Fraai zeg! Welk model is dit?
De Vacheron Constantin Fiftysix, de VC “instapper”.
Zulke dingen moest Vacheron helemaal niet willen maken. In mijn optiek, uiteraard.
Kijk die wijzerplaat eens veel te groot zijn voor die datumschijf. Dat die zich de ogen niet uit de kop schamen… Een Tissot verkopen voor Vacheron geld. Pfffff.
Die FP Journe, daarentegen. Dat zijn horloges waar ge nog eens mee thuis kunt komen, Henk. Da witte gij ook.
Ik heb die teal wijzerplaat laatst in Lissabon gepast, en dat was een erg, erg fijn horloge. Ik vind het heel erg veel geld gegeven het uurwerk wat er in zit, en hij is geïntegreerd. Ik heb dat nog eens nagekeken, en @flowert had gelijk. Hij is van staal. Hij draagt wel fijn, maar of hij 14000 ballen fijn draagt is zeer de vraag.
Al met al zou ik voor een geïntegreerd horloge dus toch eerder naar een Locomotive neigen in high intensity titaan, maar die zijn er alleen in grijs of groen.
Jammer.
Ik zie dat ik de Ingenieur (40mm) dit weekend bij Schaap kan passen. Alleen twijfel ik nog wel tussen twee versies:
- Donkerblauw: alles brushed, dus ook de bracelet
- Aqua/teal: wat opvallender, met polished centerlinks op de bracelet
De aqua/teal vind ik eigenlijk het coolst, maar ik vraag me af of ik dat als daily na een tijdje nog steeds zo vind. Donkerblauw is wat veiliger en tijdlozer, met als groot voordeel dat de bracelet volledig brushed is.
Een niet fluted DJ dan geen optie? Dat scheelt heel veel in het bling gehalte.
In tegenstelling tot de algemene tendens ben ik zelf ook geen fan van de fluted DJ, dat is mij ook te aanwezig. Ruim een jaar geleden een non fluted DJ op jubilee gekocht en dat is zonder twijfel mijn perfecte daily. Draagt heerlijk en genoeg wrist presence om toch van te genieten. Kan overal bij en in elke gelegenheid. Sinds aankoop zeker >80% van de tijd gedragen en moet af en toe bewust een ander horloge omdoen.
Heb ik ook aan gedacht, maar gek genoeg vind ik een niet fluted DJ niet kloppen voor mijn gevoel
Voor een Explorer prima … maar een DateJust … Mmmm. Dat zou elke keer door mijn hoofd spoken als ik kijk hoe laat het is … (Zal de rare kronkel in mijn hoofd zijn
)
Misschien heb ik wat gemist maar als iemand tegen mij zegt “blauw, sportief, brushed surfaces, daily” dan kijk ik naar mijn eigen pols en zeg ik Omega Seamaster 300M. Ok die van mij is de midsize, maar makkelijker in 41mm te vinden. Vinkt toch een hoop van OPs lijstje af.
Dat kost hij ook niet gelukkig
Maar eens, een ander caliber had op zijn plaats geweest. De afwerking en het gevoel van de kast, band en wijzerplaat vind ik erg fraai. Wat mij betreft een serieus optie als allrounder.
Ik denk dat “daily” voor iedereen iets anders betekent. Voor mij is dat vooral een horloge dat je eigenlijk onder alle omstandigheden kunt dragen: werk, weekend, wat netter gekleed, vakantie, noem maar op.
En hoe goed de Seamaster 300M ook is, voor mij valt een echte duiker daardoor een beetje af als daily. Die vind ik qua uitstraling toch net wat te uitgesproken/sportief. Maar ik snap je punt wel, want qua blauwe dial, brushed surfaces en robuustheid vinkt hij inderdaad heel veel af.
In Eindhoven hebben ze de aqua (paar dagen geleden in ieder geval). Ik was verkocht en heb hem in bestelling staan ![]()
Lekker Ed! ![]()
Die Breitling is ook echt mooi. Ben benieuwd welke jouw pols gaat sieren ![]()
Dat ben ik met je eens, verder vind ik het een mooi horloge.
And it isn’t even close…
Ik ook wel, maar bij dat soort bedragen zijn dat soort stomme shortcuts gewoon verboden. Kom op.
Persoonlijk vind ik de blauwe mooier
Ik neig ook naar blauw. Maar beide geen foute keuze.
Zijn dit 2 verschillende kleuren/horloges?
De aqua spreekt voor mij meer ![]()