Trip naar Zwitserland

Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie wel weten was ik vorige week in Zwitserland.
Ik had daar een erg leuke tijd! Op de Bucketlist stonden een aantal dingen:

1. Patek Museum bezoeken :white_check_mark:
  2. Invicta gebouw in het echt bezichtigen :white_check_mark:
  3. International horlogerie museum bezoeken :white_check_mark:
  4. Iets van het huidige Invicta zien te vinden in Zwitserland :x:
  5. Familielid van vroegere Invicta ontmoeten :white_check_mark:

Achteraf heb ik al deze punten behaald, behalve een… het kost me ook nog eens geld omdat er ook een weddenschap aan verbonden zit. :joy:

De eerste dag hebben we de Patek Philippe museum bezocht! Wat je daar aantreft is echt buitengewoon. De ene prachtige horloge na de andere. Praktisch alles is in geweldige staat. Waarschijnlijk ook omdat ze op locatie horlogemakers in dienst hebben die alles onderhouden.

We zijn naar Le Chaux de Fonds gegaan om vervolgens daar het gebouw waar het vroegere Invicta gevestigd was te bezoeken. Momenteel is dit een museum voor islamtische cultuur. De buitenkant is vrijwel volledig origineel. Aan de binnenkant is behalve een paar details alleen de kluis nog origineel.

We hebben een insider vanuit de Zwitserse horlogerie gesproken. Niemand minder dan de zoon van de vorige Invicta eigenaar. Super aardige man. Die blijkbaar al ruim dertig jaar werkzaam is in de horlogerie en behoorlijk wat inside info over horlogemerken wist te vertellen. :slightly_smiling_face:

Mijn Invicta vond hij ook heel erg mooi en vooral omdat die waarschijnlijk ooit in dat gebouw was gefabriceerd.

We zijn bij de internationale horloge museum geweest. Hebben daar ook heel wat moois gezien. Maar als je al die horloges in de Patek museum hebt gezien dan ben je eigenlijk al bijna verzadigd. :joy: Hoewel ze hier ook grote mechanische klokken hadden staan!

Ik heb het dan nog niet gehad over al die winkels die we zijn binnengelopen!

Bijna iedere luxueuze winkel hebben we wel gezien! Heb ook een aantal mooie boeken gescoord, waaronder eentje van Richard Mille!

Leuk was ook de uitnodiging die ik kreeg van Watches.tv ! Enthousiaste gozer die zeker wat afweet van horloges. Hij wordt doorgaans door iedere grote en kleine merk uitgenodigd. Maar heeft blijkbaar ook gewoon tijd voor de gemiddelde horloge liefhebber! :+1:t2::grinning_face_with_smiling_eyes:

Ach wat zal ik zeggen? Wanneer ik de loterij win dan ga ik er weer eens heen om die RM te kopen! :laughing::man_shrugging:t3:

152 likes

Spannend over 9 minuten gaat het filmpje in premiere. Leuke trip heb je gehad zo te zien :innocent:

4 likes

Leuk man! Hou van mensen met passie!!

1 like

Had ik niet verwacht Kasper, dat je nog eens werkelijk zou gaan en ook die wenslijst af zou werken. Ziet er uit als een heel geslaagde " horloge vakantie" Complimenten!

2 likes

Leuk man ik ga je video zo eens bekijken.

1 like

Volgens mij heb je nog 1 ding gemist: het IWC museum :smirk:

Wees niet bevreesd, dat ga ik voor je doen. :sunglasses:

Verder erg leuk om te lezen! :+1:t3:

4 likes

Mag ik je een tip geven?
Film alles in videostand en niet in telefoonstand - dan krijg je meer in beeld en het irriteert de kijker niet :joy:

3 likes

Leuk verslag!

1 like

Leuk verslag! Stiekem baal ik nu wel dat ik nog niet was besmet met het horloge virus toen ik nog geregeld in Zwitserland kwam.

3 likes

Als dat mag, zeker!

2 likes

Bedankt voor het fijne verslag en foto’s!!!

1 like

Erg leuk…jouw passie is voelbaar. :+1:

1 like

Best een verbazingwekkend saai en slaperig dorp, he? Het lokale Indiase restaurant was destijds prima.

Altijd leuk.

Informatie over Christian Huygens, een Christiaan van der Klaauw horloge, ik meen een Ariadne, de oorspronkelijke Astron wordt tandenknarsend genoemd, en ik heb een klok met variabele uren zien staan, het Japanse systeem uit de zeventiende eeuw.

Horologisch gezien geiniger dan het Patek museum.

Or did you mean “die Patek”? :wink:

Leuk man.

2 likes

Mijn beste Kasper,

Met veel plezier jou enthousiaste reportage gezien!!
Mijn complimenten dan ook voor jou als “Bezielende Horlogepassionist”.
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Wie niet?

afbeelding

9 likes

Mooi man. Leuk zo’n trip te maken en mooi dat je je meeste doelen hebt gehaald. :+1:

Tof verslag Jasper :+1: zo te zien en lezen heb je er van genoten.

Leuk om te lezen man, toffe chrono ook👌

Nog even het filmpje :film_strip: kijken

Wat een mooi verslag en dito ervaringen Kasper! Top!

Geweldig joh! Je bent echt een aanwinst voor het merk Invicta. Oftewel, tijd dat je op een of andere manier op hun loonlijst komt. :wink:

PP museum is super, weet ik - maar jij graaft wel echt even wat dieper voor je favoriete merk. :ok_hand:

1 like