Daily driver met blauwe dial gezocht – wat zouden jullie kiezen?

Mijn gut feel vandaag zegt de Ingenieur. Tikt veel wensen af wat ik in een horloge zoek, zoals:

• Ikoon
  • Brushed surface
  • Sportief eenvoudig

Maarja, die prijs … Wil ik dat echt uitgeven? Aan de andere kant koop ik nu horloges voor de long term, ben niet meer zo van het wisselen/flippen. Voel niet meer (gelukkig) die onrust.

De Breitling blijft een kanshebber, maar twijfel wel over de bling wat minder bij me past. Mede hierom bv afscheid genomen in het verleden van een fluted DJ.

1 like

Ik ben absoluut géén Rollie-fanboy, maar die Oyster Perpetual 41 vind ik best een lekker ding die ik zeker nog wel eens in mijn collectie zie verschijnen. Maar goed, niets zo persoonlijk als smaak en je schijnt er niet over te kunnen twisten. Die GS is ook lekkâh trouwens.

2 likes

Volgens mij geef je net 4 tot 5 argumenten om het vooral wel te doen.
Het is slechts een kwestie van de juiste kleur kiezen.

• Zwart (Ref. IW328901): De klassieke strakke uitvoering met een zwarte rasterwijzerplaat en een volledig geborstelde stalen afwerking.
  • Zilver-verzilverd (Ref. IW328902): De elegante uitvoering met een lichtgrijze/zilveren rasterwijzerplaat en geborstelde stalen afwerking.
  • Aqua (Ref. IW328903): De opvallende uitvoering met de turquoise/groenblauwe rasterwijzerplaat en een combinatie van geborstelde en gepolijste stalen accenten.

En natuurlijk de blauwe in tekst.

1 like

Lake Suwa 37 minder dan 8K als je hem uit Japan laat komen… 40 marginaal meer.

2 likes

Blauwe is mooi maar uurwerk houdt natuurlijk geen stand tegen Spring Drive UFA.

Die zwarte! :heart_eyes: :star_struck:

Die is inderdaad wel vrij gaaf. Maar niet als enige of daily driver.

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tr-grand-seiko-evolution-9-collection-lake-suwa-titanium/614571?u=theinvisibleman

Deze is nét on hold gegaan… Te laat of :crazy_face:?

1 like

Ebel heeft ook mooie opties

5 likes

Ik vind van die 4 de Breitling het mooist.

Dat klopt, ik ging even offtopic. :melting_face:

1 like

Ik heb deze onlangs gepast en vond 'm mooi
Junghans Meister Automatic

3 likes

Die rouleaux band van die Breitling: als je die 1 keer gepast hebt ben je om denk ik.

2 likes

Ook nog mooi op leer!

6 likes

Ik heb zaterdag gepast, en inderdaag het draagt erg goed! Fijn horloge, en ben nog steeds fan. Blijft dus zeker voorlopig op de lijst staan.

Is er iemand op het forum die de nieuwe Chronomat B31 heeft eigenlijk? Nog niet gezien denk ik. Wel de GMT.

1 like

Zelf zit ik er aan te denken om de Santos, de Kurono Tokyo Reiwa en de Serica de deur uit te flikkeren voor één Grand Seiko van 38,5mm. Ik noemde hem hier niet omdat hij slechts “water resistant for everyday life” is, maar voor rond 8,5 a 9K koop je ook de SBGY043 met donkerblauwe wijzerplaat:

De keuze is reuze.

7 likes

Ge zijt precies kieskeurig… dan maar meteen iets serieus.

7 likes

/off topic
Die heeft voor jou een mooie maat, Chris
/on topic

Lijkt of je daar toch op uit gaat komen.

1 like

Aangezien het budget een beetje oprekken nog niet tot commentaar heeft geleidt hier.

10 likes

Ik wil naast de Breitling ook de Ingenieur passen. Even kijken of ik daar een afspraak voor kan maken. Niet elke iwc dealer heeft dit model op de plank.

1 like