Huh! Inderdaad.
Nog geen 4K euro dan. Gek. Tien keer mooier dan ongeacht wat er bij de AD te krijgen is voor een fractie van de prijs.
32x32mm is inderdaad aan de kleine kant. Maar dat zou voor mij gewoon lukken. En vierkant, dat helpt ook.
Huh! Inderdaad.
Nog geen 4K euro dan. Gek. Tien keer mooier dan ongeacht wat er bij de AD te krijgen is voor een fractie van de prijs.
32x32mm is inderdaad aan de kleine kant. Maar dat zou voor mij gewoon lukken. En vierkant, dat helpt ook.
Dat weet ik nog zo net niet. Het kon wel eens zijn dat productontwikkeling juist sneller ging. Minder rompslomp, minder papierwerk… 1880 - 1930 was een rare tijd, en Rolex was een rare startup die als om zich heen greep om maar dingen te doen die ze konden vermarkten.
Maar evengoed, ik wist niet dat ze cushion ook al voor 1930 deden.
Dat draagt best volwassen met een vierkante kast. De Santos Galbee wordt ook vaak in 29mm maten gekocht, terwijl de “grote” ook 32mm is.
Klopt hoor. Maar je ziet gewoon een groot premium voor de bekende sportmodellen. (GMT, Sub)
Maar nu begin je over product ontwikkeling en niet marketing.
In die tijd had je misschien net radio, je had honderden/duizenden kranten die allemaal een fractie van het publiek bereikten. In bioscopen zag je misschien wat filmpjes of reclame. Wat nu direct overal te lezen ‘oud’ nieuws is, was vroeger dus veel langer onbekend bij de grote hoop.
Ik denk ook dat het vroeger makkelijker was wat kleine serietjes aan de man te brengen, en wat te rommelen met componten en cases. Men had geen duidelijke catalogus of online gemarkette afbeeldingen van hoe iets eruit “moest” zien. Je ziet in de historie van panerai heel mooi dat rolex allerlei ouwe meuk/dingen bij elkaar aan t grabbelen was.
Ja hoor.
Dat valt nu ook wel op als ik zoek naar die (super, super coole) 1926 serie Rolex. Geen twee die dezelfde combinatie van wijzerplaat, opdruk en wijzers hebben. Er zal wel veel redial- en improvisatiewerk bij zitten - het blijft vintage Rolex, niewaer - maar toch, het is wel frappant.
Rolex deed vanaf dag 1 van haar startup-fase, waarin ze nu nog steeds de beste blijkt te zijn: marketing en imago-vorming.
Deze posting is als een bevestiging van hetgeen je typte, Chris.
Wat er in die 50 jaar gebeurd is op het gebied van wetenschap, kunst, filosofie en op vele andere terreinen komt neer op een “Everything you know is wrong” inzicht voor die complete generatie.
Laat Pythagoras er maar eens op los…
De lantarenpalen mogen ook wel uit.
Is het iemand hier al opgevallen dat Blancpain zo oninteressant is dat het in een Blancpain topic niet eens over Blancpain blijft gaan?
Kijk eens aan, weer iemand erbij die vintage heeft ontdekt .
Blijft of blijkt te gaan?
Want dat vind ik wel een verschil
Ooof. Burn.
Okee, misschien kunnen we even iets zeggen over het Fifty Fathoms Bathyscape duikhorloge, dat… behalve een volledige kalender, je ook toelaat om 90 meter onder water de maanfase te weten. Als je een goeie zaklamp aan je duikpak hangen hebt toch want ik zie er geen lume aan. Maar da’s muggenziften, moet je niet speciaal naar boven door de decompressie enzo. Briljant toch?
Ho, ho. Vintage Rolex. Oude meuk is how I roll.
Blijft. Het begin was iets met Blancpain. Ze waren niet het oudst?