Zo vind ik hem nog 't mooist. Frisse wijzerplaat. Weinig poespas.
Op nieuwere blauwe naam en datumschijf in kleur!
Mee eens, maar ziet er op de foto wel een beetje gammel uit
O ja!! Brushed!!
Uurwerk en wijzerplaat supervet! Maar die band lijkt op deze foto een >20k horloge onwaardig. Ben benieuwd hoe die in het echt aanvoelt.
Monochrome-Watches
The bracelet of the Czapek Antarctique follows the lines of the case and is perfectly integrated into the whole design. Also made of brushed and polished stainless steel, it integrates complex brushed links and highly polished and C-shaped mid-links (a reference to the brandâs name) for a dynamic look. It is flexible, soft to the skin and adds to the comfort of the watch. It is closed by a triple-folding clasp. Also, it is fitted with an easy-release system letting you change the bracelet for a leather or a textured rubber strap, in seconds.
Omdat (minimaal een deel van die mensen) ook opzoeken wat de lug to lug afstand is (48,3mm in dit geval) en dat combineren met bijna 40 jaar horlogeverslaving vermenigvuldigd met de omvang van de pols.
Als ik dat bedrag uitgeef wil ik perfectie en niet net niet.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat voor jou âperfectieâ is en waar dat te vinden is?
Ik ook!
Edit: De Rolex 116234 of 126234 is eigenlijk perfectie voor mij maar gezien de Rolex hype loop ik daar niet meer mee rond.
GeĂŻnspireerd door een forumlid overweeg ik de allocatie van de Antarctique toch te annuleren en voor een Tissot Powermatic PRX 80 Automatic te gaan. Een juweeltje in zijn klasse.
Nog maar wat Czapekâs:
Dat is een prachtig antwoord dat er voor de rest niet toe doet.
Mijn stelling is dat je op zo een foto niet kan zeggen of iets past of niet.
En dan toch iets, 48(.3 ) is echt niet groot, dat kan letterlijk elke man kwijt.
En dan aan alle bestellers, op voorhand heel erg proficiat. Het is een pracht horloge met een juweel van een kaliber. Toen de Antarctique pas gelanceerd was heb ik dicht gestaan bij een aankoop. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik een iets andere (horloge)weg ben opgegaan.
Maar volgens mij is dit horloge een top aankoop, zowel emotioneel, kwalitatief als financieel, een win, win koop dus
Je hebt gelijk.
Ik vind dat donkerblauw echt 10 keer mooier dan dat WC blauw. Maar dat schijnt tegenwoordig de mode te zijn.
Ik snap wel wat je zegt met betrekking tot het all-round imago van dit horloge, maar ik zie zoân Antarctique meer als een zomerhorloge en daar past die frisse lichte kleur wat mij betreft perfect bij. Is ook een kwestie van smaak. Als het je enige zou zijn zou een donkerblauwe of zwarte misschien beter passen. Het heeft verder niet zoveel te maken met de âTiffany-trendâ die m.i. eigenlijk niet eens zou mogen bestaan, maar dat terzijde. Ik geloof heus dat er wel mensen voor die configuratie kiezen met die trend in hun achterhoofd maar ik ben er zeker geen van.
Overigens wat heeft een baby-blauwe kleur eigenlijk met de wc te maken? Gewoon benieuwd
Snap ik. Maar ik zie die Czapek eigenlijk bijna als vanzelf als allrounder. Juist die. Een sporthorloge waarmee je ook onder een pak kunt verschijnen. Echt een die altijd kan. En dan zou ik inderdaad voor een zwarte of donkerblauwe kiezen.
Hoe dan ook, het blijft een bloedmooi horloge, ook als je hem als zomerhorloge in lichtblauw hebt.
ik weet niet. Ik zeg altijd WC blauw tegen die kleur, terwijl mijn wc toch ook echt een heel ander kleurtje heeft.
Godfried van Bouillon die is ook mooi zeg. Mooi niet te betalen ook.
Op de volgende foto meen ik te zien dat de onderzijde van de kast niet kaarsrecht is (zoals een Genta design i.e. een Tissot PRX) maar een lichte kromming heeft. In combinatie met de grove brush, vertalen mijn beperkte hersenen dat dan in een kapotgepolijste vintage kast.
Ik denk dat ik die in het echt moet zien om te kunnen waarderen.
En omdat een Czapek er financieel even niet in zit, dacht ik: okay, dan een leuke Czapek / Moser zandloper van 22cm. Maar die is helaas uitverkocht (limited tot 18 stuks) en was CHF 5.000. Slik.
Ze hebben uitstekende financieringsvoorwaarde tegen 0% rente met een looptijd van 480 maanden. Je leeft maar 1 keer joh!
Als ik de garantie krijg dat ik er dan nog ben, direct