A poor man's Rolex

Wat een uitgekauwd onderwerp over wat mensen lekker zelf moeten weten.:frowning:

afbeelding

10 likes

Ja maar dat maakt het idee erachter niet beter, het is nog steeds geld verdienen met een ontwerp wat niet van jouw is.

Seiko heeft ook de Skx023, een subhommage. En datejusthommages. En ‘oak’-hommages.

Het zijn bewezen succesvolle designs die doorsijpelen naar de betaalbare retailmarkt. Dat is met horloges, schoenen en andere modeartikelen net zo. Zara en H&M baseren zich ook meestal op bestaande (bewezen) modellen uit duurdere modemerken.

2 likes

Graag niet meer verplaatsen.
In Algemeen is prima.

1 like

Ja maar die modellen hebben niet de exacte of bijna exacte dimmensies en verhoudingen als de bovengenoemde merken.

Grappig dat je nu dit topic start terwijl je eerder dit topic startte:

17 likes

Werk en forum gescheiden houden. Ongeschreven regel.

Helemaal in lijn met jouw topic dus.

4 likes

Hahaha, ik wist dat deze ging komen, maar als je dat goed hebt gelezen had je gezien dit merk staat een stuk losser van het ontwerp van Audemars Piguet dan de bovengenoemde merken tot dat van Rolex.

Super saai.

1 like

Mocht dit een no date zijn, zijn enkel de wijzers non-sub. Mercedeswijzers erin en je hebt een sub.

2 likes

14 likes

Ik gok dat als Rolex van mening was dat er inbreuk was op enig intellectueel eigendom ze hier wel iets aan zouden doen. Dus of ze denken dat dat niet zo is, of ze hebben in het verleden iets tegen dit soort ontwerpen gedaan en dat is niet gelukt, of ze denken niet dat ze enige schade ondervinden. :sweat_smile:

2 likes

Omdat sommige mensen het ontwerp van de Submariner mooi vinden, maar het origineel te duur. Dan gaan die mensen op zoek naar een legaal alternatief, hetgeen ze vinden in een hommage.

Zo moeilijk is dat toch niet?

16 likes

Simpel… Een Sub is qua uiterlijk populair. Niet iedereen kan of wil een Sub betalen. Er is in mijn ogen een groot verschil qua kwaliteit tussen bv een Steinhart, Squale en een Pagani design. Laatst genoemde is gewoon Chinees prul waarbij Oriënt, Steinhart, Squale en zelfs Seiko toch wel mooie en kwalitatieve alternatieven bieden.

Als je t design overal ziet maakt het de OG ook begeerlijker.

Bekend maakt bemind.

Ik zie minder verschil tussen een San Martin, een Squeel en mijn sub dan ik graag zou willen.

1 like

A poor man’s Rolex

A poor man’s Rolex is een Tudor.
Don’t shoot the messenger, dat heeft Wilsdorf zelf zo bedacht … :wink:

“For some years now, I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standard of dependability for which Rolex is famous. I decided to form a separate company, with the object of making and marketing this new watch. It is called the TUDOR watch company.” - H. Wilsdorf

9 likes

De vrijdag valt vroeg…

ElegantEasyBelugawhale-size_restricted

8 likes

In het verlengde van dat, bring back the Tudor sub :ok_hand:

3 likes

Ja maar met hetzelfde ontwerp, accpeteer dan gewoon dat je het geld niet hebt, koop een alternatief of spaar door :man_shrugging:

1 like

Whahaha :joy: briljant