En die mening en dat gevoel mogen he, daar is niks mis mee, dan is de conclusie dat dit specifieke horloge gewoon niet voor jou persoonlijk is.
Alleen de mening “boven bedrag X dus zou het saffier moeten hebben” is simpelweg te kort door de bocht, want het is meer dan alleen een glaasje wat de kostprijs van een horloge rechtvaardigt.
Het mes snijdt aan twee kanten. Ik kwam voor mijn werk een keer of vijf per jaar in China. Als je er bent kom je snel tot de conclusie dat om 1,4 miljard inwoners centraal te managen in combinatie met bepaalde groei-ambities je repressiever zult moeten zijn dan in ons kikkerlandje. Het voordeel is dat je eeuwig polderen kunt overslaan en bijvoorbeeld zoals in Shanghai ineens met een aanlooptijd van 6 maanden de productie van tweetakt-scooters kunt verbieden om de stad leefbaarder te maken.
En eerlijk is eerlijk: als je tot de middenklasse behoort heb je in een Chinese middelgrote stad (>10MIO inwoners) een prima leven volgens Chinese standaarden. Dat is wat ik zag en dat is wat mijn Chinese contacten mij ook open vertelden (want kritiek was er zeker ook).
Right on. Koop een designer-tas van een Italiaans merk tot ~€ 3.500,- en hij komt vrijwel zeker uit een hoogwaardig Chinees atelier. Kinderarbeid en gedwongen arbeid komt (buiten Xinjiang) in de commercial goods sector niet meer voor maar er worden wel lange dagen gemaakt volgens het 996 systeem: 996 working hour system - Wikipedia Twee straten achter de flagship stores aan Nanjing Road koop je voor een zesde de identieke tas zonder het merklogo.
Zolang aandeelhouders alleen in de wedstrijd zitten voor groei/dividend zullen fabrikanten dit soort productieprocessen gebruiken om hun marges te optimaliseren.
Vinden is een mening. En dat mag Had je het gebracht als feit had je er naast gezeten
Hardlex was developed by Seiko in the 1960s to create a superior, proprietary watch crystal that balanced the scratch resistance of mineral glass with the shatter resistance of acrylic. It was specifically designed to be more durable and less prone to breaking upon impact compared to standard mineral glass or high-end sapphire.
Ik lijk de voorzitter van de Pro-Hardlex-vereniging wel. Wat ik zeker niet ben want ik heb liever saffier. Maar: voor een duiker of afgeleide daarvan die gebruikt wordt waar 'ie voor bedoeld is is de meerwaarde van het materiaal onmiskenbaar. Mijn SRP777J1 heeft krassen op het hardlex die saffier niet overleefd had - en die zelfs de balans eens naar z’n grootje heeft geholpen.
Enfin: tijd dus om afscheid te nemen van de gedachte dat Hardlex een budgetkeuze is die zonder meer ‘minder’ is dan saffier. Voor het beoogd gebruik (waaronder op de SSK serie) is het een uitstekend materiaal. En ik kan het weten want ik had er zelf ooit ook één
Kan mij goed vinden in je uitleg,je lijkt mij een man van de wereld zoals men zegt met zekers de nodige dosis levenservaring.
Algemeen gesproken stoor ik mij aan de kortzichtigheid in,laat ons zeggen Europa en ook aan het dikke sollen opstrijken door bedrijven en mensen met knowhow om in landen als China te innoveren en buissiness op te starten voor eigen zak,en zo onze volgende generaties in Europa uit de markt te prijzen,misschien wat kort door de bocht maar het stemt mij droef dat de meeste mensen altijd voor eigen belang gaan,wat menselijk is.Maar achteraf als het kalf verdronken is verwonderd zijn?hoe dom kan men als overheid zijn? Maar diezelfde overheid is ziek in hetzelfde bed ,omkoopbaarheid is ook des mensen.
Betreft Seiko mineraal glas volg ik je helemaal.