Daar is ie dan mijn eerste Rolex (nieuw in de seals). Het is op de een of andere manier een meer bijzonder gevoel dan dat ik bij mij Panerai of Breitling (reeds verkocht) had.
Zoals in mijn andere topic aangegeven ben ik gegaan voor de Rolex Explorer 1 39 mm. Ik was bang dat ik na een tijdje uitgekeken zou raken op de Oyster 36 mm met de grapefruit dial. De Explorer is tijdloos en zowel sportief als dressy en goed te combineren met een custommade lederenband. Wellicht in de toekomst;).
Gisteren ben ik de horloges gaan bekijken en vandaag toch de stoute schoenen aangetrokken en meteen het horloge gekocht. Ik was aanvankelijk niet van plan om binnen een kort tijdsbestek een nieuw horloge te kopen en al helemaal geen Rolex. Ik ben de laatste maand immers best los gegaan met het verkopen en kopen van horloges en voornamelijk met dat laatste. Dit is mijn vierde aanwinst binnen 1 maand tijd(:D. Nog even en ik ga ruzie krijgen thuis. Ik heb ook beloofd dat ik de komende tijd niet meer over horloges zal praten>X. Het was namelijk de bedoeling dat ik de Rolex pas zou aanschaffen als het spaarpotje weer vol zou zitten, echter met de komende verhoging per februari 2015 van de Rolex prijzen en het risico dat door de koers hetzelfde horloge vele malen duurder zou worden heb ik haar toch eerder aangeschaft, ik had immers een excuus richting mijn vriendin;)
Ik ben in ieder geval super blij met mijn nieuwe aanwinst en 2015 is voor mij GEWELDIG begonnen. Nu even zien wat er aan het einde van het jaar in de collectie zit. Ik ben zelf ook erg benieuwd:D
En dan nu de foto’s, die zeggen meer dan mijn woorden!
Ik zat zojuist te denken, maar een explorer 39mm en een sub no date als enige horloges en meer hoef ik niet te hebben was de gedachte en het gevoel::o
De sub voor de sportievere gelegenheden en de explorer voor zowel de sportievere als de dressy gelegenheden! Ik zit te denken om de Panerai, de Longines en eventueel de Hamilton eruit te gooien, echter ik ga niet te snel beslissingen nemen. Ik heb geen haast en zie wel hoe en wat. De Omega blijft in ieder geval, want dat is van mijn vader geweest en wil dat horloge in de familie houden.
Maar het gevoel van de Rolex heb ik niet eerder ervaren, ook al heb ik het horloge nu een aantal uren om de pols.
Zo blijven we aan de gang en dat is wat deze hobby en liefhebberij juist zo geweldig maakt.