Ik zou beginnen met de duotone’s, Meistersinger en Smith eruit. Dan overal een touwtje er omheen, draag je hem haal je het touwtje er af. Over een maand of twee, waar zit een touwtje om? Die gaan ook weg.
Waarschijnlijk zijn ze leuk om naar te kijken, maar niet leuk genoeg om te dragen. En dan heb je vast een leuk budget om een lief nieuw horloge erbij te kopen. Een JLC ofzo?
Ze liggen eigenlijk al in de juiste volgorde; via linksboven eruit. Uit de doos links die linksboven weg en uit de doos rechts de drie die linksboven liggen eruit.
En als nr. 15 binnen is mag nr. 4 van linksboven uit de rechter doos ook gaan.
Ik hou de horloges die ik ook echt draag en eentje die ik om sentimentele redenen hou. Dus ga na welke je met enige regelmaat en met plezier draagt, die zou ik houden. Als dat er 13 zijn so be it (en als het er maar 2 zijn ook maar dat verwacht ik niet bij jou @dao)
Het is niet dat ik per se een vast beeld in mijn hoofd heb dat dit niet okee is. Het is praktisch dat ik het jammer / zonde vind dat ik soms een horloge draag ‘omdat ik hem al zo weinig draag’ en dan denk: ik had nu ook dat of dat horloge kunnen dragen die ik écht tof vind. Korter gezegd: meer draagtijd voor minder horloges.
Zo kijkende naar de reacties @Dao lijkt het me verstandig dat je de zalmroze 5 aan mij verkoopt. Zo helpen we elkaar! Jij een horloge minder (dat je regelmatig voorbij ziet komen op HF) en ik …
Ik vind die oranje Seiko vijf zoveel gaver dan de kleurrijke Tudor
Alpinist en Meistersinger zijn twee horloges die mij persoonlijk helemaal niks doen…
Als je ze daarin een beetje overzichtelijk en netjes kan bewaren zonder dat ze tegen elkaar aan liggen te klateren een goede optie. Denk dat dit beter werkt…
Je hebt de hommages er al uit geflikkerd, dus da’s geen verbeterpunt. Ik zie groen, ik zie bi-color, zwart, Japans, blauw, roze, champagne en beige. Ik zie field, dressy, duikers, een einzeiger en een verdwaalde chronograaf.
Ik heb helemaal geen tips. Leuke eclectische verzameling, diverse kleuren en typen, iets teveel staal als band, maar hee.
Die Dan Henry kan nog weg. Ik zou liever een propere chronograaf hebben, misschien iets van Yema, Hanhart, Sinn, Junghans of, eh, weet ik veel, een Hamilton Intra Matic chrono of zo.
Buiten dat?
Niet doen man. Ik heb op de keper beschouwd meer lol met m’n horloges van minder dan 1300 Euro 't stuk dan van m’n horloges die meer gekost hebben.
Dat.
Bitch, ik heb er 23. Binnenkort 24. Wat lul je nou? 's gewoon leuk.
Als je die nou eens linea recta retour stuurde. Daar knapt je verzameling van op, en dan heb je nog drie lege kussens over om te vullen.