Dat heb je goed gezien. De Overseas heeft dat ook. De kast heeft een double curve zodat die vanuit bepaalde aangezichten een harde lijn lijkt te hebben en uit een ander perspectief smooth overloopt.
Dit is bij design en natuurlijk moeilijker te maken dan gewoon een simpele hoekige kast. Of je het mooi vindt is subjectief Ik vind het heel cool en zorgt er voor dat je horloge er steeds anders uitziet.
Dat is ook altijd zo geweest; de blauwe, zwarte of zilverkleurige plaat gaan het minst snel vervelen. Zalmkleurig is prachtig maar wat vind je er over 10 jaar van?
Ik sprak net een horlogemaatje over Czapek. Hij was vorige week in Genève bij W&W. Hij zei dat het compleet gekkenhuis was rondom het merk en dat ze van luxe (ellende) nauwelijks weten hoe ze aan de vraag moeten voldoen. Van exclusiviteit zal straks nog maar mondjesmaat sprake zijn ben ik bang. Ach, dat maakt het nog niet minder mooi, alleen er bestaat een kans dat je op je instagram-feed al een miljard PdD hebt gezien voor je jouw eigen exemplaar in ontvangst mag nemen. Ik ben benieuwd.
Ik kwam op andere fora ook andere geluiden tegen van mensen die de Antarctique Passage du Drake hebben of hebben gevoeld. Food for thoughts…
Eerlijk is eerlijk dit soort berichten maken me wel kritisch. Voor €23.000 verwacht je (verwacht ik) toch iets dat lijkt op topkwaliteit. Ik kijk er dan ook erg naar uit om hem tijdig te passen en mijn eigen mening te vormen