Daily beater

Gaaf ding nog steeds die Precista Louis! Waarom heb je eigenlijk niet de automaat genomen? Hij lijkt me alleen wat klein. Hoe verhoudt deze zich op je pols ten opzichte van je PO?

Heb eerder de automaat gehad en in een vlaag van verstandsverbijstering verkocht. Toen ik er weer één wilde kopen was alleen de Q nog maar leverbaar en Eddie Platts wist niet zeker of de A nog leverbaar zou worden. Omdat ik hem zo super vond heb ik de Q maar gekocht. Leuk is dat deze is voorzien van een
NSN-nummer, dus ik heb weer een beetje militaire dienst gevoel:)
Achteraf vink ik de Q ook wel handig want hij loopt altijd en akelig gelijk. Dus als ik een automaat pak die stilstaat heb ik gelijk de goede tijd bij de hand.
De maat lijkt klein maar zo draag ie niet, de bezel is 39mm maar er zit nog een hele kast omheen. Bovendien is ie lekker dik en al met al is het gewoon een prima maat.
Uiteraard wel kleiner dan de PO maar zeker niet te klein…

@lowlander

de U1 is zeker een fijn klokje ik vind de rubber band super dragen maar de metaal band staat mooier ,ik denk zeker een mooie daily beater.
(sorry voor de vet vingers op het glas)

zeker mooi die Sinns, maar ik vind ze op chrono 24 nog fors aan de prijs.
Ze ontlopen de omega`s niet heel veel.
Inmiddels is na een nacht slapen de TSAR sowieso afgevallen.
De "battle"gaat nu tussen de Sumo en de Precista PSR 18Q
:slight_smile:
Ik zou het alleen zo prachtig vinden als de precista uitgerust zou kunnen worden met enkel streepjes als indices.
De cijfers vind ik mooi, maar ik denk(of weet het wel zeker) dat ik hem nog mooier vind zonder de cijfers op de wijzerplaat.
Bestaat zoiets, of is er iemand die zoiets kan modden?

Ik vind de wijzerplaat juist wel mooi zo, noemen ze volgens mij
’milsub’, helemaal militair historisch verantwoord B)-B)- i.c.m. de L van superluminova. Het NSN maakt het geheel helemaal af.
En dat voor die prijs…

@ Louis, de cijfertjes zijn ook zeker geen onoverkomelijk probleem :smiley:

Mijn favouriet zou de Seamaster zijn, alhoewel ik persoonlijk voor een automaat ga.

Deze:

Bijzonder praktisch door chrono + datum functie, goed uurwerk. Erg nauwkeurig (quartz), waterdicht tot 200m (schroefkroon). Fraaie band en goed formaat; ik geloof rond de 40 mm.

Jarenlang mijn enige horloge geweest - totdat het virus mij te pakken kreeg…

Groet
Mark

Hoi Mark,
mooie klok, maar ik draag geen stalen banden :wink:
dank voor je post

Marijn gaat voor de Precista kiezen, ik denk dat ik het bijna definitief zo goed als zeker ongeveer plusminus zeker weet.:)o:)o

@Louis: Ik geloof ook dat ik er bijna uit ben.
Vind de klok inderdaad waanzinnig mooi., het horloge dreigt de gedachten aan de sumo nu toch echt te overstemmen.
Volgens mij kan je ook niet “meer horloge” krijgen voor dat geld.
erg compleet en goed uitgerust !
Daarij vind ik hem zeer netjes, en daar voel ik me ook wel goed bij.
:wink:
Groeten,
Marijn

Ze hadden er ook een fraaie rubber band bij - ik heb pas in een later stadium de stalen band erbij gekocht.

Groet
Mark

Mooie sobere, no nonsense, stoere klok van een uitstekende kwaliteit.
En dat voor die prijs:~:~

Als ik tussen de Sumo en de Precista zou moeten kiezen ben ik het absoluut met Louis eens. Zou wel voor de automaat gaan maar dat is uiteraard persoonlijk. Het is dat ik net al wat nieuws heb aangeschaft anders zou die Precista er ook direct komen.

precista is dan wel sober en degelijk maar mooier dan een Sumo? Smaken verschillen! Gelukkig maar.

Tuuuurlijk is een Precista mooier dan een Sumo, dat kan iedereen toch zo wel zien;););):wink:

Jongens, ik ben er uit.
Het gaat de Precista worden.
De 18Q
Ik vind het een mooi sober horloge, ik vind de sumo ook nog steeds prachtig, maar heb even iets van 44 mm om mijn pols gedaan van een collega,…ik vind het gewoon net te groot, te opvallend
Als de sumo 40 of 41mm was geweest dan was ik per direct voor de sumo gegaan.
Rob de koffie doen we een andere keer(als de sumo in 40 a 41mm uitkomt :wink:
ik ga de precista dit weekend bestellen :wink:
zodra hij binnen is volgen er natuurlijk foto`s.

Nog een vraag over de precista: de bezel ziet er best scherp uit, is dat ook zo ?

Mooi dat je er uit bent. Ik heb me er niet mee bemoeid omdat ik iets anders tegen de hele situatie aankijk. Eddie P. van Precista en ik gaan niet zo goed door 1 deur. Ik heb in het verleden een aantal -laten we zeggen- onaardige emails van hem gekregen naar aanleiding van zijn website die meer horloges te koop aanbood dan in werkelijkheid verkrijgbaar waren. Maar goed, gezien de ervaringen hier, ben ik de enige van dit forum die dit ervaren heeft. (Op WUSforum bijvoorbeeld, zijn er meer mensen afgeknapt op zijn korte lontje en op het MWRforum mag je zijn naam niet eens meer noemen…). Maar ik wil geen karaktermoord plegen. Zoals gezegd zijn er meer mensen die wel goede ervaringen met hem hebben.

Laat ik het zo samenvatten: gefeliciteerd met je horlogebesluit. Een prachtklok. Persoonlijk vind ik het jammer dat 'ie niet bij iemand anders vandaan komt.

Menno

Ja, de bezel is scherp.
Maar met een basis-ziektekostenverzekering loop je verder geen enkel risico:D:D

Louis, ff serieus hahahahah
is die echt scherp?
in zin dat het een overhemden/truienkiller is ?
ik moet hem elke dag weer om hè :wink: