He daar.
Wist je dat ik het logo van Christopher Ward nooit helemaal begreep.
Maar ineens kwam ergens voorbij hoe dat logo werkt, dan kom je erachter dat het juist super leuk bedacht is.
Kijk.
Het Engelse merk dat Zwitserse horloges maakt gebruikt de Engelse en Zwitserse vlag in hun logo.
Hoe simpel, hoe cool!
Ja klopt, ik heb weer een Christopher Ward aangeschaft.
Er bestaat serieus geen enkel merk dat zo hoog afgewerkte horloges weet te maken voor “weinig” geld als dit Engelse merk.
Naast de hoge afwerking zijn de stalen banden echt super, zit goed, voelt goed en ook nog eens een mooi systeem in de sluiting waarmee je zonder gereedschap de micro verstelling kunt gebruiken . Dit foefje is onzichtbaar als je de band om hebt.
Ook handig, de gehele band kan zonder gereedschap verwisseld worden. Mooi toch.
Het design van mijn nieuwe horloge is heerlijk retro, kleurrijk maar toch geen disco hippie bal
Super origineel, bruikbaar en vooral mooi!
Nee, GAAF!
De kast, man man wat een mooie afwerking en wat een subliem spel van brush en gepolijste delen.
Ik heb foto’s gemaakt met de telefoon, dus minder details maar geloof me maar-----> wauw.
Het is een echte super compressor en door de doorkijk bodem laat dit merk dat maar wat graag even zien aan iedereen.
Ik hecht geen waarde aan een doorkijk aan de achterzijde, dus ff een foto van hun site gepikt.
1200 euro maar, serieus MAAR… want beter koop je nergens voor deze centen, echt niet.
Qua afwerking en draagcomfort is dit ongekend in deze prijsklasse .
Kan een hoop lullen over dit mooie horloge, weet alleen zeker dat jullie liever plaatjes zien.
Na de technische teksten komen de plaatjes eraan
Uiteraard komen er in de loop van de tijd veel en vele mooiere plaatjes van mijn kant voorbij van deze pracht.
Ik laat jullie graag mee genieten
Jeps,
Ik is blij.
Technical
- SKUC65-41ASC1-S0BB0-B0
- Watch ModelC65
- Size41mm
- Dial ColourDeep Blue
- Case MaterialStainless steel
- Case ColourSilver
- Bezel ColourDeep blue
- Height13.05mm
- Lug-to-Lug47.12mm
- Case Weight72g
- Weight inc. Strap166g
- Water Resistance15 ATM (150m)
- MovementSellita SW200-1
- Power Reserve38 hours
- No of Jewels26
- Complication Type3 hands
- Vibrations28,800 p/hr (4Hz)
- Timing Tolerance+/- 20 sec p/day
- LumeSLN X1 GL C1
- Strap Size22mm
- Strap MaterialSteel
- Strap ColourSilver
Less
Features
- Swiss made
- 26 jewel self-winding mechanical movement
- 38 hour power reserve
- Twin-flag engraving over ‘Colimaçoné’ finish on the rotor
- Cushion shaped marine grade stainless steel case
- Screw-down exhibition caseback with aluminium anodised compression ring and divers helmet symbol
- Screw-down twin-flag stamped crown with sandblasted lower area and polished top
- Crosshatched crown with anodised aluminium outer ring
- Unique engraved serial number
- Sunray finish dial
- Internal rotating bezel (120 clicks) with matte white, chamfered edge
- Glass box sapphire crystal
- Polished indexes
- Signature Trident counter-balance on seconds hand
- Super-LumiNova® Grade X1 GL C1 hands, indexes and bezel
- Marine-grade stainless steel bracelet with ‘Christopher Ward’ engraving, micro-adjustable ratchet clasp and quick-release system for easy changing
- Eco-friendly luxury presentation case and owner’s handbook
Had ik trouwens al verteld dat je de bezel die onder het glas zit via die oranje kroon doet bedienen?
Cool toch!
Gewoon ferme klikken en een perfecte uitlijning , jeps een bezel waar je u tegen kan zeggen.
Je hoeft de kroon niet uit te draaien of trekken, direct bedienbaar. Handig🤙🏻