D.M.H. Nederlandse vakmanschap

Na gisteren de hele dag te hebben getwijfeld en o.a. op diverse forums om advies te hebben gevraagd besloten om toch het horloge van het merk D.M.H. (Dingemans Mechanisce Horloges) te gaan bekijken.
Bij het in het echt zien van het horloge was ik direct verkocht. Het horloge is in het echt zoveel mooier dan om de foto!
Een prachtig stuk echt Nederlands vakmanschap, die ik als halve Hollander vol trots ga dragen! :wink:

Hierbij een paar foto’s:

38 likes

Mooi.
Ik heb enige tijd geleden ook geinformeerd…maar er was een wachtijd van 4 jaar :drooling_face:.
Hoe lang heb jij moeten wachten?

Die kastvorm! gaaf zeg!
Wat voor uurwerk zit er in?

1 like

3 likes

Dank je wel! Fred heeft er een 70-er jaren Tenor-Dorly caliber, de 1393 uurwerk in gezet.

4 jaar?! Is het inmiddels zover opgelopen?
Ik 3 dagen, aangezien hij op marktplaats stond :wink:

2 likes

Wow! Tof zeg! Heb je deze bij Fred zelf gekocht? Of 2e hands? En in wat voor (prijs)segment moet je hier nu voor denken?

Dank je wel! Ik heb hem 2e hands gekocht (vraagprijs was 1250 euro) maar heb wel direct contact gezocht met Fred voor een nieuwe lederen horloge band en een afspraak. Super vriendelijke man!

1 like

:o Dacht dat deze met dergelijke wachttijd en volledig handwerk eerder richting rijtjeswoning gingen…

Van harte! Gave kastvorm,

ik heb zelf altijd een beetje moeite met afgesneden cijfers en ik wist niet dat het mogelijk was ze bijna allemaal af te hakken :smile:

Geniet van je nieuwe aanwinst!

3 likes

Aah op die manier… marktplaats…idd lange wachttijd 4 jaar in 2015 opgevraagd. Dus maar van afgezien.

Gefeliciteerd, mooi en bijzonder horloge. Leuke afwisseling om te zien tov alle ā€˜geijkte’ klassiekers die voorbij komen

1 like

Ieder zijn eigen smaak…
Vindt het erg druk…

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze niet ā€œalledaagseā€ verworvenheid!!
Een aparte klok hoor!! Voor mij wel even wennen!!
Desniettemin zal zijn ware schoonheid jou pols met verve omgeven.:+1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Proficiat met deze aanwinst.

Persoonlijk kan ik hem niet zo waarderen:

• schroeven op de wijzerplaat
  • datumschijf (hƩƩl erg)

Heel mooi. Leuke vondst, goed gedaan!

3 likes

Veel plezier ermee! Maar voor mijn gevoel mis ik wat onderdelen en afwerking…

1 like

Supervet! Stuur gerust een pb als je ervan af wilt. :+1:

1 like

Mooie klok geniet ervan

1 like

1250.- is in mijn ogen nog teveel. Ik denk eerder aan 125.-
Die schroefjes aan de voorkant op de wijzerplaat, das toch knoeiwerk, of is dat ā€˜vintage/design’

1 like