Daily dresser

Die Vacheron is idd heel mooi! Heb je ook aan (wederom) een GO gedacht? Ik vind deze Senator Excellence Panorama Date Moon Phase echt mooi:

En ook beschikbaar met andere kleuren plaat, maar deze witte is mooi met 40mm.

De Moser is 11.9mm dik wat in vergelijking met de Saxonia thin (5.9mm) wel een stuk dikker is maar voor een dagelijks horloge prima te doen. Ik ben het met je eens dat H. Moser door zijn “bijzondere” only watches zoals de “Apple Watch” niet altijd de credit krijgt die het verdient.

Ik denk dat inderdaad een stuk klassieker is en daardoor minder veelzijdig. Nu zou ik eerlijk gezegd ook de H. Moser niet dragen met flip-flops aan het strand, daarvoor zou ik een goedkopere duiker gebruiken. Maar je hebt een punt.

En inderdaad, Moser is onafhankelijk en qua productie kleiner dan Lange en Breguet. Geeft natuurlijk een leuk “exclusief” gevoel.

En met betrekking tot de AP, ik begrijp je gevoel over de Royal Oaks. Die doen mij ook niks en ik vind het zonde dat AP een “1 model brand” is geworden terwijl ze een geschiedenis van meer klassieke complicatie horloges hebben (zoals diegene op de foto). Ik waardeer je ongezouten mening. Daar kan ik iets mee.

Wij spreken dezelfde taal. :handshake:

Maargoed, ik hoef niemand over te halen. Deze is niet te koop.

Bah. Doe dan een 5907.

5 likes

Ik heb zeker naar GO zitten kijken, met name naar de Panomaticlunar. Ik heb in het verleden 2 GO’s gehad (een Senator en een Panograph). Toch waren dit geen blijvertjes voor mij omdat ze “net niet” aanvoelden. Net iets te dik, net niet verfijnd genoeg. Dat neemt niet weg dat het zeer goed gebouwde horloges zijn maar ik denk dat voor nu, dat het geen GO gaat worden.

1 like

@HanDavinci De Saxonia thin is prachtig! Hij is “eenvoudig” maar wel gewoon erg goed gemaakt en tijdloos. Merk je dat je deze ook voor dagelijks gebruik draagt?

2 likes

Fixed that for you. En hij is prachtig. Ik begrijp ook niet dat @PeterLC nuffig riep, want de ietwat stramme, strakke middenkast en de cleane lijnen… Er zitten niet heel erg veel stappen tussen bauhaus-boeren als Junghans en Nomos en deze Saxonia, zeg maar, qua filosofie. Ik vind het de anti-these van nuffig.

Toch vind ik horloges zonder KS saai. Er moet iets draaien, anders vind ik het kut. Misschien is het mijn gebrek aan vertrouwen, ik kan ook niet tegen applicaties met slechte progress-bars.

We zijn het niet eens over de grote bah. Maar die 5907 is geweldig. Old skool Breguet met clous de Paris dials en Breguet wijzers, en dan met dat stationsplaatje op 12… Ik vind het geweldig. Abraham-Louis would approve. :+1:

3 likes

Zeker. Ik heb hem nog geen twee dagen achter elkaar niet gedragen sinds ik hem heb, alleen om even af te wisselen met een Tank of gouden DJ.

Speaking of, is een Tank LC een optie?

Als je van understated houdt mag de Tank niet ontbreken in een rijtje iconen.

1 like

Aangezien dit topic begon met een aantal Duitse en Zwitserse horloges maar ook de vraag wat er nog meer te koop is in de wereld, gooi ik er iets anders in - deze GS SBGK007 vind ik persoonlijk ook erg mooi:

Geen al te saaie plaat door de KS en de power indicator, maar ook niet te druk. 39mm breed en 11,6 dik. En een croco band en een mooie kastvorm.

