet) out of the box’ denkend, waarom niet het ene doen en het andere niet laten?
Dus alle horloges waar je eigenlijk afscheid van wilt of zou moeten nemen als Fiffer ter beschikking stellen.
Toegegeven, er is wat lef nodig om op deze manier afstand te nemen van je verzameling. Maar iemand met Balls of steel kan dat.
Je doet dan per saldo niets weg en als je ze mist kun je altijd nog op de lijst om er weer van te genieten…
Ik meld me bij deze als eerste voor de longines :heart_eyes:

1 like

Ik zou het linker doosje wegdoen (Han vergeeft je vast) de 013, de Meistersinger en dan de 033 of de Presage. Eigenlijk de Presage want de 033 vind ik toffer.
Draag je die Longines vaak? Nee? Eruit!
En dan nog kiezen tussen de Smiths en de Alpinist.

Dan heb je er nog 7 over en daar kun je iets moois voor terugkopen. Geen idee wat, je hebt zelf smaak genoeg :sweat_smile:

1 like

Ik mis de catchphrase “less is more”.

4 likes

Het is veel fijner om de getalletjes los te laten. Wat maakt het uit? Draag je iets niet of wil je wat anders verkoop je hem. Vind je hem erg leuk hou je hem. Zo simpel kan het zijn :innocent:

1 like

Dit dus

1 like

Tja, kan jij alleen bepalen natuurlijk. Maar een beetje ongezouten schieten is altijd leuk, dus…

Ik zou alle Seiko’s behalve de Alpinist en de Seiko 5 (lekker kek zomers kleurtje) weg doen, de Dan Henry weg en dan een van deze aanschaffen.

Waarschijnlijk kan dat kosten technisch niet uit (geen idee wat het boeltje waard is eigenlijk), maar heb geprobeerd om de ‘beetje bijleggen en voor de AP RO gaan’ grap voor iemand anders over te laten…

2 likes