Als het glas maar onbeschadigd is… butsen in het RVS
doet niks af aan de functionaliteit.
Een deuk m’n m’n auto doet me ook weinig
maar om continue door een gekraste of vettige ruit kijken
gaat gelijk irriteren.
+1! Hoe gezegend ben je met een daily beater als deze die mee gaat op al je avonturen en reizen. Daarnaast een dresswatch clean houden voor onder een pak of overhemd, de zondag of wat dan ook.
Daarnaast prachtig als je kunt zeggen, deze doe ik nooit meer weg!
Lekker dragen, doe ik ook met mijn Rolex en Breitling. Krasje of butsje hier en daar maakt niet uit, zijn ze voor gemaakt
Een Submariner of Seawolf in een doosje laten staan en eens in de zoveel tijd naar kijken? Hartstikke robuuste horloges, toolwatches. Je kan hem altijd nog laten opknappen, dus ik zou me er geen zorgen om maken.
Iemand zei eens tegen me dat een horloge van een paar duizend euro “toch geen toolwatch is”. Ergens begrijp ik em wel. Maar professioneel apparatuur kost nu eenmaal een hoop. Een professionele espressomachine kost een paar ruggen. Voor onze professionele Nilfisk kocht je 20 jaar geleden 2 a 3 Miele stofzuigers. Beide doen het nog steeds, maar de Nilfisk is wel circa een factor 12 meer gebruikt. Etc etc. Daarom vind ik een professioneel duikhorloge als een Deepsea ook wel een toolwatch kan zijn. Doch ben ik erg zuinig op m’n toolwatches :+
Mijn duiker toolwatch is m’n trouwe Seiko Monster. Die is ouder, meer gehavend, en heeft van buiten EN van binnen >X denk ik meer water gezien dan je Deepsea, maar doet het nog steeds.
Conclusie, persoonlijk zou ik het zonde vinden, maar ergens heeft 't ook wel wat.
Leuk onderwerp en voor mij zeer actueel. Ik heb namelijk mijn 40 jaar oude speedy ook de laatste 30 jaar als daily beater gebruikt en dat is te zien:
Geinspireerd door het geflipper op dit forum besloot ik een paar weken geleden dat het tijd werd voor iets anders moois. Er kwamen een paar fantastische ruilvoorstellen, maar naarmate het tijdstip van de ruil nabij kwam werd ik steeds onzekerder. Uiteindelijk heb ik de ruil afgezegd. Het zal wel aan de tijd van het jaar liggen, maar ik voelde me als Judas met de 30 zilverlingen…
Och, en de waarde is ook maar relatief, ik geloof dat ik voor mijn speedy 30 jaar geleden in Zwitserland iets van 600 Sfr heb betaald. Ik weet nu voor mijzelf: deze speedy gaat nooit meer weg! Dan koop ik liever iets nieuws er bij.
Ciao, Henk (sentimental fool in de Ardennen)
Dragen die horloges, daar zijn ze voor gemaakt. Af en toe even slikken bij een kras, maar kopen en in de kluis, kast of vitrine leggen, dat is pas zonde. Hup om de pols ermee!
Het bewijst de echtheid van je Rolex, een nepper kan nooit zo worden, want dan loopt ie allang niet meer 
Ik was altijd heel zuinig, bijna ziekelijk, nu draag ik mijn Pam elke dag en let er niet meer zo op, doe er vrijwel alles mee nu, geeft hem karakter en hij gaat toch nooit meer weg 
WesleyW Schreef:
Zenith* Schreef:
Ik vind het zonde, bij mij verliest een horloge
bij beschadigingen al snel aan waarde. Maar aan
de
andere kant ben ik misschien te voorzichtig met
mijn horloges. En inderdaad als je er het geld
voor over hebt gewoon als toolwatch dragen.Maakt het uit als het zijn waarde verliest? Of ben
je sowieso al van plan om het te verkopen?
Voor mij verliest hij dan emotionele waarde, ik ben in staat om sommige klokjes dan inderdaad weer te verkopen.
Ben ook veel te zuinig op mijn klokken ook de goedkopere.
Fijn en veel dragen. En hoe oud ook, deze is en blijft een Rolex.
Met 52 jaar jong werd deze verkocht op eBay voor $ 66.100. Dat heet ook wel karakter. 

Ik heb een collega die bij ons aan de haven werkt en hij draagt zij panerain, U Nardin, rolex en andere gewoon doordeweeks.
