Daily beater: eeuwig zonde of gebruiks voorwerp?

Nu zo nog even zittende in het zonnetje, starende naar mijn Rolex Deepsea, ben ik mij aan het verwonderen over het aantal krassen en putten die duidelijk zichtbaar zijn. En vraag mij daarbij dan ook af wat ik hier van moet vinden. Sinds een jaar of 2 draag ik deze zeer intensief en let daarbij eigenlijk niet op wat ik aan het doen ben. Denk daarbij aan een band verwisselen van de auto, mountainbiken, tot aan kantoor werk :slight_smile: nee zelfs het schoonmaken is in de afgelopen 2 jaar niet gebeurd.

Kunnen we nu stellen dat dit mijn daily beater tool watch is. Of ben ik volgens de meningen niet zuinig?

Om de meningen wat voedsel te geven:

@Mijn panerai 220 is zo wat altijd opgeborgen en draag ik misschien 5x per jaar
@Deze deepsea heeft al een keer een nieuwe bezel met insert gekregen doordat het mij op een gegeven moment opviel dat ik de parel verloren was
@Mijn Omega PO die zeer gehavend was heb ik onder handen laten nemen door Ferry en is daarna nooit meer om de pols geweest

Wie betaalt bepaalt.
Jij hebt er geen moeite mee dus het lijkt me duidelijk…

Da’s voor ieder persoonlijk. Voor de een is het een gebruiksvoorwerp, voor de ander een sierraad.

Één ding is voor mij zeker… jij krijgt nooit een horloge van mij te leen! :smiley:

Dit is waar zo’n horloge voor is en je heb er ook een paar om te koesteren.

Dit noemen we “karakter” hebben. Een horloge zonder krassen heeft geen karakter.

:slight_smile: ha Marco. Was al bang dat dit topic mij ten nadele zou vallen.

Hetgeen Louis aangeeft wie betaald die bepaald heb ik uiteraard door mijn hoofd laten gaan. Echter hink ik op 2 benen. Voor wat betreft de PAM ben ik uiterst voorzichtig. Bij de Omega vond ik het doodzonde en heb ik hem op laten knappen (nieuwe bezel plus kast op laten maken). Deze “restauratie” deed mij pijn".

Nu wat betreft de Deepsea denk ik wel eens terug aan de glans en pracht van weleer. Maar bedenk me dan ook hoe prettig ik het vind om bij al mijn avonturen hem om te hebben.

Is het niet dat we allemaal wel een beater hebben of zijn jullie uiterst zuinig op ieder horloge uit de collectie?

Persoonlijk ben ik heel zuinig op mijn horloges.
Ik ben me er heel bewust van dat ik ze om heb en wanneer ik denk dat ik bij een handeling het idee heb dat er iets mee kan gebeuren gaat hij meteen af, ik vind ze te duur om er onvoorzichtig mee om te springen.
Karakter hebben ze van zich zelf al…
De mijne (4x) zijn dus zo goed als smetteloos.

Ik heb 't in een ander topic al eens gezegd… als er één horloge is dat in mijn ogen een Toolwatch is… dan is het wel een Rolex.

ze gebruiken niet voor niets een veel hardere RVS soort dan anderen…

Geen probleem toch. Je geniet tenminste iedere dag van je klok :~

En je kan hem mooi laten opknappen als bijv. het uurwerk aan service toe is. Dan heb je hem op een gegeven moment toch weer helemaal knap.

Inderdaad! Lekker genieten van je beater en bij een beurtje komt ie weer glimmend jouw kant op.

WesleyW Schreef:

Dit noemen we “karakter” hebben. Een horloge
zonder krassen heeft geen karakter.

Ik ken horloges die zoveel “karakter” hebben dat ze zo voor oud ijzerprijs weg zouden mogen, als ik de bezitter was.

