Dagje uit naar uurwerk'museum'

Mijn oren spitsten zich.

Ik dacht, ach, dan zou ik ook even langs de Maginot linie wippen, maar die is best ver daar vandaan. Wel super cool om te zien, maar da’s meer voor als je op weg terug bent, of in Pforzheim bent geweest voor een bezoekje aan, weet ik veel, Ickler of zo.

Is het ooit anders? Volgens mij zijn gtg’s dikke onzin, want het komt gewoon neer op middelbare mannen die bier staan te drinken met spiegeltjes en kraaltjes als voorwendsel. Vermakelijk, zeker, maar leerzaam? Mwoah.

Ik heb geleerd dat een kaart van het Taphuys geen geldig entreebewijs voor het openbaar vervoer is. Van horen zeggen, natuurlijk. :rofl:

2 likes

Het begint er op te linken dat het een horloge en bier gtg wordt :yum:

Je bent in elk geval een man van cultuur, met een eigen dichter, de wens musea te bezoeken :wink:

Ik denk dat je eigenlijk eens naar GenĆØve zou moeten gaan, PP museum en eromheen liggen nog wat andere horloge-musea. Idealiter regel je een bezoek aan bijv. JLC erbij. Erg leuk en leerzaam!

4 likes

Hebben jullie mazzel. Ik kan de BOB zijn want met een gastric bypass ben ik na 1 bier al dronken

2 likes

BesanƧon is leuk.

3 likes

Dichter bij huis, van der Gang is ook heel toegangkelijk, wel even aanmelden :innocent:

2 likes

Is sowieso een mooie stad.

1 like

Stomme spellingscontrole

2 likes

:face_with_hand_over_mouth:
Dichterlijke vrijheid :joy:

2 likes

Er is een klokken en horloge museum in Furtwangen in het Schwarzwald. Daar is ook een keer per jaar een horlogebeurs.
https://www.google.com/maps/place/German+Clock+Museum/@48.0512788,8.2008001,15.27z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x4790e91f04662ccf:0x1c1f6bbb0c9416b0!2s78120+Furtwangen+im+Schwarzwald,+Duitsland!3b1!8m2!3d48.0444874!4d8.2265842!3m4!1s0x4790e91c2ebbbb93:0xb72bf3418139f64d!8m2!3d48.0511363!4d8.2076642?hl=nl-NL

2 likes

In Utrecht, ook met draaiorgels en dat is zonder bier !! ook leuk :smiley:

4 likes

Toch een leuk aantal tips zo bij elkaar.
Dan wil ik deze nog noemen.

Ik heb het oude museum bezocht. Dit is de vernieuwde inmiddels. Erg leuk en veel informatie over de Speedmaster ruimtevaart connectie. Ook zie je de conservator aan het werk in zijn werkplaats. Gratis tijdschriften mee, aanrader!

Wil ook Hanhart nog eens bezoeken. Paar jaar geleden waren ze nog bezig met een museum.

2 likes

Aanrader, ook met kinderen, en loop dan mee met een gids!
Daar wordt een mens vrolijk van.
:innocent:

4 likes

Kan nooit kwaad! :wink: :musical_score: :clinking_glasses:

2 likes

Ponkewonke heeft voor dat museum veel horloges gerepareerd.

2 likes

Gewoon busje huren voor een dag en naar Longines rijden (op afspraak) in Saint Imier. :sunglasses:

Is 600km, maar met 6 of 8 bestuurders is dat haalbaar. :upside_down_face:

En dan door naar het horlogemuseum in La-Chaux-de-Fonds?

1 like

Longines lijkt me super interessant

2 likes

Was voor mij dan ook het beste…

Bedankt voor de tip!!

2 likes

Voor mij staat hij volgende week in de planning

1 like