Dagobert Duck of terecht kritisch..

Tja, want we gaan ook lekker naar het WK in de VS, ook niet meer het braafste jongetje van de klas qua mensenrechten (als ze dat al ooit geweest zijn). En we gingen in '36 ook naar de olympiade van Adolf H. te B. met gestrekte armpjes. De geschiedenis herhaalt zich natuurlijk niet precies, maar we leren er ook niet zo veel van. Dus doe mij nog maar een Seiko met een Chinees bandje en een Maleisisch uurwerk.

3 likes

Money rules the world,en voor de rest brood en spelen,en ieder heeft zijn prijs en zijn portemonnee.

1 like

Gelukkig iemand nog hier die citaten uit Das Kapital van Marx nog zo uit het blote hoofd kan oplepelen.

1 like

En Seiko en een kwalitatief erg goed (voelend) horloge.

2 likes

Daar komt bij dat elke horlogeboer die een claim over waterdichtheid doet aan de ISO 22810 norm moet voldoen. Als ze dus claimen 100m waterdicht te zijn, die moet je die claim kunnen waarmaken. Of dat nou met schroefkroon is, pushkroon of op wat voor wijze dan ook.

Dus die

is volledig ongegrond :slight_smile:

1 like

De mijne, of die GMT van TS? :sweat_smile:

De jouwe, waar de OP over praat is de Seiko 5 Sport met GMT wijzer. Die heeft nog een ouder model band. De jouwe, met blauwe wijzerplaat heeft een andere band, met solid links. En jouw band is dus inderdaad veel sterker, mooier en voelt een stuk beter aan. En ik geloof dat de jouwe ook een saffier glaasje heeft, een echte update/ upgrade ten opzichten van het vorige model omdat er veel meer mensen tegen het probleem van OP opliepen.

Dankjewel!

De band is inderdaad solide, maar het glaasje is toch echt hardlex! Schijnt wel een nieuwe gevormde variant te zijn, maar dus geen saffier.

Ben er blij mee!

10 likes

Ah! goed om te weten, dan heb ik mij vergist!\

1 like

Voor alle mensen die graag het onderste uit de kan halen, er is weer een actie met Siebel cadeaubonnen:

Klik hier voor een cadeaubon van 100 voor 80€

Zo kun je deze Seiko SSK lijn op de kop tikken voor 400€, toch 20% korting.

1 like

Ja ik vind het een rare denkwijze om te zeggen dat ze voor de eigenschappen van het hardlex zijn gegaan.
Als je er 500 euro extra voor neerteld krijg je saffier en dan zijn de eigenschappen plots vergeten.
Maar het gaat niet om het het geld hoor :sweat_smile:.

2 likes

Het hardlex biedt wel degelijk voordelen tegenover saffier, alleen de gemiddelde persoon is bang dat het hardlex beschadigt (wat het uiteraard sneller doet dan saffier) en bestempelt hardlex daarom als minderwaardige keuze.

Niet vergeten dat bij lancering van dit model letterlijk heel de horlogewereld sprak over een gamechanger voor de GMT-markt, door dit pakket te bieden voor onder de €500,-. Je kan niet èn een nieuwe kast èn een nieuw uurwerk ontwikkelen en dan ook nog ELKE gewenste eigenschap in een horloge duwen om je vervolgens aan een budget van onder de 500€ te houden.

Iedereen die roept “in China kunnen ze het ook!” gaat voorbij aan het feit dat alles zelf ontwikkeld is i.p.v. gejat van een andere producent. Dat het je niet interesseert dat een horloge op die manier tot stand komt, dat mag. Maar we moeten wel appels met appels blijven vergelijken.

8 likes

Naar mijn mening had m’n Grand Seiko Skyflake voor dat geld ook wel een vol rosé-gouden kast kunnen hebben.

Welk aspect gaat het je dan om? Arbeidsomstandigheden? Algehele situatie t.a.v. mensenrechten in een land? Schaamteloos kapitaliseren op andermans intellectueel eigendom?

Het is nog niet zover, kleine kans en wellicht dat de KNVB het licht ziet en besluit dat, hoewel sport en politiek ver van elkaar moeten staan, ze niet afreizen naar een facistische dictatuur :slightly_smiling_face:

1 like

Net wat je zegt,m.a.w. dictaturen met pure macht als trigger,met alle gevolgen nadien.
Ik weet wel dat de meesten een “goed product “ voorop stellen en het niet uitmaakt vanwaar het geproduceerd wordt,zij zien dit als een puur business model dat àlles rechtvaardigt,het is vechten tegen de bierkaai,vooral omdat vele,misschien wel alle gerenommeerde merken,en ook microbrands hieraan participeren in meer of mindere mate,mij geeft het een zeer wrang gevoel,het zijn twee maten,twee gewichten,het is uiteindelijk enkel de naam nog van gerenomeerde luxe horloges,(niet tegenstaande ook ziek in hetzelfde bedje),dat extreem hogere prijzen kan hanteren,al de rest verzuipt uiteindelijk onder de Chinese tsunami,indien niet zoals in de voedselketen men zich distantieert en gaat voor een alles in huis oplossing zoals bv Venezianico in Italië propeert,maar mensen moeten dan wel bereid zijn meer te betalen,en mensen zijn mensen :wink:

1 like

Zou ik graag eens zien.

Oke, maar is dan niet beter als saffier denk ik. Anders zouden ze bij al hun horloges hardlex leveren.
Zoals ik al zei, als het echt om de voordelen gaat en het zo goed is zou je dat op hun duurdere horloges ook vinden en dat is niet het geval. Ze schakelen vanaf een bepaalde prijs over op saffier.

Doet me wel maar ik ben niet overtuigd dat elke concerent het gejat heeft of dat het uit china komt.
Ik blijf erbij dat sommige het gewoon wel voor die prijs doen en seiko niet maar dat is mijn mening.
Ik vind het niet overtuigend genoeg om je te geloven.
En laat me duidelijk zijn, ik heb niets tegen hardlex want ik heb het ook :slightly_smiling_face:.

Zeker niet.

Beweer ik dat het beter is? Nee, ik beweer dat het óók voordelen heeft t.o.v. saffier.

Ik zeg nergens dat de factor geld geen rol speelt he. Voordelen van hardlex zijn heldere afleesbaarheid, niet versplinteren bij een breuk, en ook goedkoper. Nadeel is de krasbestendigheid, en dat zijn allemaal harde feiten. Welke afweging Seiko daar vervolgens aan hangt is voor jou en voor mij gissen en speculeren.

Ik zie je voorbeelden van GMT-horloges onder de 500€ met eigen kast, eigen uurwerk en Seiko-waardige service graag tegemoet.

Ik vraag ook niet of je me wilt geloven, dat zal me wat. Alleen als je deze discussie wilt voeren moet je met feiten komen, jouw gevoel koop ik niks voor.

Dat is gewoon mijn gevoel bij wat ze doen.

Daar heb je gelijk in.

Het gaat niet alleen om hun gmt’s maar ze doen het bij alles tot een bepaalde prijs.

Helemaal gelijk :slightly_smiling_face:.

Ik vind gewoon dat ze hardlex maken om toch iets beter dan gewoon mineraal te hebben maar minder kost dan saffier.
Bij sommige prijzen vind ik dat niet normaal maar inderdaad mijn ongegronde mening.