1 like

Die heb ik vast gehad bij een GS meet, en hij is inderdaad fantastisch. Maar er zwerft ook ergens een beige variant van de Omiwatari rond, zonder KS en zonder power reserve, die laatste hebben ze naar de uurwerk-kant gebonjourd, en die is vele malen mooier.

Tja. Als je zo gaat beginnen breek ik een lans voor de ouderwetse Jaeger LeCoultre Reverso, in maatje medium met 27x43mm kast, met KS (of zonder voor de liefhebber) en stalen achterkant.

Voor 2022 ten einde is heb ik er eentje, wat ik je brom. Tenminste, als dingen lopen zoals ik hoop. :slight_smile: :+1:

1 like

Leuk man, dat kan ik me voorstellen. En ik vind de tank zeker een mooi klassiek design met een zeer lange geschiedenis. Dan moet ik zeggen dat een reverso (met name de tribiute small seconds met blauwe wijzerplaat) me meer doet, al is die wel minder klassiek. De specifieke tank die jij stuurt is wel erg mooi moet ik zeggen.

2 likes

Ik waardeer de suggestie. Ik heb 2 quartz Grand Seiko’s gehad en ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van Grand Seiko. Nu spreekt op het moment de skyflake me het meeste aan in de “betaalbare Grand Seiko” lijnen. Diegene die jij stuurt vind ik mooi maar mist toch wat voor mijn beleving.

2 likes

Yes die is ook heel tof idd - naast stoort het je niet hoe dik die is dan? Bijna 13mm merk je wel lijkt me

Ik vind de Reverso ook erg gaaf. heb er eentje gehad en helaas verkocht. Ik vind diegene die jij stuurt klassieker dan de modernere tribiute. Als dress watch is die dan ook beter geschikt. Maar mij kennende dat ik in de toekomst meer klassieke horloges zal toevoegen aan mijn verzameling denk ik dat een Tribiute small seconds meer geschikt is.

Hij is wel erg mooi en ik hoop voor je dat je er eentje volgend jaar in gezondheid kan aanschaffen!

2 likes

Ja de dikte is een van de redenen waarom ik hem nog niet heb aangeschaft. Ik ben niet heel breed gebouwd dus 13mm is eigenlijk net te dik helaas.

1 like

38,5 x 43,7 x 10,2mm groot. En met cleanere wijzerplaat. Zoals gezegd, ook in een champagner / beige tint verkrijgbaar, maar ik vind dat ref# niet terug.

Ofschoon ik het een prachtig horloge vind, weet ik niet of ik het in jouw vormtaal past.

Dank je, man! :+1:

Die vind ik dan weer saai.

Een omklaphorloge moet een functie hebben en als je hem omklapt heb je met 30m WR nog steeds geen sporthorloge.

Duoface dan maar? Ref Q3908420

Ik vind deze een stuk mooier en in balans. Echter is het gevoel hierbij toch minder warm. Voor ieder wat wils gelukkig.

1 like

De Duoface variant met maancomplicatie vind ik dan nog net iets mooier maar een duo face is zeker erg leuk. Maar daar betaal je dan wel voor.

2 likes

Het ging niet om water. Het ging om klappen van de polo hamer. Dus als ik met zo’n Reverso ga tuineren, dan klap ik 'm even om. Want de stalen achterkant kan dan alle krassen opvangen die het saffier niet zou kunnen krijgen. :slight_smile:

Natuurlijk is het belachelijk. Ik vind alleen het Art Deco ontwerp met de horizontale lijnen op noord en zuid veel ranker dan een Tank. En hij is wat langgerekter.

Smaken är som baken, zou men zeggen. Neem je die saaie bak van je wel even mee wanneer we mekaar weer zien? Want ik wil 'm wel even bepotelen. :slight_smile:

Die zijn nog steeds naar. Maar minder naar dan een KS complicatie op de verkeerde plek.

2 likes

Ik ook, maar dan moet je wel 49.4mm lug to lug kunnen hebben.

(Niet mijn pols).

2 likes