Czapek & Cie only

Tja ik sta bij niemand op de loonlijst. Het is goed of het is niet goed. Iets daartussen volstaat niet voor het bedrag. Het hoeft niet altijd alleen maar hosanna hosanna te zijn toch?

4 likes

Je hebt gelijk, kritisch zijn mag wel. Tblijft blind kopen. Je gaat m kunnen passen voor je “datum”?

Ik heb hem mogen passen vorig jaar.

Ik vond met de band weinig mis eigenlijk. Hij lag ook erg mooi op de pols. Maar ik was eerlijk gezegd wel een klein tikje ‘underwelmed’ over de gehele uitstraling. Het uurwerk was natuurlijk wel echt genieten. Al met al een prachtig ding, maar wel veel centjes.

4 likes

Geen idee. Ik geloof dat ze bij Reijersen hard proberen er eentje te krijgen en zodra dat lukt zal ik daar ongetwijfeld iets over horen. Ben nog steeds enthousiast hoor, ik wil het gewoon eerst zelf zien en voelen. Maar een negatieve klank moet je ook niet onder het tapijt willen schuiven toch?

4 likes

@anon48992708EV, had je het gisteren nu over dit merk? :crazy_face:

1 like

Van hoe lang geleden zijn deze comments? En zijn het allemaal owners of ook mensen die prototypes of show modellen hebben gepast? Alleen maar goed dat die kritieken er zijn zodat ze dat mee kunnen nemen in de modellen die komende 2 jaar uitkomen voor ons :smile:

Ik kwam nog een vergelijking tegen tussen de L en de S op een 17cm pols:

De S lijkt zo veel kleiner, maar dat komt omdat die half op zijn hand hangt wat een stuk breder is dan z’n pols. S links en L rechts was een betere vergelijking geweest, maar goed, we moeten het er mee doen :slight_smile: Ik moet maar een keer naar Genève om hem te passen denk ik :hear_no_evil:

4 likes

Goed dat je je breed ‘inleest’ voor zo’n aanschaf. Zijn deze opmerkingen breedgedragen, of allemaal afkomstig uit één review? Ik vind wel dat het voor zo’n prijs gewoon helemaal goed moet zijn (met uitzondering van eventuele smaakkwesties).

1 like

Goeie vraag. Sommige alinea’s komen uit hetzelfde stuk en maar dit zijn drie verschillende mensen.

Edit* Dit komt overigens allemaal van een subforum van rolexforums.com in het topic ‘Czapek’. Dat is helemaal geen geheim. :sweat_smile:

Hmmm.

Dat is toch een beetje alsof je de Telegraaf leest voor het nieuws.

2 likes

Ik snap je niet helemaal denk ik. Dat is toch gewoon een zelfde soort forum als dit forum met mensen die hun mening geven over horloges maar dan zonder al teveel drama?

1 like

Ik weet niet. Op een merkforum krijg je niet altijd de meest objectieve meningen. Wij van WC Eend en zo. Zelf ervaren is toch het beste.

En de band is natuurlijk in de laatste maanden wel aangepast met fijnverstelling, dus de vraag ‘van wanneer zijn die ervaringen’ is wel relevant.

1 like

Ow zo bedoel je. Voor wat betreft Rolex zit daar zeker een kern van waarheid in maar ik lees daar vooral over andere merken eigenlijk, en die subfora zijn ook ruim vertegenwoordigd.

Er is heel veel kennis aanwezig en leuke merken als F.P. Journe en Laurent Ferrier. Bovendien is er veel te lezen. Ik meen dat het grootste unieke aantal bezoekers op hetzelfde moment rond de 35.000 ligt.

Toch eens kijken dan. Nooit gedacht dat ik ooit een ‘Rolex’ forum zou aandoen :grin:

Ik zou vooralsnog enthousiast blijven. Ook over de AP Royal Oak en zelfs over de PP Nautilus en Aquanaut heb ik negatieve recensies gelezen. Je kunt overal wat bijhalen. Pas een filmpje gezien over de witgouden Patek 6119G, waarin de eigenaar aangaf “Het mooiste horloge te hebben wat er is, maar niet het beste”. Hij doelde er op dat hij liever had gezien dat dit horloge 50 meter waterdicht was ipv 30 meter. Met andere woorden; je vindt altijd wel wat.

1 like

Vond de band erg mooi …droeg lekker

Alleen is dat een van de grootste en meest actieve horlogefora in de US.

Gaat een wel een stuk verder dan alleen ‘’ Rolex of niks ‘’

HF voor de plaatjes? :wink:

We gaan het meemaken. Het lijkt wel een horlogemerk te zijn dat door ontwikkeld.
Zoals met de band welke nu micro verstelling heeft gekregen in de sluiting.
De wijzerplaat passage de drake heeft geen geprint logo. Dus die opmerkingen daarover zullen over een eerder model gaan.
En wat ik in een van de vele gekeken filmpjes hoorde is dat Comblémine ze produceert (die doen oa Gronefeld, Sarpaneva, Bradley Taylor, Sartory Billard, Kikuchi Nakagawa, …). En volgens mij heeft Voutilanen er ook iets mee te maken :wink:

6 likes

Dat is een mooi lijstje prutsers opgesomd Paul.:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

De Telegraaf is ook de grootste krant van NL :grin:.

Ik zeg alleen dat je het zelf moet ervaren en een beetje voorzichtig moet zijn kritiek op fora van een tijd terug.