Zoals sommigen van jullie wel weten was ik vorige week in Zwitserland.
Ik had daar een erg leuke tijd! Op de Bucketlist stonden een aantal dingen:
Patek Museum bezoeken
Invicta gebouw in het echt bezichtigen
International horlogerie museum bezoeken
Iets van het huidige Invicta zien te vinden in Zwitserland
Familielid van vroegere Invicta ontmoeten
Achteraf heb ik al deze punten behaald, behalve een… het kost me ook nog eens geld omdat er ook een weddenschap aan verbonden zit.
De eerste dag hebben we de Patek Philippe museum bezocht! Wat je daar aantreft is echt buitengewoon. De ene prachtige horloge na de andere. Praktisch alles is in geweldige staat. Waarschijnlijk ook omdat ze op locatie horlogemakers in dienst hebben die alles onderhouden.
We zijn naar Le Chaux de Fonds gegaan om vervolgens daar het gebouw waar het vroegere Invicta gevestigd was te bezoeken. Momenteel is dit een museum voor islamtische cultuur. De buitenkant is vrijwel volledig origineel. Aan de binnenkant is behalve een paar details alleen de kluis nog origineel.
We hebben een insider vanuit de Zwitserse horlogerie gesproken. Niemand minder dan de zoon van de vorige Invicta eigenaar. Super aardige man. Die blijkbaar al ruim dertig jaar werkzaam is in de horlogerie en behoorlijk wat inside info over horlogemerken wist te vertellen.
We zijn bij de internationale horloge museum geweest. Hebben daar ook heel wat moois gezien. Maar als je al die horloges in de Patek museum hebt gezien dan ben je eigenlijk al bijna verzadigd. Hoewel ze hier ook grote mechanische klokken hadden staan!
Leuk was ook de uitnodiging die ik kreeg van Watches.tv ! Enthousiaste gozer die zeker wat afweet van horloges. Hij wordt doorgaans door iedere grote en kleine merk uitgenodigd. Maar heeft blijkbaar ook gewoon tijd voor de gemiddelde horloge liefhebber!
Had ik niet verwacht Kasper, dat je nog eens werkelijk zou gaan en ook die wenslijst af zou werken. Ziet er uit als een heel geslaagde " horloge vakantie" Complimenten!
Best een verbazingwekkend saai en slaperig dorp, he? Het lokale Indiase restaurant was destijds prima.
Altijd leuk.
Informatie over Christian Huygens, een Christiaan van der Klaauw horloge, ik meen een Ariadne, de oorspronkelijke Astron wordt tandenknarsend genoemd, en ik heb een klok met variabele uren zien staan, het Japanse systeem uit de zeventiende eeuw.