A poor man's Rolex

Ik kan prima een Rolex betalen, maar als kerstcadeau voor mijn broertje ga ik dat natuurlijk niet doen (vooral als student). Vandaar dat ik overwogen heb een Pagani Design aan hem te geven, toch veel beter in kwaliteit dan zijn Armani van 2x zo duur. Zelf kent hij de Daytona niet dus hij zou het niet erg vinden om ermee rond te lopen, prima toch? Hij blij, ik blij.

5 likes

True. Had specifiek rolex sub in gedachten.

1 like

Doe je er ook een disclaimer bij dat hij hem niet om mag doen als hij naar grote steden gaat! :joy:

2 likes

Oyster kunnen ze volgens mij bijvoorbeeld niet onder copyright wetten beschermen aangezien het een normaal gebruikt woord is.

For sure :sweat_smile:
Die vent gaat toch nergens heen op het moment.

1 like

2 maanden geleden vond je het nog kunnen :rofl::rofl::rofl:

1 like

Het HF maakt in iedereen de behoefte los om af en toe een relletje te starten :stuck_out_tongue:

2 likes

Precies… een mooi voorbeeld.

En stel dat jij een ongelimiteerd budget zou bezitten, dan zou jij nog niet zomaar alles kopen.
Jou kennende zou het wel bij jouw (kleding)stijl moeten passen.

Je koopt in de eerste plaats voor jezelf en niet om de buren de ogen uit te steken…

1 like

Bovendien heb ik het niet gekocht.

De research die vooraf gaat is echt om te lachen, soms wel maanden kijken :sweat_smile: .
Zoveel moeite heb ik nog nooit voor mijn Masterstudie gedaan, maar bij horloges kan het wel.
Achja, je moet wat.

2 likes

O nee hoor het is ook gewoon een hommage… 2 maanden geleden twijfelde je er nog over anders had je geen topic aangemaakt. Grappig dat je nu ineens zo fel tegen hommages bent. :rofl:

1 like

Een hommage is een publiekelijke blijk van (grote) waardering voor een ander. Dit eerbetoon wordt vaak uit respect voor iemands prestaties gegeven.

Alleen al door mensen als jij, zou ik ze des te meer dragen :+1:t2:.

1 like

In de echte zin van het woord, dus niet een exacte kopie met een ander logo, maar een horloge met een aantal design elementen die verwijzen naar de Royal Oak,

1 like

Laten we wel wezen , je bent helemaal niet op zoek naar een antwoord op je vragen, je vind iets en wilt dat gewoon graag delen :joy:

7 likes

en ik koop wat ik tegen kom / aangeboden wordt… wat een wereld van verschil.

1 like

Nu ben ik wel benieuwd @SJvL :
Zou je dit ook een verschrikkelijke homage noemen?

Dan is dat tot nu toe de duurste die ik gehad heb, maar wat was dat ding mooi afgewerkt voor 1100 euro. Ik vond dat hij nog genoeg onderscheidende designkeuzes had.

2 likes

Was een skeleton GP laureato hommage toch?

Minder geld nodig voor ontwikkeling, ze kopieren (stelen) immers alles. Dan kun je vervolgens meer geld steken in andere zaken zoals chapter ring uitlijning. Bovendien is het altijd makkelijker iets te verbeteren dan iets te bedenken.
Ook zullen ze wat minder winst hoeven te maken, omdat ze wat minder dure japanners in dienst hebben.

Inderdaad daarom is dit een hommage in

en niet een ‘‘hommage’’. Een exacte kopie met een ander logo is geen hommage maar een kopie. Dat horloge heb ik overigens altijd erg mooi gevonden maar het is iets te groot voor mijn polsen.

Ja maar dat wist ik destijds nog niet.

1 like

Naja, ik ben door dit draadje misschien iets meer onderscheid gaan maken in hommage land.

Je hebt natuurlijk bijna kopieën met een ander merk op de plaat. Pagani design etc.

Een squale of Invicta staat er voor mijn gevoel verder vanaf omdat ze bijv. de merknaam in de kast graveren, andere wijzers hebben, misschien een niet bestaande kleuren worden uitgebracht etc.

Heb er nog steeds geen last van :man_shrugging:

5 likes