Daar gaat Perezcope weer: The Fabricated History of the Modern Blancpain Brand

Tijd voor de volgende gevestigde horlogewaarde om ten slachtoffer te vallen aan het weaponised autisme van Perezcope: Blancpain heeft z’n zogezegde oudste-horlogemerk geschiedenis klungelig verzonnen.

Mooi staaltje archeologie. En triest dat merken zo graag liegen om mooi uit de reclame te komen.

25 likes

Heeft JC Biver dat niet gekocht toen er alleen nog een naam, een schuurtje en wat patenten over waren?

Ik kan de stukken van Perez wel waarderen.

4 likes

Dank je voor het delen. Net helemaal gelezen, interessant leesvoer!

Haha, wat een goed stuk. Ik denk alleen dat ik voor de lunch was gegaan ipv de publicatie.

Tja, is marketing niet gelijk aan oplichting? Heerlijk stuk trouwens. Doet overigens voor mij niets af aan de mooie horloges die uit hub koker komen.

1 like

Het stuk staat op de leeslijst. Ik moest lachen om

1 like

Dat is wel heel dik aangezet natuurlijk, iets mooier laten lijken is heel wat anders dan dingen verzinnen en bewijs fabriceren.

Maar dit dus vooral:

Not sure how all of this could ever pass the sniff test and be widely accepted but then again, all so-called watch journalists are comfy nested in the big pockets of the mighty Swatch Group.

Vind het altijd wel mooie stukjes en goed dat er onderbouwd tegengeluid is voor de heritage bullshit waar we mee doodgegooid worden.

6 likes

:smirk:

net als deze:

2 likes

iedereen die roept dat het klassieke duikhorloge niet door Rolex is bedacht, maar door Blancpain, mag eerst met goede tegenargumenten komen vwb het betoog van Perezcope. En dat zie ik mensen niet snel doen.

Iedereen kakelt elkaar na en herhaalt wat ze ooit op een forum hebben gelezen als “de waarheid”.

1 like

Perezcope is een van de weinige in de horlogewereld die daadwerkelijk met primair bronmateriaal komt aanzetten.

4 likes

1 keer een Blancpain open gehad; was met dubbele veerton en was al bij meerdere mensen geweest. Heb gepast voor de klus, het moet wel leuk blijven. Maar wat me opviel was - tja - eigenlijk niks. Kast - mwah. Uurwerk - mwah. Ding was ook nog eens defect, dus waar zit de magie dan…?

2 likes

Geen van beide, toch? Zodiac enzo. :wink:

3 likes

Ik neem alle marketing en journalistiek met een fikse korrel zout en dat omvat even goed de publicaties van Perezcope. Die heeft vind ik iets te vaak de neiging om de afwezigheid van bewijs te zien als bewijs van het tegendeel. Maar altijd interessant werk, daar niet van.

6 likes

Stond op het punt een FF binnen te harken, maar nu hoef ik m niet meer. :wink:

Ik koop wel een Favré-Leuba! Anno 1737 :blush::100:

3 likes

Daar heb je een punt :+1:.

Laat dat schuurtje en die patenten maar weg

2 likes

Oei, daar galoppeert Fate zijn stokpaardje :joy:

4 likes

:joy:

Ik zou nog even wachten… :sunglasses:

Even OT; naar aanleiding van dit draadje, ben ik ook eens wat diepere research naar het prille begin van mijn eigen horloge gaan doen. :thinking:

Gelukkig geen vraagtekens. :sweat_smile:

Fijne zondag all. :tada:

5 likes