Weet iemand of de kwaliteit van een Damsko horloge automaat het zelfde is als die van een GS?
Ik lees veel goede reviews
Weet iemand of de kwaliteit van een Damsko horloge automaat het zelfde is als die van een GS?
Ik lees veel goede reviews
Damasko? GS blijft de koning met de betere kwaliteit dan Rolex.
Damasko is denk ik de koning qua hardheid van hun kasten. Het is wel niet bling of shiny. Wel prima onder de radar met een matte finish. Tool of military uitstraling. Deze kan meer stoot en duwwerk verdragen dan andere horlogekasten. De icehardened metalen delen gaan wel ook sporen vertonen als ze tegen elkaar schuren.
Wil je een dressy horloge met mooie lijnen en prachtig polijstwerk, ja dan ben je bij Grand Seiko wel aan het goede adres.
Nee, is niet te vergelijken. GS is op alle fronten beter behalve de gebruikte materialen voor de kast…
Vind het nogal een “korte door de bocht” uitspraak.
De kwaliteit van beide zijn buiten gewoon goed. Alleen de Damasko heeft een hardere kast.
Misschien kan je aangeven op welke fronten een GS beter is ?
Op alle fronten, behalve de hardheid en krasbestendigheid van de kast.
GS heeft een veel hoger niveau van afwerking (van alles) en een veel hoogwaardiger uurwerk.
Dat zie je overigens ook terug in de prijs.
Het zijn twee totaal verschillende categorieën. Damasko’s zijn beukers die je niet kapot krijgt, GS’en zijn verfijnde horloges zonder ziel die zijn gemaakt met aandacht voor alle details.
Dus omdat het duurder is is het beter.
Die uitspraak heb ik vaker gehoord en daar ben het niet mee eens.
Damasko’s hebben top uurwerken en zijn zeer vooruitstrevend in techniek.
Oog voor details is heel persoonlijk, maar hoeft niet beter te zijn.
De kwaliteit van het staal van Damasko is wel veel beter dan die van een GS . Die roesten onder je reet vandaan.
Dat zeg ik toch niet?
Ik zeg dat GS beter van afwerking is en een beter uurwerk heeft, maar dat de prijs daar ook naar is.
‘Duurder is dus beter’ is het laatste wat je uit mijn mond zult horen.
Daar ben ik het wel met je eens, maar daar houd het wel mee op. IMO.
Mooi.
Maar de oorspronkelijke vraag ging over “kwaliteit” en daar blijf ik bij mijn standpunt.
Nogmaals, beide zijn gewoon top. Het is een kwestie van smaak.
Peren met appels vergelijken.
Rolex met een AP. Tja, zeg het maar.
Ik wil ze qua model, beide niet.
Is het kwaliteit ? Natuurlijk !
Damaskos hebben toch nog die Huygens techniek uit 1670? Of zijn er ook Damaskos quartzen?
Spijtig genoeg niet.
Na bijna een jaar loopt mijn DC80 nog steeds nauwkeurig. Bijna tot op de seconde. Verder kan ik niet zo snel twee merken bedenken die moeilijker vergelijkbaar zijn. Als de kwaliteit van de automaat doorslaggevend is voor een keuze tussen de twee dan weet ik het ook niet. Lijkt me sterk.
Nee dus, GS is van een hogere afwerkingsgraad. Dit is echt appels met peren vergelijken. Damasko is een topmerk niets ten nadele van dat merk maar GS is van een hele andere orde.
Damasko is Volvo en GS is Porsche
Lexus
Oh ja nog betere vergelijking