Daily driver met blauwe dial gezocht – wat zouden jullie kiezen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe daily driver en merk dat ik steeds uitkom bij staal met een blauwe wijzerplaat. Liefst iets rond de 39–41 mm, sportief genoeg voor dagelijks gebruik maar ook gewoon netjes.

Vanochtend de Breitling Chronomat B31 Automatic 40 gepast en die heeft me eigenlijk behoorlijk verrast. Op foto’s vond ik hem al interessant, maar om de pols vond ik hem echt heel goed. Vooral die Rouleaux-band is in het echt erg mooi. Voorlopig staat die dus bovenaan.

De IWC Mark XX vind ik ook erg sterk. Een IWC Pilot heb ik overigens al eens gehad, volgens mij een Mark XVI of XVIII, dus daar heb ik wel iets mee. De Mark XX is clean en waarschijnlijk een perfecte daily, al is hij misschien ook wel erg veilig.

Daarnaast kijk ik naar de Tudor Royal met blauwe wijzerplaat. Vind ik op sommige foto’s echt heel gaaf, vooral de kast/band en bezel. Alleen twijfel ik behoorlijk over de Romeinse cijfers. Geen idee of ik die na een tijdje juist leuk ga vinden of dat ik me eraan ga storen.

De Rolex Oyster Perpetual valt voor mij eigenlijk af. Prima horloge natuurlijk, maar ik vind 'm gewoon ronduit saai.

Momenteel dus vooral:

• Breitling Chronomat B31 Automatic 40 – favoriet
  • IWC Mark XX – clean, vertrouwd en veilig
  • Tudor Royal – interessant, maar twijfel over de Romeinse cijfers
  • Rolex Oyster Perpetual – doet me eigenlijk te weinig

Welke modellen zie ik nog over het hoofd? Zoek vooral iets met een blauwe dial, staal, automatisch en ongeveer 39–41 mm.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die de Breitling of Mark XX dagelijks dragen. Als jullie tussen die twee moesten kiezen, welke zou het worden?

(Veder heb ik momenteel een standaard Speedy en een Tudor FXD met zwarte plaat, dus niet direct behoefte aan een chrono of een duiker)

10 likes

Grand Seiko SBGA439

13 likes

Misschien de tudor black bay one 39 of 41?

4 likes

Deze TAG Heuer Carrera Chronograph | Automatic | 39MM | CBS2212.BA0048

TAG Heuer Carrera Chronograph | Automatic | 39MM | CBS2212.BA0048

Dit is een horloge dat nooit gaat vervelen, niet saai, niet dertien-in-een-dozijn, niet voor veiligheidszoekers en meelopers. Het zit heel goed en mooi in elkaar, perfecte maat van 39mm, met fraai bol saffier, in-house uurwerk met 80hPR en 100m WR, op staal wat sportiever en op leer wat netter en natuurlijk een heel mooi stuk historie. Draagt heel fijn en ziet er top uit! Echt een aanrader!

21 likes

13 likes

Maar die Breitling zou een prima keus zijn :ok_hand:

12 likes

Je hebt het antwoord eigenlijk al gegeven in je vraagstelling en je initieel gevoel bij de 4 horloges.

Buiten het feit dat ik dit zelf de mooiste GADA vind (maar dat is persoonlijk en subjectief) lijkt het ook veruit jouw eerste keus. Succes met het doorhakken van knopen.

3 likes

Ik heb de Angelier op mijn lijstje staan.
Die is ook in blauw beschikbaar t.z.t.

Dit. Als je spontaan al bedenkingen formuleert, is het niet wat je zoekt.

Ik heb zelf een Mido Multifort big date als daily en die is super, maar ligt ver buiten de comfortgrens van wat je vooropstelt.

Van die vier is de Breitling voor mij sowieso ook met (veel) voorsprong de tofste. Maar die Glassbox van @TagEd… Ja, da’s toch bij elke fakking poll eentje die de eindrondes kan meespelen. :vulcan_salute:

3 likes

Ik vind het vorige model zeker zo mooi maar succes met de keuze :+1:

https://www.chrono24.nl/breitling/breitling-chronomat-gmt--1-of-288--sylt-edition--limited-edition--id47608796.htm?searchHash=e6121313_jXEZ4G&pos=1

Speciaaltje

2 likes

IWC Ingenieur

Heb ik iets gemist?

Nee, “zal beschikbaar zijn” was duidelijker geweest.

1 like

Aangepast naar t.z.t.

Breitling zou mijn keuze zijn. Om precies de redenen die je zelf al aangeeft.

2 likes

Zelf houd ik het bij 1 horloge met een mooie blauwe plaat, maar anders had ik deze wel gewild.

3 likes

Budget?

JLC en zenith hebben leuke opties. Wel wat prijziger dan genoemde.

Verder longines conquest of master collection in blauw?

Santos met blauwe plaat?

Of zo’n bb op jubliee die @balrog417 voorstelde.
Rustige plaat maar die jubilee brengt het weer een beetje in evenwicht.

Edit: van jou lijstje zou ik de Breitling kiezen, alleen omdat de OP je te saai is. Wel echt een mooie kleur blauw!

Yes, ook het eerste wat ik dacht, een Ingenieur.

1 like