Sorry, maar ik heb geen context. Hoe is Dagobert Duck hier relevant?
Het moet je wel hoog zitten als je een topic opent om een horloge af te zeiken. 480 Euro is niet veel geld.
Ik wil niet weten wat de Chinezen doen aan oneigenlijke praktijken om een horloge voor 100 Euro de markt op te slingeren, daar kunnen binnenlandse stimulus subsidies bij zitten van ome Xi, het kan zijn dat ze werkers nauwelijks betalen, en het kan zijn dat ze al hun ontwerpen jatten van anderen.
Feit is dat 480 ballen list van een reputabel beursgenoteerd bedrijf met een fatsoenlijke service infrastructuur en gewoon kloppende boeken niet veel geld is, en ik daag je uit om van een reputabele partij een goedkopere GMT te vinden.
Die bracelets, trouwens, zijn übercomfortabel. Mijn ervaring is dat het alleen maar minder wordt als het ophoudt te rammelen, eerlijk gezegd. En ze zijn al beter dan de gevouwen spullen die vroeger op een SKX werden geklapt.
Verder ben ik het roerend eens met @HaveBlue wat betreft de voordelen van lichte rammelaars. Draagt zo fijn.
Bedoel je nou pin and collar? Dat is het superieure systeem. Ik haat schroeven. Die kunnen los raken, die hebben dus loctite nodig. bovendien verneuk je de schroefkoppen als je niet uit kijkt, en is het een ellende om zo’n band te verstellen.
Pin and collar gaat nooit stuk, ik ben nog nooit zo’n pin verloren, in tegenstelling tot schroeven en andere exotischer systemen. Ik ervaar het gehak op pin and collar als onwetendheid van mensen die vorm boven functie plaatsen.
Zijn prima horloges, leuk, draagbaar als je de maat kunt hebben, en doen het over 30 jaar nog steeds tadellos zonder service.
Kijk bij Uncle of LongIslandWatches. Vast wel. Ik vind het zondegeld, bracelet is prima.
Onzin. Ik snap niet dat mensen die fetisj hebben. Waterdichtheid krijg je door middel van pakkingen. De pakkingen zijn hier goed genoeg om 100m te garanderen, wat dieper is dan 99% van alle duikers ooit bereiken zal. De kroon is beschermd met crown guards, en zal nergens heen gaan aan het strand.
Het enige wat een geschroefde kroon hier nog extra biedt is het risico om de schroefdraad te verneuken over tijd. Liever niet, zeg maar.
Ze flikkeren heel erg niet makkelijk uit elkaar, die 5jes.