Moet er wel bijzeggen dat zijn pa 12 bedrijven heeft en hijzelf op kaai komt in een 500AMG. Enige voorwaarde om te sponsoren van papa is dat zoon gaat werken.
Het is maar wat je gewend ben natuurlijk 
Mooi, zo’n geleefd exemplaar! Geeft een beetje karakter.
En wat betreft dat schoonmaken: douche/zwem je er ook mee? Want dat kun je natuurlijk ook zien als een (oppervlakkige) schoonmaakbeurt!
Douchen in principe niet. Zwemmen en water ski’en wel 
Ondanks dat een Rolex prijzig is ben ik van mening dat je deze gewoon moet dragen, en daar hoort een krasje meer of minder gewoon bij.
In 98 kocht ik deze Pulsar nieuw, toen ruim 400 gulden, ik heb er geen moment aan gedacht om hem te ontzien, mocht ik ooit het budget hebben voor een Rolex dan zou ik deze ook gewoon gebruiken waar deze voor bedoeld is!
Mijn Orient heeft ook al z’n eerste krasjes 
Helaas ook een kleintje op het (mineraal) glas, dat is dan weer jammer.
Als ik toe ben aan een nieuwe klok dan is saffierglas een van de eisen.
Je kunt ook overwegen een Saffier in je huidige horloges te laten zetten… heb ik indertijd bij Mijn seiko ook gedaan… er sneuvelden 2 Mineraal glaasjes in één jaar tijd… mijn diensttijd welteverstaan… ik heb er toen saffier in laten zetten na de tweede… en sindsdien is alleen de lastoorts nog in staat geweest het glas te beschadigen…
Ik ken slechts 2 personen die onbevangen een Rolex dragen
beschadigd en al.
Een ware verademing om dat te zien.
Ik ga ze niets vertellen over mijn horlogeziekte;)
Ik moet zeggen dat ik het erg gaaf vind! Zoals al eerder is aangegeven moet je hem blijven dragen. Je krijgt er een soort band mee. Daarnaast vind ik het zelf erg kicken om tijdens het wisselen van bv een wiel op mijn horloge te kijken en me dan te realiseren dat ik zelfs op dat moment van mijn horloge kan genieten en niet alleen maar tijdens een dagje uit of wanneer je uit eten bent.
Ik denk dat een Rolex mooier wordt naarmate het meer krassen heeft. Enige merk waarbij ik dat vind. Echt waar. Zo lang het maar NIET mijn Rolex is 
Mijn collectie bestaat uit een 20-tal horloges. Draag ze allemaal geregeld. Een krasje hier en daar kan ik slecht tegen, tenzij het een horloge is van voor 1990 of als het zich bevindt buiten mijn zicht of bij de sluiting
Een oude Vostok mag best wat krasjes hebben, maar mijn Monsters (ondanks deze het wel kan hebben) liever niet. Daarom is leer voor mij een betere keuze of een goedkopere band.
Die nieuwe horloges van Seiko met zwarte stalenband zijn behoorlijk krasbestendig trouwens. Tot een jaar geleden had ik nog moeite met zwart staal, maar inmiddels kan ik het wel handelen.
Mijn enige horloges met (niet storende) krasjes zijn veelal de horloges die ik op HF heb gekocht
Ik heb een vriend hier op HF. Alleen als hij al naar zijn horloge kijkt, begint het te krassen ::o
Ik behandel mijn horloges net als mijn vrouw … zacht, lief en met respect. Dan worden ze mooi oud :+
Fijne Koningsdag :)-D
Sprinter Schreef:
Ik behandel mijn horloges net als mijn vrouw …
zacht, lief en met respect. Dan worden ze mooi oud
ja, maar pas ook op met opknapbeurtjes. voor je t weet zijn ze net zo karakter/emotieloos als n vrouw na n facelift :+
Dat is waar (
Nee, ik hou wel van een natuurlijk verloop. Van glanzend naar mat en wat desktop kan ik wel handelen. Je snapt wel wat ik bedoel. Het echte kraswerk en op het glas dan word ik helemaal nerveus ::o
marnix.moed Schreef:
Sprinter Schreef:
Ik behandel mijn horloges net als mijn vrouw
…
zacht, lief en met respect. Dan worden ze mooi
oudja, maar pas ook op met opknapbeurtjes. voor je t
weet zijn ze net zo karakter/emotieloos als n
vrouw na n facelift :+
Hartstikke prima toch , gewoon dragen , het is een horloge geen schilderij. Natuurlijk baal je van de krasjes en zeker de 1e paar maar persoonlijk stoort het mij minimaal.