Tijd voor de volgende gevestigde horlogewaarde om ten slachtoffer te vallen aan het weaponised autisme van Perezcope: Blancpain heeft z’n zogezegde oudste-horlogemerk geschiedenis klungelig verzonnen.
Mooi staaltje archeologie. En triest dat merken zo graag liegen om mooi uit de reclame te komen.
Dat is wel heel dik aangezet natuurlijk, iets mooier laten lijken is heel wat anders dan dingen verzinnen en bewijs fabriceren.
Maar dit dus vooral:
Not sure how all of this could ever pass the sniff test and be widely accepted but then again, all so-called watch journalists are comfy nested in the big pockets of the mighty Swatch Group.
Vind het altijd wel mooie stukjes en goed dat er onderbouwd tegengeluid is voor de heritage bullshit waar we mee doodgegooid worden.
iedereen die roept dat het klassieke duikhorloge niet door Rolex is bedacht, maar door Blancpain, mag eerst met goede tegenargumenten komen vwb het betoog van Perezcope. En dat zie ik mensen niet snel doen.
Iedereen kakelt elkaar na en herhaalt wat ze ooit op een forum hebben gelezen als “de waarheid”.
1 keer een Blancpain open gehad; was met dubbele veerton en was al bij meerdere mensen geweest. Heb gepast voor de klus, het moet wel leuk blijven. Maar wat me opviel was - tja - eigenlijk niks. Kast - mwah. Uurwerk - mwah. Ding was ook nog eens defect, dus waar zit de magie dan…?
Ik neem alle marketing en journalistiek met een fikse korrel zout en dat omvat even goed de publicaties van Perezcope. Die heeft vind ik iets te vaak de neiging om de afwezigheid van bewijs te zien als bewijs van het tegendeel. Maar altijd interessant werk, daar niet van.