Czapek & Cie only

Je weet dat ik daar te arm voor ben :blush:

U zegt het heel netjes.

De Skeleton is bijzonder geslaagd.
Toch zou ik hem dan eerst naast die van Zenith willen zien voordat ik zou besluiten welke.
Puur hypothetisch hè. Denk niet dat ik ooit zo’n som neer kan leggen voor een horloge.

Maar wie weet, als de huizen straks weer lekker doorstijgen dankzij het (gebrek aan?) beleid van de wijzen in Den Haag,

Ik vind deze wijzerplaat echt grappig gemaakt. Het lijkt net of je op vakantie in ondiep zeewater staat en naar beneden kijkt. Zelfs de structuur van het zand is goed gelukt.

Desalniettemin is deze kleur voor mij persoonlijk wat ‘over the top’ voor een horloge.

8 likes

In ieder geval wel een @Kind_of_Blue

3 likes

We noemen deze vanaf nu ‘het pierenbadje’.

1 like
1 like

Ja deze is wel mooi. Maar vindt 10k nog steeds wel erg duur voor een Czapek

2 likes

Eindelijk. De aansluiting van de band is super.

Leuke kleur. :smiley:

2 likes

Zou dit niet helemaal bevorderlijk noemen voor het merk Czapek.

2 likes

Funny

1 like

Slim van Czapek om na hoog, nu ook het lagere segment waarin de Royal Oak zit te pakken met dat Sellita uurwerkje.

1 like

Schijnbaar is deze CW ook nog eens bedacht door de ontwerper van de Czapek, Adrian Buchmann. Je zou verwachten dat zulke mensen toch een soort ‘non-compete’ clausule in hun contract hebben…

1 like

Die man is toch gewoon een grasezel? Niet serieus te nemen.

Eeh… wat? :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik ken hem overigens niet, en ben niet bekend met zijn verdere ‘werk’.

Het vraagt echt je ultieme verbeelding om te weten wat een grasezel is inderdaad.

Zo iemand die van bedrijf A naar bedrijf B gaat en dan gewoon schaamteloos met een halve kopie aan komt zetten en zelfs de wijzerplaat ‘Glacier blue’ noemt vind ik niet bijzonder ethisch en/of serieus te nemen.

Met de (zelfs door mij bestelde) Bel Canto vond ik CW echt een beetje in aanzien gestegen, maar inmiddels kunnen ze die Bel Canto lekker in de algehele duisternis steken.

Geen fan.

3 likes

Zo boos

2 likes

Ik vind het vooral niet door de beugel kunnen van CW, maar toch ook enigszins dommig van Czapek. Dit zou toch te voorkomen moeten zijn, en iets wat je altijd in gedachten moet hebben bij - zoals Czapek het noemt - horizontal integration van je ontwerp en productie.

1 like

Dacht eigenlijk dat ik toen ik de uitlijning zag van de chronograafwijzer van de MoonSwatch die ik van jou kocht dat ik niet nog bozer kon, maar het kan.

Résumé, je tekent in op een Sonnerie au passage maar dan ontdek je dat een ontwerper a la Gerald Genta werkgevers hopt en nu met z’n uitgekauwde design bij CW zit en daardoor hoef je de sonnerie niet meer?
:thinking:

Klopt. Merkbeleving heet dat. Als de sympathie ontbreekt dan wil je het niet dragen. Eerlijk gezegd vind ik dat zelf vrij logisch maar ik vrees dat we het hier niet over eens gaan worden dus laten we de ultieme forumklassieker ‘let’s agree to disagree’ toepassen.

1 like