Daily dresser

Goed punt. Dat kan ik met mijn kleine polsen duidelijk niet

1 like

Daarom zeg ik: de ultieme Reverso is de Medium van 43mm lang. Die is ook maar 7,7mm dik, en als je die om klapt krijg je elegante vibes. Ik bedoel, het is een ontwerp uit 1931, daar ga je geen maxi-case dingen van dragen in mijn beleving. Da’s hetzelfde als die Santos die je had. Dat was de perfecte maat met respect voor de oorsprong.

3 likes

Als je die omklapt kijk je naar één groot stuk blik en helaas zijn wij niet deftig genoeg om een familiewapen te hebben.

Dan maar een puppie. (afbeelding van JLC zelf :joy:)

4 likes

Nee, maar het wapen van Zeeland met een “Luctor et Emergo” er onder lijkt me een mooi sentiment.

Zeker omdat ik met m’n moeder een meningsverschil had van zo’n 30 jaar. Zij riep altijd dat het “ik worstel en ontzwem” betekent, omdat ze dat in een van Dale van 1940 gelezen had. Ik riep altijd dat het “Ik worstel en kom boven” betekent, omdat dat de correcte vertaling uit het Latijn was.

Welke leraren Latijn ik het ook liet bevestigen, ze zwaaide altijd met die Van Dale en riep dan dat dat correct was omdat ze dat zo geleerd had.

Ik mis het arme mens deerlijk.

Maar het is een idee voor een gravure. Dat maakt het horloge wel onverkoopbaar verder.

Ik had het over om de pols klappen. Da witte gij ook.

2 likes

Ik vind eigenlijk alles wat je zelf laat zien mooi. Saxonia Thin en 1815 voorop.

Inderdaad is een JLC MUT Moon ook een mooie optie als vaak draagbaar dressy horloge:

Dat is dan wel staal.

Diverse andere JLC’s komen ook in me op zoals:

Maar met de Lange’s die je voorstelt kun je in mijn ogen ook niet mis. Zoiets overweeg ik zelf ook.

2 likes

De Saxonia thin en 1815 horen ook tot mijn favorieten. De JLC MUT moon heb ik een aantal keer mogen passen en is ook zeer mooi. Voor mijn gevoel een wat dagelijkser gevoel dan de Lange’s die wat verfijnder zijn.

Die tweede JLC die je stuurde heeft dat verfijnde gevoel ook meer.

1 like

Als je dat zoekt is dit weer ultiem:

Echte dresser. (Maar niet echt wat de meesten ‘dagelijks draagbaar zouden vinden).

1 like

Welke referentie is dit? Ik twijfel echter of dit tegen de saxonia thin op kan… (ik denk het eerlijk gezegd niet).

De Lange Saxonia is er ook in small seconds, misschien het beste van 2 werelden? Hij is wel 35mm in de reguliere uitvoering.

Ofwel de boutique met grijze plaat, die is 37mm. Hij komt wel op 18700, geen idee of daar nog wat af te krijgen valt.

Monochrome heeft er een review over :blush:

3 likes

Ik kies uiteraard voor de VC Patrimony traditionelle.
Vanavond ophalen! :champagne: :champagne: :champagne:

5 likes

Dit is de JLC Ultra Thin 1907:

1 like

Ik vind de witte wijzerplaat dan toch veelzijdiger. En 35mm is met mijn polsmaat helemaal prima (droeg lang een 34mm Blancpain Vileret). Al zou ik de saxonia small seconds dan liever in witgoud doen

1 like

Gelukkig is die er ook! 35mm op 7,3mm. Al lijkt die wat steriel op foto’s, dan vind ik de VC Patrimony mooier. Maar smaken kunnen verschillen, gelukkig :blush:

1 like

Hij komt op deze foto nog meer tot leven dan op de meeste foto’s van Lange zelf.

1 like

Een ander voorstel, tijdlozer dan de Skyflake, maar wel dezelfde kast. Ik ben er echt over te spreken op mijn 17cm pols en het is een robuust en waanzinnig precies uurwerk. Hij draagt vergelijkbaar aan de 40mm IWC portugieser, misschien nog iets eleganter door de ronde kast.

Maar dit is niet te vergelijken met je 10k+ opties natuurlijk :wink: het is maar wat je zoekt.

2 likes

Parmigiani

Ook zeer strak en weer eens wat anders. Zeer mooie wijzerplaat.

2 likes

Voor een keuze o.b.v het mooie uurwerk, microrotor, heeft L.U.C. Chopard veel te bieden

Of een handwind klassieker IWC ref 5441 uit 1993, wel 42mm …

2 likes

Heb ik ook naar zitten kijken. Welke referentie is dit?

Ik had toevallig ook naar een mooie wit gouden met maancomplicatie zitten kijken. 42mm is me helemaal voor een dresser helaas te groot maar hij is wel mooi

+1 de ideale dresser. Kijk dan!!!

9 likes