Ik vind die sherpas wel enigzins discutabel.
Het was natuurlijk geen merk maar een lijn van een ander merk.
Ze zullen het ongetwijfeld hebben uitgezocht maar voor mij had er Enicar op moeten staan.
Ik vind die sherpas wel enigzins discutabel.
Het was natuurlijk geen merk maar een lijn van een ander merk.
Ze zullen het ongetwijfeld hebben uitgezocht maar voor mij had er Enicar op moeten staan.
Snap ik en het is een samenraapsel van wat gedachten. Gebaseerd op Enicar, eerbetoon aan Sherpas, Epson en compressor technieken en boeddhistische invloeden. Maar alles is goed te herleiden door een heel open houding van de producent, niet mainstream en voor mij een heerlijk horloge.
Idd eens wat anders dan de reguliere duikhorloges. Top hoor. Enne wat er op staat, who cares. Als het beestje maar een naam heeft
I care. Voor wat mij betreft casht dit merk in op de heritage van een ander merk waar het niets mee te maken heeft of had. Tenzij ze de rechten gekocht hebben.
Wat mij betreft niet heel anders dan een San Martin rolex kopie in het eerste geval.
Het is maar hoe je het wilt zien, als dat alleen afhankelijk is van het juridisch rechten kopen, heb je wellicht gelijk. Ik denk echter dat deze man een ander doel dan puur winstbejag voor ogen had maar dat is mijn persoonlijke mening. De naam Enicar is overigens na een faillissement gekocht door Wah Ming Hong Ltd.
Dat zie ik anders, er zit behoorlijk wat research en zelfs ontwikkeling in dit horloge en de producent draagt het op zijn eerste webpagina zelfs op aan de eerdere merken.
Daarnaast zijn er features in verwerkt, die nooit in een Enicar zijn verwerkt.
Maar goed, we dwalen af en sorry voor de OT.
Wow! Er zit veel werk in het artikel en dat kan ik waarderen. Sowieso interessant om te lezen, op deze mooie zondag(semi-)ochtend!
Zo wat een artikel zeg. Ik heb nog nooit een Blancpain gehad en ik heb nu toch het gevoel dat hij er nooit zal komen helaas. Zoveel fantastische verhalen werken toch in hun nadeel merk ik…
Maar ik heb ook boter op mijn hoofd aangezien ik ook een nieuwe Nivada heb gekocht, valt net als Enicar onder de ‘rebranded’ merken denk ik…
Maar goed, het eindigt met de conclusie dat Blancpain niet in 1735 is begonnen maar in 1815. Dan is er wat mij betreft nog genoeg geschiednis verbonden aan het merk. Wel jammer dat er dan om bragging rights weer een lulverhaal van de hoge heren van Blancpain is verzonnen.
Yup… En na eeuwen training zijn de “technological enriched movements” ETA’s, dus daar mis je niet zoveel aan.
Ik zou zeggen; go for it!
Doe mij maar een Sherpa dan
Das waar, back on track
Anytime of the day!
Mooi verhaal, ik heb de long read gedaan en gesmuld. Overigens is het eerste waterdichte horloge niet Rolex of Blancpain, maar Depollier in 1919, nog een long read voor de liefhebbers:
1919 WALTHAM DEPOLLIER “THERMO” WATERPROOF WATCH (lrfantiquewatches.com)
Nóg triester … Een horlogemerk als ‘stichting’ opzetten en ‘nul verantwoording’ over de winsten afleggen aan de Zwitserse regering:
In een ideale wereld heeft een regering niks te maken met wat je als bedrijf doet of niet doet. Maar dat is weer een andere discussie.
In een ideale wereld, inderdaad.
Ik weet niet of de discutie gaat over het 1ste waterdicht horloge, dan wel over het 1ste duikhorloge.
Niet in die van mij
Dus moeten we ons maar tevreden stellen met zo creatief mogelijk binnen de lijntjes te kleuren om maximaal te beperken wat je afgenomen wordt.
Een horlogemerk als ‘stichting’ opzetten en ‘nul verantwoording’ over de winsten afleggen aan de Zwitserse regering
Ik ben alvast geïntrigeerd over wat de mogelijkheden van een stichting hier zouden zijn.
Ik heb nog nooit een Blancpain gehad en ik heb nu toch het gevoel dat hij er nooit zal komen helaas. Zoveel fantastische verhalen werken toch in hun nadeel merk ik…
Ja, het laat een beetje een vieze smaak na. Eigen lof stinkt en al helemaal als het nog verzonnen is ook. Ondanks het feit dat ze wel hele mooie en toffe dingen maken.
Benieuwd wie het volgende slachtoffer van Jose gaat zijn. Rolex, Panerai, Zodiac, Blancpain… volgende maand, Patek?
Het stomme is dat Blancpain deze sprookjes helemaal niet nodig heeft, hun produkten kan ik zeer wel waarderen, maar dit doet juist afbreuk aan het imago. Panerai heeft hij al redelijk tot op de grond afgefakkeld .