D1milano, een betaalbaar AP alternatief?

Beste Forumleden,

Mijn eerste topic wil ik graag gebruiken om een probleem te ventileren waar ik al een tijd mee rondloop, het merk D1milano. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik twijfel namelijk al een poosje om er een aan te schaffen, maar kan maar geen beslissing nemen.

Als eerste moet ik toegeven dat ik de horloges erg mooi vind. De stijl is duidelijk afgekeken van Audemars Piguet, met straps die vloeiend overgaan in de case, en de zeshoekige kroon. Andere kenmerken zijn juist weer weggelaten zoals de achthoekige bezel met de schroeven erin. Zeker de Skeleton in gunmetal grey spreekt mij erg aan. Dit horloge combineert de looks van Audemars Piguet met een eigen strakke en minimalistische stijl, waarbij alles wat niet noodzakelijk is wordt weggelaten, waardoor dit horloge meer is dan de zoveelste hommage of replica. Ook gebruikt de D1milano sinds kort het Seiko NH70 uurwerk in plaats van het miyota uurwerk, wat als ik het internet moet geloven een goed uurwerk is.
image

Aangezien ik me nog maar enkele jaren bezighoud met horloges en dus absoluut nog geen kenner ben, vind ik het lastig om mijn oordeel over dit merk te vormen en te besluiten over een eventuele aankoop. Wie kan mij hiermee helpen?

2 likes

Bij twijfel niet doen is de ongeschreven regel.

Niet doen. Ga voor een echt horlogemerk en vermijd dit soort merken.

4 likes

Hier ben ik het niet mee eens, maar wat is je vraag precies?

Een Seiko NH uurwerk blijft wel lopen, dus daar hoef je je niet druk over te maken!

1 like

Ik zou hem niet kopen. Hou er in ieder geval rekening mee dat je hem nooit weer verkocht krijgt.

Een andere ongeschreven regel is, als je iets mooi vind, en je kan het betalen, gewoon doen.
Jij draagt hem.

16 likes

Dat Seiko uurwerk maak ik me inderdaad niet druk over. Ik vroeg me meer af wat jullie van het uiterlijk van dit horloge vinden. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen mijn mening deelt en sommigen er anders over denken dan ik.

1 like

Vind hem verdacht veel op een GP lijken. Dus alsnog een goedkope kopie… oh ik bedoel hommage.

1 like

Ik had dit horloge nog nooit gezien :joy:, dit lijkt inderdaad verdacht veel op elkaar. Bedankt voor de tip.

Het wordt nog erger!

1 like

:joy: :joy: toch maar verder kijken dan.

1 like

Even doorsparen en een Maurice Lacroix Aikon Automatic kopen, wat een topper is dat in de prijsklasse.

10 likes

Even de titel aanpassen…:grinning:

1 like

Ik heb dit horloge wel eens bekeken maar kan me niet vinden in de bezel met de verhogingen. Verder vind ik het inderdaad een mooi horloge.

ik vind het weer zon gevalletje net niet.

Of goed schaamteloos met een Bulova

4 likes

Die GP eet duidelijk van hetzelfde walletje als AP, ik zou deze zowel als de D1milano een hommage noemen. De Girard Perregaux is wel een stuk geslaagder, maar dat is mijn mening.

Ik heb weleens ergens horen zeggen dat dit ontwerp oorspronkelijk van een van de ontwerpers van Bulova kwam maar dat Audemars Piguet er eerder mee op de markt kwam.

afbeelding

9 likes

Ik vind het niks. Maar ik ben ook geen fan van skeleton. Goed dat je een weloverwogen besluit probeert te nemen.

Kort door de bocht om een wijzerplaat weg te laten als niet noodzakelijk :laughing:. Wat mij betreft een van de mooiste onderdelen van een horloge.

1 like