Klinkt alsof je voorkeur uitgaat naar de Breitling! Als het mijn keuze was zou ik naar de IWC neigen, maar that’s just me.
Om nog een andere optie erin te gooien: is misschien de Nomos club neomatik het proberen waard? Komen in het blauw in 37 of 42mm. Plaatjes van internet:
Nooit gedacht dat ik dit in vergelijking met deze 4 merken zou zeggen, maar ik vind de Breitling het mooiste! En het klinkt alsof hij ook het beste bij je GADA wensen aansluit.
Toch nog een (goedkopere) wildcard: The Citizen? Een Oris kan ook leuk zijn.
Ik wil nadrukkelijk geen duiker, gmt of chrono, hoe mooi sommige aangedragen voorbeelden ook zijn. Moet echt een redelijk rustige blauwe dial zijn zonder extra complicaties.
Ik weet niet wat jouw polsmaat is, maar er is ook een SBGA469, ietsje groter met 41mm en een bijzonder(der)e wijzerplaat met indigo (Katsuiro) relief dat richting de Lake Suwa neigt. Is een Boutique Online limite versie.
Gek genoeg trekken blauwe dials van GS mij niet aan. Ik vind wel bv de SBGA413 Shunbun Spring Blossom zeer fraai, maar ben er achter gekomen dat deze niet altijd even makkelijk afleest door het gebrek aan contrast tussen de wijzers en de dial.
Er zijn al vele mooie suggesties gegeven, het ligt er ook een beetje aan hoe “premium” je wilt gaan.
Zelf zit ik naar deze in 40mm te kijken, maar is natuurlijk wel een klasse lager dan je eigen suggesties: