D1milano, een betaalbaar AP alternatief?

Ja ik vind het allebei wat hebben, bij een mooie skeleton ligt de focus op de mechaniek en gaan vorm en functie goed samen :heart_eyes:.

Ik heb deze dit jaar gekocht voor 350 euro inclusief:

Dit is letterlijk een Cadisen van 65 euro met een andere dial en gravering. Op de horloge doos zit ook een grote sticker “Made in China”

Ik heb te weinig onderzoek gedaan, de prijs betaald, de les geleerd.

Ik had paul rich inderdaad ook gezien maar die kreeg hele slechte reviews, bovendien vind ik de case te groot. Ik heb naar D1milano al het nodige onderzoek gedaan maar nog niet echt iets gevonden vandaar dit topic

1 like

Nou dit is wel heel kort door de bocht, GP heeft mee gepionierd vanaf het begin in de categorie “sportswatches” .
Dat was toen echt technologisch de top van de top in die tijd.
De eerste laureato was er dan wel later dan de eerste Royal Oak, maar zeker nog eerder dan de PP Nautilus.


Dus om het dan een hommage te noemen vind ik wat ver gaan :grin:

3 likes

Is een Casioak niks voor je? In de basis een Casio dus een echt merk ipv fantasie en een trouwe fanbase dus mocht je hem willen verkopen zullen er vast meer kopers zijn dan de D1milano (kende het merk niet tot nu).

Ik heb deze inderdaad ook bekeken maar vind deze er te robuust uitzien om hem te dragen bij een formele outfit.

1 like

Is een ontwerp van Gerald Genta en vroeger had je zoiets als de Genta flow waar een aantal merken de stijlelementen van Genta overnamen.

Genta en Bulova hadden inderdaad contact om de ‘’ Royal Oak’’ door Bulova te laten produceren,maar door verschillende oorzaken is dit ontwerp toch door AP opgepakt en moest Bulova de productie staken.

De Bulova’s zijn nu wel heel zeldzaam.

Genta heeft voor IWC, AP PP en Vacheron een horloge ontworpen met dezelfe filosofie.


7 likes

Ik moet aannemen dat je om jezelf lacht :wink:

1 like

Dat vind ik bij deze dus niet het geval. Ik vind de meeste skeletons sowieso lastig leesbaar. Ik vind het aan de ander kant wel leuk om een opengewerkt mechaniek te zien. Ik vind deze lastig leesbaar en de openwerking tot skeleton zo minimaal dat ik hem niet zou aanschaffen.

Dat is toch ook gewoon een mix van een Royal oak en een nautilus?

In elk geval, gewoon kopen voor een paar honderd euro als ie dat kost. Meeste mensen kennen GP niet, en anders is het net zo afgekeken van GP, als dat GP heeft afgekeken bij anderen. Op hoeveel manieren kan je origineel een stalen sporthorloge maken met integrated bracelet?

Ik vind 'm daarnaast origineel genoeg om niet een directe 1:1 hommage te zijn van GP, AP of PP.

Seiko uurwerkjes zijn prima.

Vacheron had Genta niets mee te maken.

Wie heeft dit horloge ontworpen?

1 like

Jorg Hysek als ik het internet mag geloven.

Edit: Dat is trouwens pas de laatste jaren door Vacheron toegegeven.

Het is dan ook geen overseas maar een 222

To celebrate the brand’s 222 anniversary, Vacheron presented the “222”, designed by young Jorg Hysek. Like for Audemars Piguet and Patek Philippe, the 222 was a radical breakaway from their traditional dress watches.

Nee, maar dat riep ik ook niet.

Ik denk dat je gelijk hebt inderdaad,maar aan de andere kant heeft hij wel heel goed naar de ontwerpen van Genta gekeken (en gecopieerd)

Ik geloof Goegel niet meer :grin:

1 like

De 222 is volgens mij heel lang gezien als een Genta horloge hoor
 heeft Genta zelf nooit duidelijk gezegd dat het niet zo is, en ook VC kwam het volgens mij prima uit om dat grijs te laten.

2 likes

Tuurlijk grotere naamsbekendheid is snellere verkoop voor meer poen
slimme jongens :joy:

Dit is ook wel interessant over dat onderwerp.

Om maar even een interessante low budget optie erin te gooien



Het is dan wel geen 1 op 1 AP alternatief , maar ik herken er wel het thema in terug.