Czapek zelf heeft erkent dat de endlinks niet goed genoeg waren en hebben aanpassingen gedaan die op alle nieuwe nog uit te leveren modellen worden toegepast. Bestaande Antarctique bezitters krijgen volgens mij alsnog twee nieuwe links toegestuurd. Wel netjes. Blijkbaar kunnen de negatieve berichten over de band daarmee ook weer richting de eeuwige jachtvelden gestuurd worden.
Van harte!
Heel mooi. En zo leuk dat je dit handuurwerk alleen op zondag hoeft op te winden
Thanks!
Ik zou voor de s gaan zelf. Maar daar is een issue. Het lijkt of de s minder strak is afgewerkt op al de foto’s. Wel gaaf dat ie camfers heeft.
Maar overall minder strak. Kan er de vinger niet op leggen.
Daar lijkt het soms wel op hier…
Eensch!
Godver, nu twijfel ik ook over een 38.5
Jij hebt toch n daytona? Meet dat es. Moet rond de 38,5-39 zijn.
Zegt uiteraard niks omdat t integrated is en geen dikke bezel maar als ik die foto zie zou ik t wel weten. Op deze pols vind ik blauwe te groot. Ook al vertekent foto wel.
Of is de band breder van die blauwe?
Ik vind ook vooral omdat de wijzerplaat groot is dat deze dan misschien beter zal passen. 38mm is niet heel klein als de wijzerplaat genoeg ruimte in beslag neemt.
Aan de andere kant, een 41mm Datejust vind ik ook goed staan.
Maarja, een 36mm Daydate staat dan ook weer
Damn, ik moet echt passen eigenlijk
Ja de eeuwige twijfel he. Sterkte!
Terwijl je eigenlijk niet kan missen
Edit: onthou dat t integrated bracelet is, dan is wat groter minder erg?
Het 40 model heeft hoekige lijnen. De 38 is wat ronder vanuit de kast richting de lugs slanker + de facet op de lugs en ook op de band.
Is het iemand opgevallen dat de wijzers verschillend zijn?
Jouw staat alles
Ja dit is echt de key inderdaad! Groot horloge, dikke bezel, kleinere wijzerplaat voelt kleiner. Klein horloge, dunne bezel, grotere wijzerplaat voelt groter. Vandaar ook dat je die Datejust (dikke bezel) en Day-Date (dunne bezel) allebei een fijne maat vindt, want dat is precies het geval daar.
De Antarctique valt precies in de tweede categorie, dunne bezel en grote wijzerplaat. Vandaar dat ik denk dat de S mooi zal staan op veel polsen. Ik heb zelf 18cm polsen (soms 18,5cm) en ik denk dat de S beter zal staan doordat meer bracelet op de pols mooi is vanwege het design en de taper.
Of gewoon even een weekendje Genève doen
En hoppa - op een bepaalde manier nu toch in het rijtje bij de nautilus, royal oak, etc. Spijtig…
En dat allemaal met één topic van Mr.Broke van het Nederlandse horlogeforum.
36—-40mm voor jou mooist. Imo
Op zich ben ik dat wel met jou eens. De Czapek is 40.5. Zou moeten passen denk ik. Ik moet het echt in het echt zien
Asjemenou ik heb teveel koffie gedronken denk ik want ik zag hier net een namaak Panerai van 58mm.