Ik zou voor je eerste keus gaan. Het is echt een heel comfortabel horloge. Hij oogt ook beschaafd, zeker voor een Breitling.
Ik ben er iig erg content mee.
Heb hem zelf ook
Aikon is ook wel lekker en voldoende budget over
Maar als het geld toch teveel rammelt
In het kader van “100 jaar automatic wristwatch” zou je kunnen gaan voor een horloge wat nog steeds uit dezelfde fabriek komt als het eerst automatische polshorloge
- 2e tijdzone
- 20 ATM
- slideclasp
- 5 jaar garantie ook op WR
In het kader van “100 jaar automatic wristwatch” zou je kunnen gaan voor een horloge wat nog steeds uit dezelfde fabriek komt als het eerst automatische polshorloge
- 2e tijdzone
- 20 ATM
- slideclasp
- 5 jaar garantie ook op WR
Verkrijgbaar in 39 en 41 mm
Of de Marinemaster M-40 Blue Japan:
30 ATM
Of the Ocean Blue:
Neem de Breitling.
De reden geef je zelf.
Budget wat verhogen, en eens naar Grand Seiko kijken, zou ik zeggen.
De nieuwe SLGB013 Lake Suwa, bijvoorbeeld. 40x11,7mm, automaat, 100m waterdicht, +/-20 seconde per jaar afwijking, snelverstelling.
Voor mezelf zou ik een iets kleinere handopwinder nemen. Deze lijkt binnen het budget wat je keuzes suggereren te liggen:
De SBGW299 Grand Cocktail met ankergang, 36,5x11mm, 100m waterdicht, -3 - +5 seconden per dag.
Verder zou ik uit het rijtje wat je eerst presenteerde de Rolex pakken. Saai heeft staying power.
Overigens, de teal Ingenieur is echt de bom uit het tweede rijtje. Die past mooi en ziet er in real life zeer tof uit. Dat zou mijn keuze uit de tweede rij zijn. En: titaan!
Heb deze wel eens in het echt gezien bij een mede forumgenoot. Erg fraai horloge.
Is een Minase Divido in de kleur Electric.
Oh ja.
Heel veel mooie suggesties in het topic, dus ik ga geen nieuwe suggestie doen… Van alles wat je aangeraden wordt vind ikzelf de Nomos het leukste
Dank voor de shoutout, hier een foto van zojuist:
Van de opties die Sven noemt zou ik voor de Breitling of de OP gaan.
Errug mooi!
Qua prijs/kwaliteit/ontwerp zou ik de volgende serieus overwegen:
Formex Essence FortyOne Automatic Chronometer “Blue” 41 mm
kenmerken
Swiss Made Automatic Movement
Chronometer
Patented Case Suspension System
Patented Micro-Adjustment System
Tool-Free Change Of Straps/Bracelet
Sapphire Crystal
Anti-Reflective (Ar) Coating
Transparent Case Back
Water Resistance 10 Bar
Huh? Ik dacht dat ze alleen die saaie grijzige wijzerplaat in titanium hadden uitgebracht. Is er een kleur bijgekomen? Dat zou ik van harte toejuichen. ![]()
Die 2 blauwe Grand Seiko’s - zeker de 37mm - zijn echt geweldig. Die 37 is echt dicht tegen perfect aan.
Jammer dat ik dit niet kan betalen ![]()
Dank voor de tip! De Lake Suwa gelijk op de lijst gezet om te proberen.
De Constellation Observatory collectie vind ik iets te netjes, mis een beetje het sprotieve element (zonder dat het gelijk een duiker wordt bv)
Zet ik gelijk op de lijst om te passen. Zeker een mooi horloge. Wel 1 van de buiten budget catogorie.
Heb verder de lijst aangepast met een aantal updates.
- Nomos eruit, ben niet overtuigd van de armband
- De Grand Seiko en de Zenith toegvoegd aan de buitenbudget twijfel lijst toch doen

Verder zoek ik, hoe goed bedoeld ook, wel horloges vanaf een bepaalde budget/afwerking.
Heel wat te passen de komende periode.
Op basis van dit overzicht gaan mijn ogen het eerst naar de Ingenieur en Breitling. Waarbij ik de IWC wat meer allround vind en de Breitling wat sportiever.