Deze zomer maak ik eens een tripje met de camper naar Zwitserland.
Dan moet ik natuurlijk ook eens een horloge museum bezoeken als ik daar toch ben.
Maar er zijn er zo veel…
En ik moet er van mijn vrouw 2 uitkiezen die ik wil bezoeken om onze trip voor te bereiden, want met een camper is het toch anders reizen dan met een auto, je moet namelijk ook kijken of je hem ergens in de buurt kan achterlaten. (8m lang)
Preken voor eigen parochie, maar het Omega museum in Biel is erg leuk. Was op afspraak en ik had het hele museum voor mezelf, inclusief Marco Richon die er toen nog was. Entree was gratis. Ook nog wat leuke boeken meegenomen.
Ik kan niet vergelijken met anderen. Zal ook een beetje afhankelijk zijn van waar je zit in Zwitserland denk ik. Het museum is niet heel groot, paar uurtjes ben je er wel door.
Het oude Omega museum ooit bezocht en was heel leuk!
Redelijk kleinschalig maar heel informatief. Je kon ook in de werkplaats kijken via glaswand. Veel documentatie mee gekregen.
Ik wil het vernieuwde museum ook nog eens gaan zien. Aanrader verwacht ik. Veel plezier!
Het nieuwe Omega museum vind ik een stuk minder dan het oude.
Er is wel op loopafstand een grote parkeerplaats.
En St Imier met het Longines museum is niet ver
Beyer in Zürich zit aan de Bahnhofstrasse dus dat betekent een heel eind rijden met je scooter.
Ik zou wel kijken of op de Campings etc nog plaats is want er is dit jaar in Zwitserland veel vraag naar staanplaatsen en veel Campings hebben al lang geleden gemeld dat ze volgeboekt zijn.
Omega/Swatch in Biel is leuk, zoals al eerder genoemd.
Je kan ook op afspraak langs bij Fortis te Grenchen.
Niet perse een museum. Dus die mag erbij van je vrouw (telt niet mee) Maar wel heel bijzonder: Fortis: World’s First Manufacturer of Automatic Wristwatches.
Rado zit daar ook om de hoek.