On Topic:

De Deepsea die hier als daily beater gebruikt wordt t zijn idd je eigen centen…

Maar als je een Deepsea kan bekostigen dan kan er toch ook wel 200 euri vanaf om even een Seikootje te scoren om af te raggen?

Je voelt em al, Eeuwig zonde!

Groeten.

Noel.

Als een horloge zo prettig draagt dat je hem bij alles om kunt houden is dat gewoon hét horloge voor jou. Draagsporen horen er dan eenmaal bij, niks zonde aan.

Koenta Schreef:

Persoonlijk ben ik heel zuinig op mijn horloges.
Ik ben me er heel bewust van dat ik ze om heb en
wanneer ik denk dat ik bij een handeling het idee
heb dat er iets mee kan gebeuren gaat hij meteen
af, ik vind ze te duur om er onvoorzichtig mee om
te springen.
Karakter hebben ze van zich zelf al…
De mijne (4x) zijn dus zo goed als smetteloos.

Duidelijk. Wel mijn vraag met betrekking op het stuk te duur. Is dit omdat je bang bent dat hij niet te repareren defect raakt? Of wellicht omdat je hem indien nodig voor een redelijk bedrag kan verkopen wanneer smetteloos?

Wat mij betreft is deze Deepsea een blijver. Tot nu toe nog niet zo een prettig gevoel gehad als bij deze.

Eens. Als reactie op Koenta ook geschreven. Dit horloge zal wat mij betreft altijd in bezit blijven. Uit alle horloges die ik heb gehad in het verleden heeft er nog geen een zo prettig gevoeld.

Een krasje vindt ik niet erg maar ik moet er eerlijkheidshalve wel bijvertellen dat ik geen horloges bezit uit dit segment. Maar moest ik ze wel hebben zou ik ze ook drágen. De voor mij duurste horloges draag ik ook het meest. De andere blijven tegenwoordig gewoon liggen. Als je horloges koopt om in een kluis op te bergen ben je aan het beleggen in waarde.
Waar ik wél allergisch voor ben is vuil, dat kan ik dan weer niet hebben. Niet om mijn tissot, seiko, citizen (dure) duikers maar ook niet op mijn prisma, pro-trek of timex.

Ik vind het zonde, bij mij verliest een horloge bij beschadigingen al snel aan waarde. Maar aan de andere kant ben ik misschien te voorzichtig met mijn horloges. En inderdaad als je er het geld voor over hebt gewoon als toolwatch dragen.

Je hebt de ware gevonden. Koesteren = dragen, zo veel mogelijk.

1 like

Zenith* Schreef:

Ik vind het zonde, bij mij verliest een horloge
bij beschadigingen al snel aan waarde. Maar aan de
andere kant ben ik misschien te voorzichtig met
mijn horloges. En inderdaad als je er het geld
voor over hebt gewoon als toolwatch dragen.

Maakt het uit als het zijn waarde verliest? Of ben je sowieso al van plan om het te verkopen?

n visser Schreef:

WesleyW Schreef:


Dit noemen we “karakter” hebben. Een horloge
zonder krassen heeft geen karakter.

Ik ken horloges die zoveel “karakter” hebben dat
ze zo voor oud ijzerprijs weg zouden mogen, als ik
de bezitter was.

On Topic:

De Deepsea die hier als daily beater gebruikt
wordt t zijn idd je eigen centen…

Maar als je een Deepsea kan bekostigen dan kan er
toch ook wel 200 euri vanaf om even een Seikootje
te scoren om af te raggen?

Je voelt em al, Eeuwig zonde!

Groeten.

Noel.

Dat komt ook omdat jij niet diegene bent die de krassen heeft gezorgd. Als je het gebruikt als gebruiksvoorwerp dan moet je niet bang zijn voor krassen. Koop je het als investering, dan inderdaad smetteloos.

Bij een dress watch vind ik het zonde, min Breitling en Corum kunnen wel tegen een stootje. Lekker laten krassen.