Hallo iedereen.
De plannen voor 2021 zijn als volgt. Er gaat nog iets uit de collectie verkocht worden. En dan komen er 2 bij
Hopelijk want of de OP geleverd gaat worden in 2021 is en blijft koffiedik kijken.
Nomos Ahoi Neomatik Signallweiss heb ik er ook nog graag bij maar met een levertijd vanuit Nomos zelf van 6 maanden en advies om tot midden maart niet naar het buitenland te reizen zal dat ook iets van later in 2021 worden.
Edit: ik doe er even een foto van de huidige stand van zaken bij. Expl zal t nest gaan verlaten en heeft potentieel ook al een nieuwe eigenaar
En dan komen we op mijn potentieel derde aanschaf en ik merk dat ik de afgelopen weken toch steeds weer op t zelfde terug kom wat ik overweeg. En zoals t nu staat ergens Q1 mits we weer kunnen winkelen ga aanschaffen
In onwillekeurige volgorde. Met mijn eigen gedachtes erbij
De Blancpain Fifty Fathoms bathyscape 38 mm.
Afgeleid van een van oer duikerts voor t grote publiek en van t oudste merk ter wereld,100 uur gangreserve, zichtbodem, zeer heldere lume op de wijzers als ik zo de filmpjes bekijk. Datum op 4.30 uur stoort mij persoonlijk niet.
Als enigste minpunt zou ik me kunnen bedenken dat die niet op staal te krijgen is.
- Rolex Millgauss
De vreemde eend in Rolex land Lekker eigenwijs met de bliksemschicht secondewijzer
Minpunten: Nog een Rolex in de collectie. Heeft die een meerwaarde met een DJ en hopelijk incoming OP 2020. Zie t ook meer als een weekendwatch
- Zenith Defy Classic
Ja weer een blauwe wijzerplaat. Jullie merken t al ik hou van blauw. Ondanks de 41 mm moet die ook voor mij draagbaar zijn vanwege zijn korte lugs, titanium draagt volgens mij heerlijk licht ( Heb wat dat betreft alleen ervaring met enkele keren de Snowflake te passen). En ben best aan t kwijlen over t uurwerk.
Minpunten heb ik eigenlijk niet
- GO Sea-Q
Als ik t zo lees en hoor moet deze (net als de BP) met een Sub meekunnen. In t blauw vind ik m er gaaf uitzien, prachtige lume en die stalen band moet ook echt top zijn
Minpunten: Op staal de duurste in de lijst. ( Iets meer dan 10k ). Hoewel een mooi uurwerk helaas geen zichtbodem. Als we naar de non staal prijs gaan kijken vind ik persoonlijk voor dat geld dat de Bathyscape meer brengt uurwerktechnisch.
- Panerai 574
Eens heel wat anders. Sandwich dail, zichtbodem, geen halve euro als kroon.
Minpunt: De maat van 42 mm doet me twijfelen. Zal absoluut gaan passen maar als we puur naar formaat gaan kijken komt deze potentieel onderaan.
- Omega AT 38,5
Vorig jaar gepast toen ik de BB58 kocht. Met de Seamaster die ik dit jaar even gehad heb, die te groot was, zou dit ook een mooie optie zijn. Vind de 8*** uurwerken ook prachtig om te zien. Seamaster wat ik dit jaar even gehad heb was een tikkeltje te groot helaas.
Minpunten: Bij mijn weten heeft Omega de prijzen tov een jaar geleden zeker een verhoogd, zal binnenkort nog wat bijkomen en dan gaan we list denk ik naar 6k, vind m daardoor best duur en vraag me af met een (waarschijnlijk) OP 2020 incoming heeft deze bestaansrecht?
Van mijn eigen opties heb ik alleen de Blancpain, Milgauss en AT gepast.
Gedachtes? Wat wel en wat niet?
Hebben jullie andere suggesties?
Dat mag echter:
- Bij voorkeur een aanvulling op de collectie
- Budget een ca 9K
- Geen Subs
- Geen dresser
- Geen Pams met de halve euro kroonbescherming.
- Lume is een must.
- Indien direct op staal te krijgen is een pluspunt